Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Jak mówić i pisać o osobach LGBT+ [PORADNIK]

Jak mówić i pisać o osobach LGBT+ [PORADNIK]
Z okazji Miesiąca Dumy 2024, ukazała się trzecia edycja popularnego poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”. Nowa, rozszerzona i poprawiona wersja publikacji, stworzona przez Ygę Kostrzewę, Marcina Dzierżanowskiego, Karolinę Rogaską i Grzegorza Miecznikowskiego, jest już dostępna online.
O autorze
2 min czytania 2024-06-04

Język kształtuje rzeczywistość może prowadzić do pogłębiania dyskryminacji lub jej przeciwdziałać. Dotyczy to także osób LGBTQIAP+. Dlatego, z myślą o dziennikarzach i dziennikarkach, politykach i polityczkach, komentatorach i komentatorkach oraz wszystkich, którzy publicznie wypowiadają się na temat osób LGBTQIAP+, powstała trzecia edycja poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBT+”. To materiał dla tych, którzy chcą obiektywnie i rzetelnie pisać o osobach LGBT+, a nie zawsze wiedzą, jakim językiem się przy tym posługiwać.

– W tym roku, w odpowiedzi na wzrastające zainteresowanie działaniami korporacji i firm, w trzecim wydaniu dodano nowe przykłady dotyczące m.in. biznesu. W nowym wydaniu wyjaśniamy, czym jest rainbow washing czy tęczowe sieci pracownicze. Pojawiły się także nowe terminy związane różnymi tożsamościami płciowymi, rozszerzyliśmy źródła do pogłębiania wiedzy oraz zaktualizowaliśmy słowniczek terminów związanych ze społecznością LGBTQIAP+ – mówi Yga Kostrzewa.

Publikacja była konsultowana z różnorodnymi organizacjami i osobami, zajmującymi się kwestiami równościowymi. Do tej pory poradnik pobrano już ponad 24 000 razy. Wysłano go również w formie online do ponad 1200 polskich redakcji. Z kolei, w formacie PDF lub drukowanym, trafił do ponad 2800 urzędów i jednostek samorządu terytorialnego. Znalazł się także w bibliotekach oraz organizacjach pozarządowych w całej Polsce.

Osoby autorskie stale prowadzą także szkolenia z języka inkluzywnego i komunikacji ze społecznością LGBTQIAP+ w redakcjach i firmach. W 2024 roku kolektyw został wyróżniony za swoją działalność edukacyjną na liście 100 osób wspierających edukację seksualną w Polsce w rankingu przygotowanym przez SEXEDPL i Forbes Women Polska. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wersja drukowana poradnika ukaże się 10 czerwca. Druk poradnika jest finansowany ze środków stowarzyszenia Lambda Warszawa. 

– Jako Lambda Warszawa, z wielką dumą wspieramy dzieło zespołu poradnika. To jedna z najważniejszych publikacji, jakie mieli_ałyśmy zaszczyt wydać w ostatnich latach. Jest to doskonały materiał, który ułatwia wielu osobom zapoznanie się z językiem, który dynamicznie się zmienia – mówi Miłosz Przepiórkowski, przewodniczący zarządu stowarzyszenia Lambda Warszawa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poradnik:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Publikację można pobrać za darmo ze strony.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS „Tęczniej z dumy”: kampania Kuboty z okazji pride month

Polska marka modowa Kubota ruszyła z akcją „Tęczniej z dumy”, promującą język inkluzywny i otwartą, wrażliwą komunikację.

PS2 Monika Czaplicka i Grzegorz Miecznikowski (Priders): W Polsce można robić dobry marketing inkluzywny i nie jest to trudne

Z Moniką Czaplicką oraz Grzegorzem Miecznikowskim rozmawiamy o ich agencji Priders. O tym, czym będzie się zajmować, jakie działania planuje? Nie zabrakło również dyskusji o tym, czy inkluzywność to trend? A może jednak marketing inkluzywny wypływa z realnej potrzeby, jaka towarzyszy nam w branży (i nie tylko)?