„Ile za ile” – nowa kampania łódzkiego lotniska intrygowała i edukowała

„Ile za ile” – nowa kampania łódzkiego lotniska intrygowała i edukowała
„Ile czasu potrzebujesz na…?”, „Ile kasy potrzebujesz na…?” – takimi hasłami na billboardach łódzkie lotnisko pobudzało wyobraźnię pasażerów w pierwszym etapie kampanii „Ile za ile”. W drugim etapie twórcy akcji przekazali ważne informacje o atrakcyjnych połączeniach i cenach biletów z Łodzi.
O autorze
1 min czytania 2019-10-02

W sierpniu i we wrześniu br. Port Lotniczy w Łodzi prowadził kampanię zewnętrzną pod hasłem „Ile za ile”. Promował w ten sposób połączenia linii lotniczej Lufthansa na trasie z Łodzi do Monachium oraz podróże z przesiadką w Monachium do wielu miast w Europie i na świecie, takich jak Amsterdam, Nowy Jork, czy Toronto. 

Kampania składała się z dwóch etapów. Pierwszy miał zaintrygować i rozbawić odbiorcę. Drugi – to wyjaśnienie dowcipu i przekazanie istotnych, merytorycznych informacji o połączeniach lotniczych. 

W pierwszym, dwutygodniowym etapie kampanii outdoorowej, na 30 billboardach w Łodzi i okolicach, umieszczono hasła „Ile czasu potrzebujesz na…?”, „Ile kasy potrzebujesz na…?”. Lotnisko celowo nie użyło logotypów linii lotniczej, ani własnego, by nie sugerować, czego będzie dotyczyła reklama i zainteresować odbiorcę. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W drugim etapie, zamieniono intrygujące hasła na destynacje (np. Monachium, Nowy Jork, Toronto, Chicago, Amsterdam), dołożono również logotypy Portu Lotniczego Łódź oraz przewoźnika Lufthansa. W zależności od pytania jakie znajdowało się na nośniku, twórcy kampanii poinformowali o czasie przelotu z Łodzi do miast europejskich i o cenie biletów w dwie strony na kierunkach transatlantyckich. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W czasie podróży po Europie istotny jest czas, zwłaszcza, kiedy jest lecimy w celach biznesowych. Natomiast w czasie lotu za ocean, który wiadomo, że zawsze trwa długo, ważniejszy był dla nas komunikat o atrakcyjnych cenach biletów lotniczych z pięciogwiazdkowym przewoźnikiem, jakim jest Lufthansa – wyjaśnia Robert Makowski, kierownik Działu Rozwoju Połączeń i Biznesu.

Był jeszcze trzeci element kampanii. Przy drogach wylotowych z Łodzi w kierunku Warszawy pojawiły się billboardy porównujące czasy przelotu z Łodzi do Monachium (1 godzina 20 minut) z czasem podróży pociągiem z Łodzi do Warszawy (1 godzina 30 minut). 

– To komunikat dla łodzian,  którzy wybierają lot z Warszawy do Monachium. Pokazaliśmy im, że podróż z łódzkiego lotniska do Bawarii trwa krócej, niż przejazd pociągiem na trasie Łódź-Warszawa – mówi Robert Makowski. 

Kampanię realizowano na nośnikach Stroer oraz w Internecie za pośrednictwem Business Sense Agencja SEM. 

PS

W styczniu br. Łódź Airport zaprezentował ciekawą wizerunkową kampanię, która nawiązywała do znanej w całej Polsce wojny łódzkich kibiców piłkarskich na dowcipne graffiti, dobitnie sugerując, że każdy Łodzianin może polecieć do różnych miast na całym świecie z lokalnego, łódzkiego lotniska.

PS2

W styczniu br. łódzkie lotnictwo we współpracy z Promuje Łódzkie i Ryanairem zaprosiło do Łodzi trzech popularnych youtuberów podróżniczych z Wielkiej Brytanii, którzy odkrywali największe atrakcje miasta.