45-sekundowe wideo przygotowane przez Publicis Brazil to po prostu czarny ekran. Oglądający może odnieść wrażenie, że doszło do usterki lub chwilowego braku sygnału telewizyjnego, ale nic podobnego – wszystko zostało dokładnie zaplanowane, o czym przypominają napisy pojawiające się na dole ekranu. Jak informuje marka, jest to zaproszenie do „zielonej przyszłości” i każdy z nas może mieć pozytywny wpływ na naszą planetę. Jak to zrobić? Ograniczyć rachunki za prąd, do czego ma się przyczynić właśnie „czarna reklama” Heinekena.
Według The Drum ten intrygujący i być może nieco zaskakujący ruch agencji wpisuje się w inicjatywy podejmowane przez markę – chodzi o podniesienie świadomości na temat projektu Green Energy, którego celem jest wykorzystanie energii odnawialnej w 40% barów i restauracji partnerskich Heinekena do końca dekady.
Zobacz również
Reklama pojawiła się na 33 milionach telewizorów jednocześnie w tzw. prime time’ie telewizyjnym. Według badań przeprowadzonych przez LuzIS Consultancy, reklama zaciemniająca zaoszczędziła wystarczająco dużo energii, aby przez kilka godzin zasilić małe miasto liczące 57 tys. mieszkańców.
Co więcej, Heineken ogłosił, że osiągnął najwyższą w historii liczbę rejestracji do projektu na swojej stronie internetowej.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Heineken przenosi doświadczenie marki w zakresie browarnictwa zostało do wirtualnego świata, gdzie piwo warzone jest piksel po pikselu. Wszystko przy wykorzystaniu najlepszych, generowanych w 100% komputerowo składników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
Czy ekomarketing to chwilowy trend? Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że to coś znacznie więcej – to konieczność, a firmy w końcu zaczynają działać na rzecz planety. O ekologicznej komunikacji i działaniach w duchu CSR pisaliśmy w naszym e-booku, który możecie pobrać całkowicie za darmo.