Katarzyna Jabłkowska (Creative Brand Stories): Immersja staje się coraz bardziej kluczowym elementem doświadczeń eventowych

Katarzyna Jabłkowska (Creative Brand Stories): Immersja staje się coraz bardziej kluczowym elementem doświadczeń eventowych
Zapraszamy do zapoznania się z rozmową z Katarzyną Jabłkowską, PR & Communications Manager w Creative Brand Stories.
O autorze
2 min czytania 2024-02-01

Przed laty Kevin Kelly, amerykański wizjoner technologiczny i współtwórca magazynu „Wired”, wskazywał na trzy kluczowe obszary przyszłego rozwoju naszych interakcji: wzrost liczby zaangażowanych zmysłów, głębszą intymność oraz zwiększoną immersję. Dodałabym do tego emocjonalność i autentyczność – o trendach w branży eventowej opowiada Katarzyna Jabłkowska – PR & Communications Manager w Creative Brand Stories. 

Jakie były wg Ciebie najciekawsze akcje i kampanie w Twojej branży?

Najciekawszą i najbardziej spektakularną akcją było bezapelacyjnie Cold Waves by Porsche w ramach kampanii „Napędzani marzeniami”. Zasługuje ona na uwagę ze względu na skalę wydarzenia oraz nietypowy termin. W tym przypadku data wydarzenia została ustalana na 6-7 dni przed jego rozpoczęciem i ostatecznie potwierdzona na około 48 godzin przed startem, co stanowiło niesamowite wyzwanie organizacyjne. Logistyka wydarzenia, którego termin można było przesunąć czy całkowicie odwołać na kilka godzin przed rozpoczęciem, ze względu na warunki atmosferyczne, stanowiła naprawdę ekstremalną sytuację dla organizatorów. Tylko ktoś, kto przeżył to od środka wie, jakie to było pełne adrenaliny doświadczenie. Zorganizować tak skomplikowaną logistykę eventu w kilka dni, transfery wszystkich zawodników w mniej niż 48 godziny, czy montaże w ciągu doby – to dla mnie coś niesamowitego. Do tego wszystkiego kultowe Chałupy 6, surferska mekka, wernisaż zdjęć Krzysztofa Jędrzejaka, film z udziałem Karoliny Wolińskiej – najbardziej utytułowanej surferki w Polsce. Genialne połączenie!

Na podium zasługuje również HalfPrice z pierwszą w Polsce kampanią współtworzoną przez sztuczną inteligencję. Projekt wywołał wiele emocji w działach marketingu, a także pewne obawy, co z pewnością przyczyniło się do realnego zainteresowania wykorzystania AI w kampaniach marketingowych i pobudziło nas wszystkcih do rozwijania umiejętności w obszarze nowych technologii. 

Nie mogę również nie wspomnieć o inicjatywie Fundacji Wschód, która opublikowała klip zatytułowany „Cicho już byłyśmy”, mający zachęcić kobiety do udziału w wyborach. Ta kampania już została oceniona 15 października.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie wydarzenia i trendy najmocniej wpłynęły na obszar eventowy?

Bez wątpienia, jednym z kluczowych obszarów był rozwój immersji. Wykorzystywanie technologii immersyjnej stało się powszechnym narzędziem w dziedzinie experiential marketingu. Tworzenie doświadczeń, które całkowicie pochłaniają uczestnika, to silny trend 2023 roku i spodziewam się jego dużej obecności w roku 2024. Immersja staje się coraz bardziej kluczowym elementem doświadczeń eventowych, umożliwiając intensywniejsze i bardziej osobiste przeżycia. To łączy się z głównym celem eventów – wywoływaniem zaskakujących emocji i pobudzaniem zmysłów. 

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

Wyzwaniem dla mnie będzie łączenie kompetencji takich jak innowacyjne i analityczne myślenie, kreatywność oraz umiejętność korzystania z nowych technologii i ich integrowanie w spójną całość. Jednym z moich kluczowych postanowień jest także wyjście ponownie poza własną strefę komfortu. Rok 2023 przyniósł dynamiczny rozwój aplikacji opartych na sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT czy Midjourney. Sztuczna inteligencja miała ogromny wpływ nie tylko na event marketing, ale także na inne sektory i nasze życie codzienne. Miniony rok poświęciłam na świadome zapoznanie się z tymi narzędziami i naukę ich wykorzystywania. Teraz nadszedł czas, aby wprowadzić te umiejętności w życie agencji. Wyzwaniem jest zachowanie przy tym własnego DNA i połączenie postępu w dziedzinie automatyzacji z ludzkim pierwiastkiem, aby dalej wyzwalać prawdziwe emocje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W obszarze współpracy z influencerami wyzwaniem pozostaje Generacja Z. Chciałabym namawiać marki do odważniejszego angażowania się w komunikację z tą grupą docelową. Co za tym idzie, tworzyć treści, które połączą kreatywność z kluczowymi kompetencjami przyszłości, aby zaciekawić tych wymagających odbiorców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niezmiennie chcę kontynuować tworzenie autentycznych kampanii, które niosą emocje i umożliwiają mapowanie ścieżki uczestnika od momentu ogłoszenia daty eventu, angażując jego wszystkie zmysły.