TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak marki mówią o najmłodszych? Przegląd reklam z dziecięcym motywem

Jak marki mówią o najmłodszych? Przegląd reklam z dziecięcym motywem
Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii z udziałem dzieci, który z okazji Dnia Dziecka przygotowała Monika Olkiewicz, content creatorka w LUCKYYOU.
O autorze
3 min czytania 2024-05-31

Dzieci to niewątpliwie jedne z najbardziej skutecznych sprzedawców na świecie. Ich niewinność, spontaniczność i urok przyciągają uwagę, wywołują emocje i wzbudzają zainteresowanie. Nic zatem dziwnego, że każda z tych cech, od lat i na tysiąc różnych sposobów, wykorzystywana jest w komunikacji marketingowej. Nie da się ukryć, że to, co nawiązuje do najmłodszych, potrafi bawić, wzruszać i zaskakiwać, ale przede wszystkim – zaciekawić do tego stopnia, by twórcy reklam mogli dotrzeć do punktu, w którym osiągają założone przez siebie cele kampanii. Z okazji wdzięcznej okoliczności, jaką jest 1 czerwca, przyjrzyjmy się tym najciekawszym i najbardziej kreatywnym kreacjom.

Angaż w dorosłość

Dzieci w rolach dorosłych osób to przerysowany obrazek, który serwuje nam wciąż lubiąca zaskakiwać IKEA. Marka w jednym dniu zamknęła kilka etapów dorastania – od wybudzających się niemowlaków, przez szykujące się do pracy przedszkolaki i wychodzące z domu szkolniaki, aż po dorosłych, którzy wracają wieczorem do tego samego przybytku. Wszystko po to, by dotrzeć do jednej, przejrzystej konkluzji – budząc się w wygodnej i samodzielnie urządzonej sypialni, możesz poczuć się jak nowo narodzony.

Podobny zabieg wykorzystała marka Liquid Death, tworząc reklamę, która na pierwszy rzut oka ukazuje coś w rodzaju studenckiej zabawy z procentami. Jednak, jej uczestnikami pląsającymi do muzyki i popijającymi reklamowany napój są dzieci. Ta prześmiewcza wizja to nic innego jak… reklama wody do picia w puszce. Jej przekaz – w niecodzienny, ale humorystyczny sposób – przypomina o istotnej kwestii, jaką jest nawadnianie organizmu.

Dziecięcy komizm

Od humoru w reklamach nie stroni również marka Doritos, która postanowiła zabawić się dobrym życiowym insightem – budowaniem przyjaźni z perspektywy nowego dzieciaka w klasie. Wiedząc doskonale, że takie sytuacje bywają trudne, marka wychodzi z sugestywnym rozwiązaniem – żeby wkupić się w nowe towarzystwo, warto mieć przy sobie paczkę Doritosów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Skoro zahaczyliśmy już o żartobliwe klimaty, pomówmy o śmigających na wrotkach bobasach. Brzmi absurdalnie? Zapewne takie odczucia chciał wywołać producent wody mineralnej Evian, który dosłownie potraktował komunikat o tym, że naturalnie czysta woda wspiera młodość organizmu. Beztrosko tańczące niemowlaki testujące zaawansowane wrotkarskie triki i… w zasadzie niczego więcej tu nie zobaczycie. Internetowe opinie dzielą się na dwie grupy – jedne doceniają ten niezwykle absurdalny humor, a inne – nie widzą niczego innego, poza słowem „creepy”.

Rozczulające historie

Jak sprzedawać produkty, a jednocześnie przyciągać do siebie sympatię klientów? Allegro odpowiada – łzawymi historiami. Kto zna koncepty filmowe tej marki, ten wie, czego się spodziewać, zanim kliknie „play”. Tak było i tym razem, kiedy mistrz „wzruszów” poczęstował nas kolejną ckliwą historią opowiedzianą przez dziecko. „Bal przebierańców” to lekcja o tym, że dzieci i rodzice mogą się wzajemnie inspirować, a czasem wszystko, czego szukasz jest blisko (i przy okazji również na Allegro).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Budowanie swojej przyszłości to wiele ważnych kroków, które stawiamy w ciągu życia. Niektóre z nich okazują się trudniejsze niż ich wyobrażenie w naszych głowach. Ale nie wtedy, kiedy mamy przy sobie klocki LEGO. Kampania marki z hasłem przewodnim „Build the future”, łączy dorosłość z dobrą zabawą. Jej twórcy zachęcają dzieci do odkrywania swojej kreatywności i zainteresowań, pokazując przy tym, że mogą być kim chcą i zbudować swoją pracę marzeń. Dzięki temu, dla najmłodszych, wydźwięk planowania swojej przyszłości staje się nieco mniej straszny. Dla dorosłych z kolei to nostalgiczna podróż do pytania „kim chcesz zostać, gdy dorośniesz?”, która skłania do refleksji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: Ads Of The World

Dziecinnie proste?

Uśmiech to najczęstsza reakcja dziecka na widok zestawu Happy Meal. Taki przekaz niesie za sobą print autorstwa McDonald’s, który wywołał burzę reakcji. W skrócie – nie dla każdego był to apetyczny obrazek. Ale odstawiając na bok fakt, że marka pokazała część ciała na „zoomie”, warto zaznaczyć, że to całkiem prosty, a do tego przemyślany zabieg, bo moment, w którym orientujesz się, że wybrakowane po mleczakach dziąsła, przybierają kształt literki „M” z logotypu McDonald’s, nie zajmuje wcale wiele czasu. A przy okazji – kampania jest dowodem na to, że nie trzeba pokazywać dziecka w całości, żeby oddać dziecięcą energię.

Źródło: Ads Of The World 

Równie prostą, ale z głębokim przekazem kreację, przygotowało indyjskie biuro podróży MakeMyTrip, które z okazji Dnia Dziecka opublikowało przykuwającego uwagę posta. Niewymagający wyjaśnień komunikat powiązał podróże z dziecięcą radością, z której nikt z nas nie wyrasta lub nie powinien wyrastać. Co prawda marka nie wykorzystała wizerunku dziecka, ale stosując skojarzenie z młodzieńczych lat, stworzyła całkiem jasną konotację. Dodatkowo, grafika stała się zaczepnym narzędziem do zadania pytania odbiorcom na temat tego, jakie destynacje budzą ich wewnętrzne dziecko.

Źródło: Instagram

Wszyscy jesteśmy dziećmi. Niektórzy z nas po prostu są tymi z dłuższym stażem. Pewnie dlatego komunikaty wykorzystujące dziecięce motywy tak świetnie do nas trafiają. To uniwersalny temat, który pozwala powiedzieć wiele niewypowiedzianego. Jego prognozy? Żyje od lat i ma się dobrze, więc z pewnością jeszcze nieraz zaskoczy nas w kampaniach marketingowych. A z okazji Dnia Dziecka – życzę czerpać dziecięcą radość z kreatywnych komunikatów, żeby osłodzić sobie trochę dorosłość.

PS Najlepsze kampanie o macierzyństwie okiem branżowych mam, cz. 2

Które reklamy związane z postacią mamy zapadły w pamięć zapadły przedstawicielkom branży marketingu, które mają dzieci? Obok jakich kreacji po prostu nie możesz przejść obojętnie? Poprosiliśmy mamy z branży marketingowej, aby podzieliły się z nami swoimi ulubionymi reklamami.