„InsomniAds”: nudne reklamy audio pomagają zasnąć kobietom w menopauzie, które cierpią na bezsenność

„InsomniAds”: nudne reklamy audio pomagają zasnąć kobietom w menopauzie, które cierpią na bezsenność
Fundacja Sinai oraz agencja kreatywna Diamond zaprojektowały kampanię „InsomniAds”, która jest... nudna. To jednak celowy zabieg, ponieważ powstałe reklamy mają pomóc kobiet w menopauzie w walce z bezsennością.
O autorze
1 min czytania 2025-06-04

Blisko 50% kobiet w okresie menopauzy cierpi na bezsenność. W związku z tym, Fundacja Sina stworzyła kampanię składającą się z serii reklam audio, w których specjalnie wykorzystano nudne treści.

Każda historia przekazywana jest spokojnym i monotonnym głosem. Historie te dotyczą:

  • „Firmware Installation”, w której mężczyzna wyjaśnia aktualizację oprogramowania układowego. Pierwszy wers brzmi: „Posłuchajcie, jest nowa aktualizacja oprogramowania układowego dla naszego routera, którą zainstalowałem dzisiaj”.
  • „Fantasy Football”, w której mężczyzna szczegółowo opisuje swoje typy na fantasy football. To historia idealna, żeby sprawić, że oczy kobiet staną się ciężkie, a myśli uciekną. Pierwszy wers brzmi: „Chłopaki i ja zaczęliśmy dziś wieczorem naszą ligę fantasy football. Dwieście dolarów all-in za całkiem sporą wygraną na koniec sezonu”.
  • „Accounting Software”, w której mężczyzna opowiada o jego nowym oprogramowaniu księgowym, rozpoczynając od zdania: „Pewnego dnia przeprowadzałem audyt u klienta, korzystając z nowego oprogramowania, które przetwarza liczby z prędkością, w którą trudno uwierzyć”.
  • „Office Pizza Party”, w której mężczyzna przeprowadza przez każdy żmudny szczegół lunchu w pracy, zaczynając od zdania: „Nie opowiadałem ci o tym lunchu z pizzą, który jedliśmy ostatnio w biurze, prawda? Cóż, Dave zorganizował go na wyjazd Sandry albo, nie, mam na myśli, Rebekki”.

– Nieznośna bezsenność to coś, co zbyt wiele kobiet znosi po cichu. Chcieliśmy podejść do tej chwili z empatią, kreatywnością i odrobiną humoru. Odpowiadając w sposób celowy i boleśnie nudny, oferujemy ulgę, jednocześnie rzucając światło na większy problem. To po części świadomość, po części mechanizm radzenia sobie – i 100% nuda z założenia – mówi Rebecca Flaman, wiceprezes agencji Diamond.

– Wiemy, że to nie jest lekarstwo, ale to początek rozmowy. Mamy nadzieję, że te historie nie tylko pomogą kobietom zasnąć, ale także obudzą świat do faktu, że menopauza zasługuje na poważną uwagę, badania i inwestycje – komentuje Lori Davison, dyrektor ds. strategii w Diamond.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania stanowi rozszerzenie platformy „Hot and Bothered Fundacji Sinai, uruchomionej w 2024 roku w celu przełamania milczenia wokół menopauzy i pozyskania wsparcia na rzecz utworzenia pierwszego w Kanadzie Centrum Zdrowia Dojrzałych Kobiet w Szpitalu Mount Sinai. Akcja ma na celu zebranie 50 milionów dolarów oraz zniwelowanie różnic płci w opiece, badaniach i świadomości.

PS Jak marki wspierają zdrowie kobiet [PRZEGLĄD]

Jak marki wspierają zdrowie kobiet [PRZEGLĄD]

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Joanna Hain-Listewnik i Emilia Czerwiec: Naruszenie tabu wiąże się z sankcjami społecznymi