Na temat zdrowia psychicznego powstaje coraz więcej kampanii. Mimo to, kultura popularna w dalszym ciągu utrwala stereotypy i powstrzymuje młodych ludzi od dzielenia się problemami oraz szukania profesjonalnej pomocy. Francuska firma przewozowa Heetch we współpracy z Fundacją Falret zaangażowała do swojego projektu psychologów jako kierowców przejazdów. Celem akcji „First Conversation” jest podniesienie świadomości wśród młodych osób na temat problemów ze zdrowiem psychicznym.
fot. screen YouTube
Zobacz również
Kierowcy, którzy na co dzień pracują dla firmy Heetch, zaobserwowali, że młodzież ma problemy oraz potrzebuje się zwierzyć innym. Pracownicy wskazywali, że wielokrotnie przysłuchiwali się trudnym historiom podczas odbierania pasażerów z imprez czy zawożenia ich do pracy.
– Słuchamy ich i dialog tworzy się dość łatwo, czujemy, że chcą rozmawiać bez poczucia osądzania. Być może wiedząc, że jesteśmy skupieni na drodze i nie możemy patrzeć na nich bezpośrednio pomaga im czuć się bardziej komfortowo, rozmawiając z nami o swoim życiu i problemach – mówi Karim, kierowca Heetch od 2019 r.
– Kiedy zobaczyliśmy w mediach społecznościowych wszystkie opinie młodych ludzi, mówiące, że mają tendencję do zwierzania się naszym kierowcom, wspólnie z agencją BETC pomyśleliśmy, że powinniśmy skorzystać z tego dialogu, który naturalnie się toczy – wyjaśnił Renaud Berthe, dyrektor ds. marketingu w firmie Heetch.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
fot. Heetch
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja odbędzie się w dniach 28–31 marca 2024 r. Wówczas psychologowie i ambasadorzy zdrowia psychicznego z Fundacji Falret wsiądą do samochodów Heetch i będą towarzyszyć młodym ludziom, by podczas jazdy mogli nawiązać pierwszy kontakt z profesjonalistą.
Za kampanię odpowiada agencja BETC Paris.
PS Eksperyment w Szwecji. 13-letnia Laika stworzona przez AI pokazuje wpływ social mediów na życie nastolatków
Długie godziny spędzone w sieci. Niskie poczucie własnej wartości i głębokie problemy psychiczne. Oto, jaki obraz wyłania się z eksperymentu przeprowadzonego z wykorzystaniem Laiki — pierwszej nastolatki stworzonej w całości przez AI.
PS2 Havas Prosumer publikuje raport nt. zdrowia psychicznego oczami Polaków
Zespół badaczy agencji Havas opracował wyniki kolejnego raportu z serii Havas Prosumer dotyczącego zdrowia psychicznego Polaków.