„Rozmowa wielkich sojuszników: komunisty i nazisty. A dwa lata później pokłócili się o to, kto zabił więcej ludzi…” – takimi słowami okraszona była przedziwna animacja Polskiej Fundacji Narodowej, która przedstawiała fikcyjną rozmowę Hitlera i Stalina na internetowym komunikatorze. W rozmowie dyktatorzy dyskutowali o ataku na Polskę, używając współczesnego języka i internetowych emotikonów, takich jak np. „xD”.
Podobna rozmowa pojawiła się w mediach społecznościowych PFN w języku angielskim i rosyjskim.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Kontrowersyjna animacja została szybko dostrzeżona przez użytkowników Twittera – w tym przez wielu dziennikarzy i polityków – którzy skrytykowali akcję Polskiej Fundacji Narodowej. Wiele osób zastanawiało się nawet, czy to przypadkiem nie jest zwykły żart zrobiony przez kogoś, kto włamał się na konto PFN.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Po fali krytycznych komentarzy i w wyniku presji ze strony internautów, Polska Fundacja Narodowa po kilkudziesięciu minutach od opublikowania ostatecznie usunęła animację. Do tej pory jednak nie skomentowała jej w żaden sposób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcie: twitter.com/AnnaCzytowska