Smog, który osadza się na budynkach, dociera także do naszych płuc. Jest jedną z głównych przyczyn chorób układu oddechowego i krążenia. Stworzone w listopadzie, w pierwszym etapie kampanii wodne murale „Czyste powietrze. Czysta Warszawa” miały zwrócić uwagę warszawiaków na problem zanieczyszczenia powietrza w mieście. Następnie budynki zostały całkowicie wyczyszczone, dzięki czemu mieszkańcy mogą lepiej wyobrazić sobie jak wyglądałoby życie w mieście bez smogu. W finale projektu, w lutym 2021 roku innogy wesprze profilaktyczne badania płuc warszawiaków. Akcja będzie finansowana ze środków Fundacji innogy w Polsce. Marka do końca 2021 r. będzie przekazywać na badania płuc warszawiaków 1 zł za każdy miesiąc obowiązywania każdej umowy na warunkach produktu Warszawska Eko Energia.
– innogy działa w Warszawie z myślą o mieszkańcach. Prowadzimy wiele proekologicznych projektów zwiększających świadomość warszawiaków. W tym szczególnym okresie chcieliśmy skupić się na problemie zanieczyszczenia powietrza, który ma znaczący wpływ na zdrowie mieszkańców stolicy. Z występowaniem smogu mierzymy się co roku, a żeby mu zapobiec musimy współpracować i wspólnie zmieniać swoje nawyki. Nawet pozornie nieistotne decyzje jednostek mogą pozytywnie wpłynąć na jakość powietrza w Warszawie – podkreśla Małgorzata Nieciecka-Sosińska, head of marketing communications, innogy Polska.
Zobacz również
Do czyszczenia budynków przy al. Jerozolimskich 121/123 i Puławskiej 30, została użyta jedynie gorąca woda pod odpowiednim ciśnieniem, dzięki czemu projekt nie miał negatywnego wpływu na środowisko. Akcja innogy Polska pomogła się także pozbyć graffiti, które od lat szpeciło elewacje. Mieszkańcy zyskali nie tylko poprawę estetyki swojego domu. Warto wiedzieć, że smog, który osadza się wraz z innymi zanieczyszczeniami na budynkach, może wchodzić w bardziej skomplikowane procesy szkodliwe dla zdrowia i środowiska. Udowodniono, że brud na budynkach pod wpływem światła uwalnia tlenki azotu, które uczestniczą w tworzeniu smogu.
– Pod wieloma względami ta akcja to bardzo dobry pomysł. Elewacja była zanieczyszczona, zamalowana graffiti i wymagała odświeżenia, co podnoszono na ostatnim zebraniu. Projekt Clean Art pokazał także jak ogromnym problemem miasta są zanieczyszczenia. Puławska jest jedną z najruchliwszych ulic w stolicy i smog jest tu dokuczliwy. Społecznie niezwykle istotne jest również, że zostaną wykonane w przyszłości nieodpłatne badania dla warszawiaków – podkreśla i dodaje, że dobrze byłoby, by duże firmy takie jak innogy angażowały się w przyszłości w przedsięwzięciach na rzecz zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska, jak i akcje wspierające wychodzące naprzeciw potrzebom mieszkańców – uważa Ewa Konieczko, zarządca nieruchomości przy. ul Puławskiej 30.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autorką pomysłu Clean Art jest 180heartbeeats + JUNG v MATT.