TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie”. Projekt artystyczny Lamborghini Warszawa z okazji 60-lecia marki

Z okazji celebracji 60-lecia marki Lamborghini, salon Lamborghini Warszawa, należący do grupy Porsche Inter Auto, zrealizował innowacyjny projekt artystyczny. „HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie” ma formę rzeźby kinetycznej i jest polską interpretacją historii i ewolucji legendarnej marki.
O autorze
1 min czytania 2023-11-27

W 2023 roku mija 60 lat, od kiedy marka Lamborghini rozpoczęła rewolucję w świecie motoryzacji. Włoski producent stworzył w tym czasie ikoniczne modele, które do dziś są doceniane przez miłośników marki. Z tej okazji na całym świecie powstają niecodzienne dzieła sztuki, które są lokalnymi interpretacjami historii włoskiego producenta. Lamborghini Warszawa, jedyny oficjalny salon marki w Polsce, również dołączył do tego projektu.

Marka Lamborghini w ponad pół wieku stała się symbolem pasji, innowacji i designu. Wszystkie samochody, które powstają w fabryce w Saint’ Agata Bolognese wzbudzają olbrzymie emocje, reprezentują konkretny styl życia, są manifestacją mocy i szybkości. Cieszę się, że od blisko 10 lat możemy być częścią tej historii i oferować te wyjątkowe samochody także polskim klientom – mówi Piotr Jędrach, Dyrektor Generalny Lamborghini Warszawa.

HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie

Polska interpretacja projektu artystycznego powstałego z okazji jubileuszu 60-lecia marki Lamborghini jest wynikiem łączenia pasji do motoryzacji, historii i sztuki. Dzieło zatytułowane „HEX ART. Bursztynowa opowieść o czasie” przybrało formę rzeźby kinetycznej. Projekt nawiązuje do polskiej kultury ludowej, a precyzyjniej do słowiańskiego amuletu szczęścia. Został wykonany z mosiądzu i bursztynu, połączone ze sobą trzy geometryczne, ażurowe segmenty rysują symboliczne nawiązanie do budowy żywego organizmu. Pionowy układ kształtuje sylwetkę rzeźby, a całościowy wrzecionowaty obrys nasuwa skojarzenie z designem samochodów marki Lamborghini, podkreślając ich dynamikę i DNA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Tak jak w żywym organizmie, w wewnętrznej strukturze rzeźby krystalizują się trzy istotne aspekty życia. W środkowej i najważniejszej części, znajduje się żywiczna bursztynowa materia o dwóch obliczach, która symbolizuje serce i wytrwałość. Na górze umiejscawia się rozum i inteligencja, a w dolnej części tworzy się pożądanie i namiętność – tłumaczy autorka projektu, artystka Małgorzata Paruch-Piotrowska.

Bursztyn, który został wykorzystany w projekcie przybrał postać heksagonów, które są bezpośrednim nawiązaniem do form i kształtów charakterystycznych dla marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie dzieła powstałe z okazji jubileuszu zostaną wystawione w muzeum Lamborghini w Saint’ Agata Bolognese.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się