Huawei konsekwentnie umacnia swoją pozycję i pnie się w górę w rankingu BrandZ – rok temu marka zajmowała 48. miejsce na liście, a w 2017 roku miejsce 49. Spośród producentów smartfonów, zajmujących czołowe pozycje w rankingu BrandZ, Huawei jest jedyną firmą, która – według danych IDC – odnotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku, i był to wzrost aż 50-procentowy, który dał firmie drugą pozyję w globalnym rynku smartfonów z udziałem 19%.
Ranking najbardziej wartościowych marek świata, BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands, prowadzony jest od 2006 roku przez firmę Kantar Millward Brown. Badanie łączy w sobie wskaźniki mierzące wartość marek w oparciu o wywiady przeprowadzone z blisko trzema milionami konsumentów na świecie oraz w oparciu o analizę wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów, przy założeniu, że wartość ta jest wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu, klarownego pozycjonowania oraz pozycji lidera.