Konto prywatne dla najmłodszych
Do tej pory młodzi ludzie dołączający do społeczności Instagrama mogli wybrać podczas rejestracji rodzaj konta: publiczne lub prywatne. Z badań Instagrama wynika jednak, że większość młodych użytkowników preferowała prywatne ustawienia.
– Podczas testów ośmiu na dziesięciu młodych ludzi zaakceptowało prywatne ustawienia domyślne podczas rejestracji – czytamy w komunikacie Instagrama.
Zobacz również
Aby jeszcze bardziej ograniczyć kontakty najmłodszych użytkowników Instagrama z dorosłymi, których nie znają, wprowadzono zmiany w ustawieniach prywatności konta. Od teraz każdy, kto ma mniej niż 16 lat (a w niektórych krajach 18), dołączając do serwisu automatycznie otrzyma konto prywatne. Ten typ konta pozwala ograniczyć niechciane interakcje i lepiej kontrolować to, co widzą inni użytkownicy. Posty, relacje i oznaczenia są wówczas widoczne wyłącznie dla osób, których prośba o obserwowanie została zaakceptowana przez użytkownika.
Ustawienia prywatności konta będą nadal dostępne dla użytkowników Instagrama, zatem w każdej chwili można będzie je zmienić. Młode osoby, które na przykład pragną zwiększyć swoje zasięgi, mogą zmienić ustawienia domyślne i ustawić swoje konto jako publiczne. Instagram jednak zapowiada, że dla osób posiadających konto publiczne, będą wyświetlane specjalne komunikaty zachęcające do skorzystania z bezpieczniejszej opcji, czyli z konta prywatnego.
Utrudnienie w nawiązaniu kontaktu z młodymi osobami
Ustawienie prywatnych kont dla ludzi poniżej 16 roku życia to nie jedyny krok, który wykonał Instagram, by zwiększyć ich bezpieczeństwo w sieci. Od teraz znalezienie kont młodych ludzi na Instagramie ma być dodatkowo utrudnione, by zminimalizować ryzyko niechcianych interakcji. Nowa technologia ma na celu znajdywanie podejrzanych kont i uniemożliwienie im nawiązywania kontaktu z najmłodszymi. Konta, które stanowią potencjalne zagrożenie to takie, które należą do osób dorosłych i które zostały niedawno zablokowane lub zgłoszone na przykład przez młodą osobę. Podejrzani użytkownicy nie otrzymają także informacji o młodych użytkownikach w sekcji „Odkrywaj” i „Konta sugerowane dla Ciebie”. Jeżeli jednak osoba posiadająca podejrzane konto wyszuka dzięki nickowi osobę poniżej 16 roku życia, nie będzie mogła jej zaobserwować.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na początek zmiany zostaną wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Australii, Francji, Wielkiej Brytanii i Japonii, a następnie zostaną rozszerzone o kolejne kraje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Docieranie z reklamą do młodych ludzi
Zmianie ulegną także zasady dotyczące reklamodawców i ich kontaktu z młodymi użytkownikami Instagrama. Nie będzie już możliwości kierowania reklam do osób poniżej 16 (w niektórych przypadkach 18) roku życia według ich zainteresowań i aktywności w innych aplikacjach lub stronach. Zmiany te będą miały charakter globalny i będą dotyczyć Instagrama, Facebooka i Messengera.
Użytkownicy przez opcje dostępne w ustawieniach reklam mają już teraz możliwość informowania, że nie chcą oglądać reklam opartych na ich zainteresowaniach lub działaniach w innych witrynach i aplikacjach. Od teraz, gdy użytkownik kończy 18 lat, otrzyma powiadomienie o opcjach, których reklamodawcy mogą używać, aby dotrzeć z odpowiednią reklamą do internauty.
– Chcemy, aby młodzi ludzie czerpali przyjemność z korzystania z Instagrama, jednocześnie upewniając się, że nigdy nie narażamy ich prywatności i bezpieczeństwa – zapewniają twórcy Instagrama.