IAB Polska/PwC AdEx: Wzrost reklamy online o 9% po trzech kwartałach 2022 r. [badanie]

Po trzech kwartałach 2022 roku wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9%. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku.
O autorze
1 min czytania 2023-02-22

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska publikuje wyniki badania wartości wydatków na reklamę internetową – IAB Polska/PWC AdEx. W trzecim kwartale 2022 roku tempo rozwojowe nieco wyhamowało względem wcześniejszego trymestru (12%), osiągając indeks wzrostu na poziomie 6,2%. Przełożyło się to na dynamikę na poziomie 9,2% w okresie styczeń-wrzesień.

Ogólny obraz rynku nie uległ istotnym zmianom. Wciąż dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), z 43% udziału. Jej dynamika wyniosła 5%, a motorem napędowym było w dużym stopniu wideo online. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 6%. Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+27%). Wzrosty odnotowano zarazem we wszystkich kluczowych kanałach sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „podróże i turystyka, HoReCa”, „sprzęty domowe, meble, deko”, „nieruchomości” oraz „finanse”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj