W sierpniu i we wrześniu br. Port Lotniczy w Łodzi prowadził kampanię zewnętrzną pod hasłem „Ile za ile”. Promował w ten sposób połączenia linii lotniczej Lufthansa na trasie z Łodzi do Monachium oraz podróże z przesiadką w Monachium do wielu miast w Europie i na świecie, takich jak Amsterdam, Nowy Jork, czy Toronto.
Kampania składała się z dwóch etapów. Pierwszy miał zaintrygować i rozbawić odbiorcę. Drugi – to wyjaśnienie dowcipu i przekazanie istotnych, merytorycznych informacji o połączeniach lotniczych.
Zobacz również
W pierwszym, dwutygodniowym etapie kampanii outdoorowej, na 30 billboardach w Łodzi i okolicach, umieszczono hasła „Ile czasu potrzebujesz na…?”, „Ile kasy potrzebujesz na…?”. Lotnisko celowo nie użyło logotypów linii lotniczej, ani własnego, by nie sugerować, czego będzie dotyczyła reklama i zainteresować odbiorcę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W drugim etapie, zamieniono intrygujące hasła na destynacje (np. Monachium, Nowy Jork, Toronto, Chicago, Amsterdam), dołożono również logotypy Portu Lotniczego Łódź oraz przewoźnika Lufthansa. W zależności od pytania jakie znajdowało się na nośniku, twórcy kampanii poinformowali o czasie przelotu z Łodzi do miast europejskich i o cenie biletów w dwie strony na kierunkach transatlantyckich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W czasie podróży po Europie istotny jest czas, zwłaszcza, kiedy jest lecimy w celach biznesowych. Natomiast w czasie lotu za ocean, który wiadomo, że zawsze trwa długo, ważniejszy był dla nas komunikat o atrakcyjnych cenach biletów lotniczych z pięciogwiazdkowym przewoźnikiem, jakim jest Lufthansa – wyjaśnia Robert Makowski, kierownik Działu Rozwoju Połączeń i Biznesu.
Był jeszcze trzeci element kampanii. Przy drogach wylotowych z Łodzi w kierunku Warszawy pojawiły się billboardy porównujące czasy przelotu z Łodzi do Monachium (1 godzina 20 minut) z czasem podróży pociągiem z Łodzi do Warszawy (1 godzina 30 minut).
– To komunikat dla łodzian, którzy wybierają lot z Warszawy do Monachium. Pokazaliśmy im, że podróż z łódzkiego lotniska do Bawarii trwa krócej, niż przejazd pociągiem na trasie Łódź-Warszawa – mówi Robert Makowski.
Kampanię realizowano na nośnikach Stroer oraz w Internecie za pośrednictwem Business Sense Agencja SEM.
PS
W styczniu br. Łódź Airport zaprezentował ciekawą wizerunkową kampanię, która nawiązywała do znanej w całej Polsce wojny łódzkich kibiców piłkarskich na dowcipne graffiti, dobitnie sugerując, że każdy Łodzianin może polecieć do różnych miast na całym świecie z lokalnego, łódzkiego lotniska.
PS2
W styczniu br. łódzkie lotnictwo we współpracy z Promuje Łódzkie i Ryanairem zaprosiło do Łodzi trzech popularnych youtuberów podróżniczych z Wielkiej Brytanii, którzy odkrywali największe atrakcje miasta.