fot. od lewej: Amadeusz Król, Paulina Król, Dorota Rymaszewska, Leszek Wolany
HiPets, platforma oferująca rezerwację wizyt m.in. u lekarzy weterynarii, groomerów oraz behawiorystów, 1 września br. przejęła od grupy multimedialnej Petstar portale internetowe Psy.pl i Koty.pl, czyli najważniejsze media branży zwierzęcej w Polsce, docierające miesięcznie do ponad 1,2 miliona użytkowników. Spółka przejęła także prawa do organizacji plebiscytu „Serce dla Zwierząt” i ogólnopolskiej akcji społecznej „Zerwijmy łańcuchy”. Transakcja pozwoli HiPets znacząco zwiększyć skalę działania oraz zaoferować usługodawcom – oprócz narzędzia do rezerwacji wizyt – możliwość pozyskiwania nowych klientów.
Zobacz również
HiPets to narzędzie stworzone w 2021 r. przez Dorotę Rymaszewską, z którego korzysta dziś ponad 150 tysięcy opiekunów psów i kotów oraz kilkuset usługodawców. Pierwszym rozwiązaniem umożliwia rezerwację wizyt u lekarzy weterynarii, behawiorystów, groomerów i innych specjalistów świadczących usługi dla zwierząt domowych, a drugim pozwala efektywniej zarządzać biznesem.
HiPets jest marketplacem dla właścicieli zwierząt i profesjonalistów z branży opieki nad zwierzętami. Naszą misją było stworzenie rozwiązania, dającego psim i kocim opiekunom poczucie bycia wspaniałym zwierzęcym rodzicem. Do tej pory, wizyty wymagały czekania w poczekalni lub prób umówienia się telefonicznie. W efekcie od zauważenia niepokojących objawów u swojego zwierzaka do wizyty u lekarza mija 9 dni! Dzięki HiPets osoby te mogą zarezerwować wizyty u specjalisty o każdej porze dnia i nocy, a usługodawcy skorzystać z m.in. kalendarza pracy, systemu powiadomień czy możliwości komunikacji z klientami. Transakcja z Petstar, największą w Polsce platformą komunikacji dla właścicieli i miłośników zwierząt domowych, umacnia naszą pozycję lidera w branży zwierzęcej i pozwala na dalszy rozwój naszej oferty – mówi Dorota Rymaszewska, pomysłodawczyni HiPets.
Przejęcie serwisów Psy.pl i Koty.pl, marek znanych w branży zwierzęcej od 20 lat, umożliwi nam dotarcie do ponad miliona właścicieli zwierząt w Polsce i zaproponowanie im wygodnej platformy, dzięki której będą mogli łatwo dbać o swoich czworonożnych przyjaciół. Co dla nas szczególnie ważne, w wyniku transakcji przejęliśmy od Petstar organizację akcji charytatywnych – plebiscytu „Serce dla Zwierząt”, w którym wyróżniane są osoby/instytucje angażujące się w pomoc zwierzętom, a także akcji „Zerwijmy łańcuchy” – protestu przeciwko trzymaniu psów na łańcuchach. Jesteśmy naprawdę dumni, że będziemy mogli rozwijać inicjatywy, które realnie zmieniają los zwierząt w Polsce. Do HiPets dołączył także cały zespół zajmujący się do tej pory serwisami i akcjami społecznymi – uzupełnia Leszek Wolany, współzałożyciel HiPets.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Paulina Król, redaktor naczelna serwisów Psy.pl i Koty.pl oraz organizatorka plebiscytu „Serce dla Zwierząt” i akcji społecznej „Zerwijmy łańcuchy”, dodaje:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy przekonani, że dzięki połączeniu z HiPets będziemy mogli dać naszym czytelnikom bogatszą ofertę naturalnie powiązaną z publikowanymi od lat artykułami, która pozwoli im jeszcze lepiej dbać o swoich czworonożnych przyjaciół. Bardzo szybko znaleźliśmy też porozumienie, jeśli chodzi o działania społeczne. Misją HiPets jest pomaganie opiekunom we właściwej opiece nad zwierzętami, a to idealnie wpasowuje się w to, o co my od lat walczymy m.in. edukując opiekunów zwierząt, a także doceniając osoby i instytucje, które ze szczególną troską dbają o dobrostan zwierząt na co dzień.
Z kolei Amadeusz Król, większościowy udziałowiec Petstar i pomysłodawca serwisów, dodaje, że „dla serwisów Psy.pl i Koty.pl dołączenie do HiPets to najlepszy możliwy etap rozwoju”.
Media „contentowe” od dawna ewoluują. Do dalszego wzrostu i lepszej monetyzacji potrzebują aktywności na rynku e-commerce lub marketplace. W wizję HiPets uwierzyłem dawno temu, inwestując w tę firmę jako anioł biznesu. Połączenie naszych mediów i wartościowego contentu tworzonego przez ekspertów od ponad 20 lat z rezerwacją usług to naturalny, strategiczny ruch z naszej strony. Jestem przekonany, że to połączenie będzie korzystne dla obu firm, a przede wszystkim dla zwierzaków i ich opiekunów.
HiPets, w odróżnieniu od innych platform rezerwacyjnych, skupia się na zwierzętach domowych, nad którymi opieka ma szczególny wymiar – czworonogów traktuje się bowiem najczęściej jak pełnoprawnych członków rodziny. Rozwiązania oferowane psim i kocim rodzicom muszą spełniać coraz większe wymagania, a generyczne narzędzia używane do rezerwowania usług mechanika czy kosmetyczki nie są wystarczające.
To nie pierwsza akwizycja HiPets – w 2021 platforma przejęła już konkurencyjny serwis Petsy. Przejęcie serwisów Psy.pl i Koty.pl sprawiło, że HiPets stało się największą platformą bookingową w obszarze zwierząt domowych w Polsce.