#OdKulis: „Polska Gościna” w serwisie Slowhop

#OdKulis: „Polska Gościna” w serwisie Slowhop
Feeders Agency połączyła siły z internetową platformą rezerwacyjną Slowhop, aby nieść pomoc migrantom na polsko-białoruskiej granicy. Dzięki uruchomieniu wirtualnego domu „Polska Gościna” użytkownicy strony mogą przekazywać środki na rzecz Stowarzyszenia Homo Faber pomagającego potrzebującym.
O autorze
2 min czytania 2021-12-21

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze akcje i kampanie oraz działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy modyfikacji oferty Slowhopu i wprowadzenia wirtualnego domu „Polska Gościna” z inicjatywy Feeders Agency.

Po wejściu na stronę Polskiej Gościny użytkownicy mogą „dokonać rezerwacji”, czyli przekazać środki, które w całości trafiają na konto Stowarzyszenia Homo Faber, od miesięcy pomagającego migrantom na polsko-białoruskiej granicy, a także lokalnym społecznościom.

O kulisach przygotowania „Polskiej Gościny” opowiada Kuba Sagan, creative director & co-founder Feeders Agency.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorzy akcji i pomysł

Pomysł na otwarcie „Polskiej Gościny” powstał w Feeders Agency.

Kryzys humanitarny na polsko-białoruskiej granicy porusza wielu z nas. Gdy masz dzieci, nie wyobrażasz sobie, że czyjeś 4-letnie dziecko właśnie zaginęło w lesie, a jego rodzice zostali ponownie wywiezieni na Białoruś. Gdy masz kogoś, kogo kochasz, nie wyobrażasz sobie, że małżeństwo z Iraku mogło być przerzucane przez granicę 17 razy. Gdy masz w sobie choć minimum empatii do drugiego człowieka, to nie wyobrażasz sobie, jak to jest być w potrzasku, w zimnym lesie, bez szansy na jakąkolwiek ucieczkę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pod względem humanitarnym wydarzenia na granicy momentami są niewyobrażalne. I nawet jeśli większość z osób przekraczających granicę nie uzyskałaby statusu uchodźcy i byłaby odesłana do swoich krajów – to żadna z nich nie powinna umierać w lesie, na terenie europejskiego kraju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trudno zatem mówić w tym przypadku o inspiracji. Wszyscy wiedzieliśmy, że coś z tym chcemy zrobić, jakoś pomóc. Wiemy też, że wiele osób nie wie, jak pomóc, albo robi to w nieprzemyślany sposób – przynosząc do różnego rodzaju fundacji rzeczy, które nie są im w tym momencie potrzebne. Stąd powstał pomysł na kreatywną zbiórkę środków, które trafią do tych, którzy najlepiej wiedzą, jak pomóc.

Przygotowania

Skontaktowaliśmy się z właścicielami slowhop.pl i mając praktycznie jeden slajd idei, zaprezentowaliśmy pomysł. Nie zastanawiali się ani chwili nad decyzją – weszli w to od razu!

Stan wyjątkowy na granicy dotyka także właścicieli domów wypoczynkowych, które można znaleźć w ofercie Slowhop. Dodatkowo ludzie stojący za tym serwisem angażują się w akcje bliskie ich sercu, nawet jeśli (jak sami mówią) „mogą przez to dostać po głowie”.

Kolejną kwestią było znalezienie kogoś, kto działa na granicy i najlepiej wie, co jest tam potrzebne. Do akcji dołączyło więc Homo Faber, będące częścią Grupy Granica. Następnie przez ok. 2 tygodnie wspólnie pracowaliśmy nad finalnym wyglądem i treścią Polskiej Gościny na Slowhop, przygotowywaliśmy materiały promocyjne i kontaktowaliśmy się z osobami, które mogłyby pomóc w wypromowaniu akcji.

Osoby zaangażowane w akcję

Slowhop oraz Homo Faber byli zaangażowali w realizację Polskiej Gościny od samego początku – na poziomie technologicznym, ale też merytorycznym. Dodatkowo w promocję zaangażowały się media (NOIZZ, newonce, Szkło Kontaktowe) oraz influencerzy.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez slowhop.com (@slowhop_com)

Największe wyzwania

Jak przy każdej kampanii – największym wyzwaniem był timing. Chcieliśmy wystartować jak najszybciej, by też jak najszybciej pomoc zaczęła płynąć na granicę.

Niespodzianki i nieplanowane sytuacje

Większość niespodzianek była pozytywna. Na przykład: gdy o Polskiej Gościnie dowiedzieli się gospodarze z całej Polski, wystawiający swoje domy na Slowhopie, zorganizowali akcję pomocową dla tych, którzy wynajmują domy w pasie przygranicznym.

Życie w warunkach ciągłego strachu, kontroli policyjnych i ludzkich krzyków lub płaczu dochodzącego z głębi lasu jest obciążające psychicznie. Dlatego każdy z gospodarzy ze wschodu może dzięki ludziom ze Slowhopa za darmo pojechać do udostępnionych przez nich miejsc, by choć na chwilę odpocząć i oderwać się od codzienności stanu wyjątkowego.

Pojawiały się też oczywiście głosy hejtujące chęć niesienia pomocy ludziom umierającym na granicy. My pozostawimy to jednak bez komentarza.

Efekty i kolejne kroki

Do tej pory na konto Homo Faber wpłynęło już ponad 25 000 zł, mimo braku promocji w płatnych mediach. Liczymy na kolejny wzrost wpłat przy okazji Świąt Bożego Narodzenia.