IKEA oferuje płatne staże dla uchodźców i uchodźczyń

IKEA oferuje płatne staże dla uchodźców i uchodźczyń
Od marca dziesięć osób z doświadczeniem uchodźczym rozpocznie płatny staż w jednym z warszawskich sklepów IKEA. Projekt powstał dzięki współpracy sieci z Fundacją Ocalenie.
O autorze
1 min czytania 2022-01-19

Dużym utrudnieniem w rozpoczęciu bezpiecznego i spokojnego życia jest dla uchodźców w Polsce znalezienie stabilnej pracy. Jak podkreśla Fundacja Ocalenie, „wynika to często z braku doświadczenia zawodowego na lokalnym rynku pracy, słabej znajomości języka polskiego, nieznajomości procedur i ograniczonego dostępu do informacji. Nie pomagają również obawy pracodawców oraz uprzedzenia i stereotypy na temat uchodźczyń i uchodźców, które funkcjonują w społeczeństwie”.

W odpowiedzi na problem ze znalezieniem stabilnego zatrudnienia Fundacja Ocalenie wraz z siecią IKEA ruszyły z programem płatnych staży dla dziesięciu osób z doświadczeniem uchodźczym. Uczestnicy programu, znający język polski na poziomie co najmniej komunikatywnym, odbędą 6-miesięczny staż od marca do sierpnia na terenie sklepu IKEA Targówek w Warszawie. 

IKEA zapewni stażystom pełen pakiet świadczeń pracowniczych, a Fundacja Ocalenie wesprze ich w zakresie nauki języka polskiego, porad psychologicznych, prawnych oraz pomocy ze strony mentorów i mentorek kulturowych pracujących na co dzień w warszawskim Centrum Pomocy Cudzoziemcom.

Po zakończeniu stażu uczestnicy programu otrzymają zaproszenie do wzięcia udziału w standardowej rekrutacji na istniejące miejsca pracy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

IKEA realizuje projekt w ramach globalnej inicjatywy „Refugee Skills for Employment”, a jego celem jest podniesienie kompetencji zawodowych oraz językowych uchodźców i uchodźczyń. Dzięki programowi stażowemu wiele rodzin otrzyma wsparcie i możliwość zintegrowania się ze społeczeństwem.

PS
Na trudną sytuację afgańskich uchodźców zareagowała firma Airbnb, która ogłosiła, że pokryje koszty inicjatywy mającej na celu znalezienie zakwaterowania dla Afgańczyków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2
Feeders Agency we współpracy ze Slowhop otworzyły „wirtualny dom Polska Gościna”. Cały dochód ze sprzedaży „noclegu” Polskiej Gościny trafił na konto stowarzyszenia Homo Faber niosącemu pomoc migrantom przy wschodniej granicy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się