Wśród twórców, których do współpracy zaprosiła IKEA znajdą się m.in. Maffashion, Jessica Mercedes, Marysia Górecka, Jadłonomia, czy Crazy Nauka. Program jest efektem strategicznej współpracy IKEA z Hash.fm w obszarze influencer marketingu.
-Uruchamiamy program wielowymiarowy, dzięki któremu uporządkujemy nasze działania z twórcami internetowymi. Po raz pierwszy udało nam się szczegółowo zaplanować współpracę z influencerami aby w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał. Chcemy, aby nasze działania w obszarze influencer marketingu były nie tylko strategicznie opracowane, ale też spójne z nowym media mixem. Co ważne, kanały twórców internetowych umożliwią nam zwiększenie efektywności komunikacji, której celem jest inspirowanie konsumentów już na wstępnym etapie podejmowania decyzji zakupowych – wyjaśnia Adam Jankowski , odpowiedzialny za komunikację Internetową marki IKEA.
Zobacz również
Program obejmie stałą współpracę z regularnie poszerzaną grupą twórców internetowych, bieżące reagowanie na podejmowanie przez influencerów działania oraz stworzenie dedykowanej skrzynki ułatwiającej kontakt influencerów z IKEA, poprzez którą twórcy będą mogli zgłaszać projekty własne. Wśród zaproszonych do współpracy twórców znaleźli się m.in. Nishka, Michał Górecki, Red Lipstick Monster, ale również kilkudziesięciu twórców z kategorii home furnishing, parenting, kulinaria, czy lifestyle
– Zdecydowaliśmy się na systematyczne i stałe przeczesywanie świata twórców internetowych w poszukiwaniu kandydatów do współpracy z marką IKEA. Działania te będą prowadzone zarówno poprzez analizę zasobów platformy Hash.fm, ale też metodą scoutingową. Część poszukiwań będzie prowadzona na bieżąco w serwisach społecznościowych – wyjaśnia Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.
Kryteria i zasady wyboru twórców internetowych określone zostały w tzw. Influencer Marketing Handbook. Tak metodyczne podejście pozwoli na stworzenie pełnego katalogu twórców, z którymi IKEA może współpracować. U jego podstaw leżą nie tylko osiągane przez influencerów zasięgi i budowane przez nich zaangażowanie, ale przypisanie do kategorii tematycznych oraz insighty, gromadzone na platformie Hash.fm – Tworząc katalog nie chcieliśmy pracować wyłącznie z twórcami największymi, ale tymi, których filozofia i styl życia, sposób patrzenia na świat, komunikacji z użytkownikami odpowiadają naszej marce. Dzięki systemowemu podejściu wiemy o influencerach więcej. Interesuje nas to gdzie spędzają wakacje, jakim jeżdżą, autem, czy mają dzieci, a jeśli tak to, w jakim są wieku. Szczegółowa wiedza pozwoli nam stworzyć wiarygodną komunikację, dostosowaną do potrzeb twórców i ich kanałów – wylicza Paweł Lenarczyk, odpowiedzialny za content marketing w IKEA.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Stałym elementem programu influencer marketing IKEA będzie monitoring działań twórców internetowych i bieżące reagowanie na konkretne publikacje w zależności od ich kontekstu. Pozwoli to utrzymywać i pogłębiać relacje ze środowiskiem influencerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IKEA jako pierwsza uporządkuje również działania związane z projektami własnymi influencerów. – Twórcy internetowy są niezwykle kreatywni, mają pomysły i plany na własne projekty. IKEA otwiera się na nie. Wierzymy, że ta część programu będzie źródłem wielu projektów specjalnych. Nie ma lepszej sytuacji od takiej, w której to twórca internetowy sam z siebie marzy o realizacji projektu, a marka go w tym tylko wspiera – wyjaśnia Konrad Traczyk, CEO Hash.fm. Wszystkie zgłoszenia przesyłane na skrzynkę [email protected] będą przeanalizowane pod kątem celów komunikacyjnych, grup docelowych, media mixu i harmonogramu. Te, odpowiadające potrzebom IKEA zostaną zrealizowane.
Program influencer marketing IKEA rusza w sierpniu 2016 roku. Działania zaplanowane są na 12 miesięcy. Za strategię i realizację programu w całości odpowiada Hash.fm.