i-systems wprowadza rekomendacje produktów w e-commerce poprzez analizę pogody

Rekomendacje produktów poprzez analizę pogody, jaka panuje w miejscu korzystania z sieci przez klienta docelowego, to rozwiązanie dla sklepów internetowych zwiększające sprzedaż i personalizujące ofertę.
O autorze
1 min czytania 2016-12-05

Integracja sklepu internetowego z modułem pogodowym pomaga dobrać  produkty w zależności od lokalizacji oraz rodzaju pogody. Moduł pogodowy ma najlepsze zastosowanie w przypadku sklepów internetowych, w których sprzedaż uzależniona jest od pory roku. Jego skuteczność  sprzedażowa szczególnie sprawdza się w branżach: odzieżowej, kosmetycznej oraz outdoorowej.

Zalety modułu pogodowego

Z rozwiązania można korzystać  na dwa sposoby. W pierwszym przypadku, system wskazuje odpowiednie produkty na podstawie geolokalizacji podanej przez klienta. Skonfigurowany ze sklepem serwis prognozy pogody dokładnie co godzinę uaktualnia dane o panujących warunkach atmosferycznych w poszczególnych miejscowościach. W drugim przypadku, klient określa pogodę, dla której chciałby znaleźć  odpowiednie produkty. To rozwiązanie zostało zaprojektowane z myśląo klientach podróżujących w inne strefy klimatyczne.

Cross-selling

Moduł dopasowania produktów do pogody pełni trzy funkcje: podstawową– sprzedażową(wczasie rzeczywistym) oraz dwie dodatkowe: budującą lojalność  wśród konsumentów oraz rozwijającą cross-selling. Ostatnia funkcja pozwala w taki sposób określić  produkty, aby podnosić  wyniki sprzedaży oferując produkty uzupełniające.

Know-how

Wdrożenie wymaga od administratora wprowadzenia kategorii produktów, które będąwyświetlały się zależnie od wybranej pogody lub miasta. W karcie każdego z produktów, który ma być dopasowany do pogody warto zaznaczyć  kilka pól, między innymi: aktywność – czy produkt ma być  dopasowany do wyszukiwania według pogody; kategorię– czy produkt jest dla mężczyzn, czy też dla kobiet; rodzaj pogody do jakiej pasuje produkt – pochmurnie, słonecznie, deszczowo; temperatury – zakres temperatury do której pasuje produkt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełna konfiguracja modułu pozwala klientowi wyszukać  np. wszystkie ubrania dla kobiet, które zapewnią ochronę przed deszczem. Dodatkowo, moduł pogodowy wyposażony jest w mass editor, który pozwala masowo przypisywać  parametry do grup produktów. Jest to praktyczna funkcjonalność , oszczędzająca czas administratora sklepu internetowego. Moduł pogodowy aktualizuje pogodę automatycznie co godzinę. Prognozy skonfigurowane są z serwisem http://openweathermap.org, dzięki czemu rozwiązanie idealnie sprawdza się do planowania podróży w różnych szerokościach geograficznych.

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 80-osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak 5.10.15., Big Star, Dalia, FASHION HOUSE Group, Golden Rose, Hendi, Interoptyk, Monnari, New Balance, NICI, Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów”i „Chodzież” S.A., R-GOL, RunColors czy Sugarfree. W ostatniej edycji rankingu Deloitte Technology Fast 500, spółka znalazła się wśród najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się