H&M testuje internetowy sklep z używaną odzieżą

H&M testuje internetowy sklep z używaną odzieżą
H&M rozpoczęło testy internetowego second-handu. Na tę chwilę usługa dostępna jest tylko w Szwecji, lecz być może już wkrótce zostanie poszerzona o inne kraje.
O autorze
1 min czytania 2019-10-21

W połowie października br. przedstawiciele Grupy H&M poinformowali o zainwestowaniu 4,5 mln euro i dokupieniu udziałów w Sellpy – platformie zajmującej się sprzedażą używanych ubrań. Biorąc pod uwagę poprzednią inwestycję, teraz szwedzka marka posiada łącznie 70% udziałów, co czyni ją większościowym udziałowcem firmy.

W związku z tym H&M postanowiło wejść na rynek odzieży używanej i rozpocząć testy internetowego second-handu. Pilotaż takiej usługi prowadzony jest na tę chwilę jedynie w Szwecji, a w niedalekiej przyszłości ma być rozpoczęty również w Niemczech. 

Docelowo jednak dzięki inwestycji H&M ekspansja platformy Sellpy planowana jest też na rynki międzynarodowe. 

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zircle – tak nazywa się nowy second-hand Zalando, w którym można kupić używaną odzież kobiecą. Sklep pojawił się w berlińskim centrum handlowym Alexa.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.