Kampania „#ShineStrong” została zainicjowana w grudniu 2013 roku wraz z publikacją powstałego na Filipinach nagrania „Etykiety”, który podejmował problem walki ze stereotypami dotyczącymi płci w miejscach pracy (46 milionów odsłon na kanale YouTube). Najnowsza produkcja „Nie przepraszam” to początek dialogu na temat kobiet, które często nieświadomie umniejszają swoje znaczenie, przepraszając za zachowania, które tego nie wymagają.
Marka Pantene nie zachęca kobiet do zrezygnowania z mówienia „przepraszam”, a jedynie wierzy, że kobiety powinny nieustannie prezentować swoją siłę i blask, a przepraszać w sytuacjach, które naprawdę tego wymagają. Podobnie, jak w przypadku filmu „Etykiety”, marka Pantene prowokuje do rozmowy na temat uprzedzeń i stereotypów, które często utrudniają kobietom wykorzystanie swoich możliwości.
Zobacz również
Marka Pantene pomaga kobietom na całym świecie pielęgnować drzemiącą w nich zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną siłę i blask” – mówi Colleen Jay, prezes P&G Hair Care & Color. Mamy nadzieję, że kolejna odsłona kampanii „#ShineStrong” – Nie przepraszam – zainspiruje kobiety, przemówi do nich oraz zachęci do bardziej świadomego zwrócenia uwagi na to umniejszające ich wartość zachowanie.
Niezwykle ciepłe przyjęcie pierwszej odsłony kampanii „#ShineStrong” zainspirowało markę Pantene do kontynuacji dialogu oraz prowadzenia działań wspierających kobiety. W tym celu powstał globalny fundusz Pantene Shine Strong, który zajmuje się edukacją kobiet w zakresie walki z uprzedzeniami i społecznymi oczekiwaniami. Działania funduszu mają pomóc w samorealizacji, jak również są wyrazem docenienia silnych i pewnych siebie kobiet, których działania doskonale ilustrują ideę kampanii „Shine Strong”.
Pierwszy fundusz Pantene Shine Strong powstał w USA we współpracy z American Association of University Women (Amerykańskie Stowarzyszenie Kobiet na Uczelniach Wyższych), a prowadzony w jego ramach program obejmuje stypendia dla przedstawicielek społeczności studenckich. Wsparcie finansowe przeznaczone jest na działania podnoszące problem uprzedzeń na uniwersyteckich campusach i wśród społeczności akademickiej. W ciągu najbliższego roku fundusz Pantene Shine Strong będzie rozszerzał swoją działalność także na skalę globalną.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Film promocyjny możesz obejrzeć pod tym adresem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing