TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Influencerka w ogniu krytyki – połączyła zaostrzenie prawa aborcyjnego z reklamą batonów

Influencerka w ogniu krytyki – połączyła zaostrzenie prawa aborcyjnego z reklamą batonów
Na influencerkę znaną jako Fitbadurka spadła fala krytyki po tym, jak opublikowała na swoim Instagramie wpis, w którym przy okazji promocji batona marki Olimp Sport Nutrition, odwołała się do orzeczenia TK zaostrzającego prawo aborcyjne. Firma poinformowała o zerwaniu współpracy z instagramerką.
O autorze
1 min czytania 2020-10-26

Od kilku dni w całej Polsce odbywają się liczne protesty, które są efektem wydania przez Trybunał Konstytucyjny orzeczenia mogącego zaostrzyć dotychczas obowiązujące prawo aborcyjne. Nie tylko na ulicach, ale również w mediach społecznościowych użytkownicy, influencerzy, a także marki dają upust swojego niezadowoleniu, publikując wpisy potępiające decyzję TK.

Niestety niektóre osoby postanowiły wykorzystać nastroje społeczne do wypromowania swoich czy też marek, z którymi współpracują, produktów. Głośno zrobiło się zwłaszcza o pewnym polskim brandzie, który wprowadził promocję na hasło związane z zakazem aborcji. Fala krytyki spadła również na influencerkę promującą zdrowy styl życia – Fitbadurkę – która zamieściła zdjęcie jak uśmiechnięta trzyma baton marki Olimp Sport Nutrition. 

Jednak to, co wywołało kontrowersje wśród internautów, to opis, który znajdował się pod zdjęciem. Influencerka odniosła się w nim bowiem do orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego i jednocześnie postanowiła zareklamować wspomniane batony. „Dziś trudny dla mnie dzień. Jak i dla każdej kobiety, ale nie będę już tutaj dodatkowo poruszała tego tematu, bo wszystko macie w stories. Jest mi zwyczajnie przykro, że kraj który tak kocham robi nam taką krzywdę. Chcę mieć wybór. Nie pozostaje mi nic innego, jak osłodzić sobie ten dzień! Zdecydowanie moje ulubione batony!” – czytamy w opisie zdjęcia. 

Na końcu zaś znajdował się kod promocyjny na zakup batonów, natomiast zdjęcie zostało okraszone takimi hashtagami, jak m.in. #wyroknakobiety, #piekłokobiet, #prawaczlowieka, #prawakobiet, #Iegalnaaborcja.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: twitter.com/WojtekKardys

Po fali krytyki, jaka spadła na influencerkę, wpis ostatecznie zniknął z jej profilu. Niektóre media podały, że instagramerka przeprosiła w swoich stories za kontrowersyjny post, lecz aktualnie jej konto na Instagramie jest ustawione jako prywatne. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do wpisu odniosła się również sama marka Olimp Sport Nutrition, która w oświadczeniu opublikowanym na swoim Instagramie stwierdziła, że materiał Fitbadurki pojawił się „bez naszej wiedzy i akceptacji. Nie zgadzamy się na taki styl komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy o natychmiastowym zakończeniu naszej współpracy”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednocześnie marka odniosła się do fali hejtu, jaka spadła na influencerkę – „Nie zgadzamy się także na falę nienawiści, której w tej chwili doświadcza. Hejtowi, w każdej formie, mówimy stanowcze nie”. 

PS

Na początku września br. na TikToku pojawił się makabryczny trend pod hasłem #holokaustchallenge. Makabryczny, bowiem w jego ramach internauci… udawali osoby zamordowane w obozie koncentracyjnym w Auschwitz.