W dobie obecnie panującego zagrożenia koronawirusem i kwarantanny bardzo dużo ludzi przeszło w tryb pracy zdalnej i pozostaje całymi dniami w domach, obawiając się wyjścia na zewnątrz. Efektem tego jest m.in. znaczący wzrost oglądalności telewizji, co starają się wykorzystać reklamodawcy.
Jednakże nie zawsze sama emisja spotu w TV wystarczy, aby trafić z przekazem do odbiorcy. Szczególnie jeśli pod uwagę weźmiemy powszechne zjawisko multiscreeningu, w ramach którego konsumenci korzystają na raz z więcej niż jednego urządzenia z ekranem, np. podczas oglądania telewizji, w trakcie bloku reklamowego, sięgają po smartfony i przeglądają internet.
Zobacz również
W tym przypadku warto w działaniach wykorzystać nowoczesne rozwiązania takie jak TV Sync autorstwa firmy Hybrid.ai, umożliwiające synchronizację reklamy telewizyjnej z internetową i pozwalające skutecznie dotrzeć do konsumenta.
Reklama zsynchronizowana
Technologia TV Sync w skrócie polega na zsynchronizowaniu reklamy internetowej z telewizyjną. W momencie, gdy odbiorca przestanie oglądać reklamę emitowaną w TV i sięgnie po urządzenie mobilne w celu przeglądania internetu, wyświetlona mu zostanie zsynchronizowana kreacja związana ze spotem w TV.
– TV Sync jest unikatową autorską technologią umożliwiającą prowadzenie w pełni zautomatyzowanych kampanii display zsynchronizowanych z działaniami w telewizji. Pozwala ona reklamie podążać za odbiorcą i zwiększyć jego zaangażowanie – mówi Adam Iwinski, CEO Hybrid.ai.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Od strony technicznej polega to na tym, że serwery Hybrid.ai śledzą i analizują na bieżąco sygnały emitowane przez IP TV i sprawdzają ich dopasowanie ze wskazanym materiałem. Po wykryciu rozpoczęcia się danego spotu, sygnał z data center analitycznego trafia do DSP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kreacje wyświetlane na urządzeniach mobilnych w ramach TV Sync mogą być w formacie statycznym, czy też rich mediowym, m.in. wideo. W zależności od celu kampanii mogą one pełnić rolę zarówno duplikacji i powielenia przekazu emitowanego w telewizji, np. skierowanego do osób, które odrywają się od ekranu podczas reklam, jak i jego dopełnieniem, np. rozszerzonym wideo, poszerzeniem o dodatkowe informacje dotyczące aktualnej promocji, zachęceniem do wzięcia udziału w konkursie, czy też kreacją zawierającą CTA i link do landing page’a konkretnego produktu, firmy.
TV Sync jest w pełni zautomatyzowany i oferuje te same korzyści co tradycyjny programmatic, dzięki czemu przeprowadzenie i optymalizacja kampanii są proste i nie pochłaniają wiele czasu. Baza, z której korzysta technologia, jest stale rozbudowywana i zawiera próbki przeróżnych programów, dzięki czemu algorytm potrafi rozpoznawać nie tylko konkretne reklamy, ale także filmy, serwisy informacyjne, prognozy pogody czy programy publicystyczne, co zwiększa jego możliwości reklamowe.
– Często jest tak, że klient przesyła nam link do materiału wideo zamieszczonego np. na YouTubie lub plik ze spotem TV, który zostaje wgrany do systemu i dzięki temu algorytmy mają możliwość próbkowania i porównania materiału wyjściowego z emitowanym w TV. W tej chwili mamy możliwość synchronizowania kampanii display z blisko 250 kanałami telewizyjnymi w samej Polsce, natomiast w większości europejskich krajów kampanie prowadzimy na znacznie większej puli nadawców – mówi Adam Iwinski, CEO Hybrid.ai.
TV Sync jest wyjątkowo efektywnym rozwiązaniem, a średni CTR kampanii prowadzonych z jego wykorzystaniem jest znacznie wyższy od tradycyjnych kampanii w programmaticu.
Kampanie z wykorzystaniem TV Sync
Technologia TV Sync staje się coraz popularniejsza, a na jej zastosowanie decyduje się coraz więcej marek z różnych branż. W retailu z TV Sync korzysta, chociażby Decathlon. Marka wykorzystała tę technologię w przeprowadzonej pod koniec ub. r. kampanii świątecznej, mającej na celu promocję konkretnych produktów z oferty sklepu. Przez pierwsze trzy tygodnie grudnia we wszystkich stacjach należących do grupy Polsat, TVN i TVP emitowane były spoty informujące o produktach w ofercie świątecznej Decathlonu. Odbiorcom, którzy w trakcie emisji reklamy przerzucili się na smartfony, wyświetlona została jedna z przygotowanych kreacji, nawiązująca do spotu i przekierowująca do strony sklepowej produktu.
W branży motoryzacyjnej podobne działania przeprowadziło Volvo, z okazji dni otwartych w salonach, promujących nowy model samochodu V60 Cross Country. Akcja skierowana była do osób z województwa mazowieckiego, zainteresowanych zakupem nowego samochodu, a także do użytkowników odwiedzających witryny o tematyce motoryzacyjnej, sportowej, finansowej i biznesowej. W ramach kampanii przez 7 dni w 31 stacjach telewizyjnych, w tym w TVN24, TVN Turbo, Canal+, Discovery channel, emitowano spoty reklamowe informujące o dniach otwartych w salonach marki, a widzom, którzy sięgnęli po smartfony, wyświetlono ten sam spot z dodatkowymi logotypami lokalnych dealerów Volvo.
TV Sync przynosi bardzo dobre efekty także w działaniach firm z branży FMCG. Borjomi, marka wody mineralnej, wykorzystała reklamę zsynchronizowaną w kampanii mającej na celu zwiększenie świadomości marki, skierowanej do mężczyzn w wieku 20-40 lat i kobiet w wieku 20-30 lat, odwiedzających strony poruszające tematykę związaną m.in. z artykułami spożywczymi, jedzeniem i gotowaniem. Działania opierały się na wyświetlaniu kilku kreacji reklamowych osobom, które podczas trwania spotu Borjomi oderwały się od telewizora na rzecz smartfonu. Same kreacje wyświetlane były użytkownikom jeszcze przez 10 minut od czasu zakończenia spotu.
Reklama internetowa zsynchronizowana z telewizyjną przynosi bardzo dobre efekty i pozwala dotrzeć do konsumentów wcześniej pomijających przekaz marki. TV Sync, szczególnie w dobie koronawirusa i powszechnej kwarantanny domowej, idealnie sprawdzi się w działaniach reklamowych, dlatego warto rozważyć jego wykorzystanie już teraz.
Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.