H&M podejmuje konkretne kroki, by stać się marką bardziej przyjazną środowisku i zrównoważoną. Stara się również wprowadzać liczne rozwiązania w myśl gospodarki obiegu zamkniętego. Przykładem jest nowa inicjatywa szwedzkiego koncernu.
12 października br. w sklepie H&M w Sztokholmie pojawiła się nowa, nietypowa maszyna, wykorzystująca popularny ostatnimi czasy system Looop – technologia pruje stare ubrania i z odzyskanych włókien szyje nowe w ciągu zaledwie 5 godzin. Jak zaznaczyli przedstawiciele marki, do tego procesu nie wymagana jest ani woda, ani żadne szkodliwe chemikalia – w niektórych przypadkach jest natomiast konieczne dodanie niewielkiej ilości „nowej” bawełny.
Zobacz również
Co ciekawe, H&M już od 2013 roku realizuje program recyklingu ubrań, lecz dopiero teraz cały proces będzie się odbywał na miejscu, fizycznie w sklepie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na tę chwilę maszyna Looop dostępna jest wyłącznie w sklepie marki przy ulicy Drottninggatan w Szwecji, lecz jak zapowiedzieli przedstawiciele H&M – ich celem jest udzielanie licencji na użytą technologię, aby cała branża odzieżowa mogła z niej skorzystać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Najpierw Levi’s, teraz Gucci – słynny dom mody postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.
PS2
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
PS3
Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.