Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Ilustracje, które uczą adopcji: Schronisko na Paluchu z outdoorową kampanią edukującą warszawiaków

Ilustracje, które uczą adopcji: Schronisko na Paluchu z outdoorową kampanią edukującą warszawiaków
Warszawskie Schronisko na Paluchu wykorzystuje sztukę, by mówić o adopcji i realnym wsparciu zwierząt. W ramach akcji „Ilustratorki i ilustratorzy dla Palucha” co miesiąc w centrum stolicy powstaje nowa, wielkoformatowa praca edukacyjna.
O autorze
1 min czytania 2025-08-26

Warszawskie Schronisko na Paluchu kontynuuje akcję Ilustratorki i ilustratorzy dla Palucha, którą rozpoczęło w marcu 2025 roku. Pomysł jest prosty, a jednocześnie trudno przejść obok niego obojętnie:

  • w przejściu podziemnym przy stacji metra Centrum (od strony dawnej Cepelii) co miesiąc powstaje inna wielkoformatowa praca graficzna nawiązująca do schroniska dla zwierząt,
  • jej autorami są uznani autorzy ilustracji z całej Polski,
  • proces tworzenia odbywa się zawsze pierwszego dnia miesiąca,
  • temat ma zwrócić uwagę mieszkańców Warszawy m.in. na to, jak wygląda proces działania schroniska, czy w jaki sposób przygotować się do adopcji czworonoga.

Dotychczas odbyło się już sześć odsłon akcji edukacyjnej Ilustratorki i ilustratorzy dla Palucha. Wśród zaproszonych do udziału twórców znaleźli się kolejno:

  • Katarzyna Bogucka, która pytała o to, czym jest i jak działa schronisko,
  • Martiszu, która przekonywała, że w schronisku nie znajdziemy zwierząt tzw. drugiej kategorii,
  • Monika Hanulak podpowiadała, czym się kierować przy wyborze zwierzaka, aby stworzyć z nim zgrany duet,
  • Agata Chmielewska w swoich pracach zwracała uwagę na zwierzęta z mniejszą szansą na adopcję: seniorów, zwierzęta nieśmiałe, nielubiące dotyku, niepełnosprawne, weteranów w schronisku, czarne psy,
  • Magdalena Pankiewicz, która podkreślała znaczenie procesu adopcyjnego,
  • i Nika Jaworowska-Duchlińska, której prace skupiły się na chwilach tuż po adopcji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W sumie kampanię Schroniska na Paluchu zaplanowano na 10 miesięcy. Pomysłodawcy mają nadzieję, że w tym okresie dzięki obrazom uda się znaleźć odpowiedź na 10 kluczowych pytań związanych z działaniem schroniska, adopcjami czy możliwościami realnego wsparcia.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Psa, który przypada 26 sierpnia, przypomnij sobie inne kampanie z merdającymi ogonkami w tle. Sprawdź, dlaczego czarne psy często nazywane są niewidzialnymi, a także przejrzyj „Cat-alogue” i „Dog-alogue” od IKEA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Kampanie na 4 łapy, czyli przegląd prozwierzęcych akcji z ostatnich lat

Kampanie na 4 łapy, czyli przegląd prozwierzęcych akcji z ostatnich lat
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Schronisko na Paluchu im. Jana Lityńskiego