21 grudnia 2022 r. ukaże się ostatni numer magazynu Pixel poświęconego tematyce gier wideo. Pismo było obecne na rynku prasowym od 8 lat. Bezpośrednim powodem zawieszenia wydawania Pixela jest obecne otoczenie rynkowe i drastyczny wzrost kosztów wydawniczych, szczególnie papieru, druku, energii elektrycznej i logistyki.
– To bardzo bolesny krok, ale niestety konieczny z punktu widzenia utrzymania rentowności wydawnictwa. Podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu nakładów i działań na dalszym rozwoju miesięcznika PSX Extreme, który obecnie jest jedynym na polskim rynku wydawnictwem prasowym poświęconym tematyce gier wideo i popkulturze i ukazuje się nieprzerwanie od ponad 25 lat – mówi wydawca Robert Łapiński. Dla prenumeratorów i osób wspierających Pixela w serwisie Patronite.pl wydawca przewidział indywidualną ofertę kontynuacji usług wokół tytułu PSX Extreme.
Zobacz również
– Jestem emocjonalnie przywiązany do marki Pixel, podobnie jak wielu Czytelników i członków redakcji, pozostawiam więc otwartą opcję powrotu pisma za jakiś czas. Oczywiście wymagałoby to pozyskania partnera, który zechciałby ponieść ciężar głównie finansowania projektu, wiadomo też, że musiałaby pojawić się perspektywa uzyskania rentowności przez tytuł. Na chwilę obecną nie mogę tego obiecać, ale nie powiem „nigdy” – dodaje wydawca.
W portfolio wydawcy znajduje się miesięcznik PSX Extreme, którego redakcję zasili część autorów Pixela poszerzając ofertę czytelniczą pisma. Najbliższy, 304. numer PSX Extreme ukaże się 14 grudnia, tradycyjnie z dołączonym Kalendarzem Gracza na rok 2023. Magazyn będzie się nadal ukazywał w nakładzie 25 tysięcy egzemplarzy.
Poza wydawaniem czasopism, Idea Ahead jest organizatorem wydarzeń dla branży gier wideo i graczy. W roku 2023 odbędą się dwie edycje Gamedev & Creative Careers Expo (wiosenna i jesienna), 11. odsłona Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023 oraz Extreme Party 2023
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing