TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ile czasu poświęcamy na zakupy w sieci?

Odkąd zakupy w sieci stały się tak popularne (a szacuje się, że około połowa z nas przynajmniej raz kupiła coś online), firmy próbują zrozumieć, w jaki sposób ludzie zachowują się podczas dokonywania wyboru.
O autorze
1 min czytania 2017-01-31

Jedną z miar jest czas, jaki poświęcamy na wybór oraz podjęcie decyzji o zakupie konkretnego produktu. Czas ten przypuszczalnie różni się w zależności od tego, jakiego produktu dotyczy, ale też kim jest kupujący. Czy istnieją różnice ze względu na kraj pochodzenia? Właśnie nad tym pochylili się badacze z portalu ShopAlike. W badaniu, które przeprowadzili, przyjrzeli się zachowaniu nabywców z 12 krajów Europy: Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Norwegii, Polski, Słowacji, Szwecji i Włoch. Czy bardzo się od siebie różnimy? 

Czas na zakup różni się w zależności od kraju

Okazało się, że różnice w czasie, w jakim kupujemy dany produkt mogą być naprawdę duże. Dla przykładu, podczas gdy zakup ubrań w większości krajów nie zajmuje więcej niż godzinę, Francuzi potrzebują na to nawet 4 godzin- to najdłuższy czas w tej kategorii. Z drugiej strony Słowacy kupują ubrania najszybciej, w zaledwie 20 minut przechodzą przez cały proces od zauważenia produktu do jego zakupu. Podobne różnice zauważono w przypadku innej popularnej w internecie kategorii – butów. Podczas, gdy średnia dla Europy wynosi 68 minut, Francuzi przeciągają wybór aż do 4 godzin, a Norwegowie potrzebują na niego zaledwie 10 minut. 

Zakupowa oś czasu 

Infografika Shopalike.pl pokazuje na osi czasu średni czas potrzebny Europejczykom na dokonanie zakupu kilku popularnych produktów. I tak najmniej czasu potrzebujemy średnio na zakup okularów przeciwsłonecznych, najwięcej zaś na zakup kanapy. Dla łatwości różnymi kolorami zaznaczone zostały kategorie produktów: ubrania, meble, czy kosmetyki. 

Jak to wygląda w Polsce?

A jak Polacy prezentują się na tle innych Europejczyków? Dane pokazują, że nasi rodacy szczególnie dużo czasu poświęcają na zakup mebli. To kategoria, w której proces zakupowy trwa w ogóle długo, jednak w Polsce jesteśmy pod tym względem rekordzistami (zakup kanapy przeciągamy nawet do 4 dni!). Najszybciej spośród Europejczyków idzie nam natomiast zakup dżinsów, klikamy na ‘kup’ już po 25 minutach od zobaczenia produktu, oraz butów – potrzebujemy na niego niecałe 20 minut (tu ustępujemy tylko Czechom).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing