grafika: fotolia.pl
Współcześnie klienci oczekują czegoś więcej niż tylko przekonywania o zaletach produktu. Dziś trzeba przekazać także solidną porcję wiedzy.
Zobacz również
Poniżej kilka porad, które będą pomocne przy redagowaniu treści, która pomoże sprzedawać.
1. Traktuj odbiorcę jako partnera, z którym dzielisz się wiedzą i doświadczeniem
Jako ekspert w swojej branży, w której działasz od dłuższego czasu, jesteś skarbnicą informacji dla klientów. Prowadzenia bloga czy napisanie poradnika może być dobrym sposobem na pokazanie swojego profesjonalizmu oraz zyskania szacunku odbiorców. Osoba poszukująca informacji w sieci trafiając na kompleksową informację na temat danego zagadnienia, chętniej pozostanie na danej stronie i dokona zakupu.
2. Postaw sobie jasno określone cele w komunikacji
Przede wszystkim zastanów się, co chcesz przekazać. Jasne sformułowania, czytelnie określone argumenty, które popierają konkretną tezę tekstu pozwolą przede wszystkim na dobre zrozumienie przekazu przez odbiorców. Nie ma bowiem nic gorszego niż zagmatwany tekst. Autor może zostać odebrany jako niekompetentny, gdy czytelnik ma wrażenie, że osoba pisząca nie formułuje klarownie myśli. Dobrze sformułowany cel zapobiegnie odbieganiu od tematu. Każdy, kto tworzy tekst musi pamiętać, że jego zadaniem jest zaspokojenie głodu informacji odbiorcy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3. Dobierz odpowiednią formę, dostosowaną do adresata
Opisując techniczne zagadnienia np. przy tworzeniu opisów produktowych, trzeba przedstawić informacje tak, aby były zrozumiałe dla adresatów. Terminy branżowe oraz fachowe pojęcia powinny być w przystępny sposób wytłumaczone. Przed stworzeniem tekstu należy dokładnie zapoznać się z grupą docelową. Pisząc np. dla kobiet, które kupują jako prezent narzędzia dla swoich partnerów, należy uwzględnić poziom ich wiedzy oraz odnieść się do ich konkretnych potrzeb.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Stylistyka i metafory służą lepszemu obrazowaniu
Posługuj się językiem jako narzędziem. Postaraj się przekonać odbiorcę o zaletach produktu stosując różnego rodzaju środki stylistyczne. Metafory, epitety i porównania sprawdzają się nie tylko w poezji. Im bogatszy zasób słów, tym łatwiej jest przekazać walory opisywanego przedmiotu.
5. Przekaż to, co stanowi o sile produktu
Opisując produkt , który ma już pewną markę na rynku można, a nawet trzeba zastanowić się nad dopasowaniem tekstu do dotychczasowej strategii marketingowej. Podkreśl jego naturalne cechy oraz to co czyni go czymś wyjątkowym. Tworząc opis produktu warto skupić się na jego kluczowych cechach. Wybierz kilka, które stanowią jego siłę i używając obrazowania pokaż, dlaczego są zaletami.
6. Zdjęcia i infografiki pozwolą Ci na lepsze dotarcie do grupy odbiorców
Nie sam tekst stanowi o sile przekazu. Informacje warto zawrzeć także w ciekawych infografikach czy tabelach. Odbiorcy łatwiej przyswajają wiedzę, która podawana jest w niekonwencjonalny sposób.
7. Czytelność tekstu, czyli jak układ wypływa na jego zrozumienie
Przy tworzeniu tekstów sprzedażowych dla podobnych produktów zastanów się nad stworzeniem jednolitej formy. Ułatwi ona porównanie przedmiotów, a także wprowadzi porządek na stronie. Nieczytelna treść automatycznie traci na wartości – jest trudniejsza w odbiorze, a przez to rzadziej udostępniana innym. Zwróć uwagę przede wszystkim na czcionkę, tło, nagłówki i długość paragrafów.
Generowanie angażującej treści jest jedynym z największych wyzwań dla tworzących content. Jest to potwierdzone wynikami ankiety przeprowadzonej przez MarketingProfs i Junta4. Dzielenie się wiedzą pomaga sprzedawać i czyni produkt bardziej wartościowym dla klienta.
Barbara Jurak, Divante
Barbara Jurak zajmuje się w Divante content marketingiem i tworzeniem opisów produktów. Pasjonatka e-commerce i logistyki. Pisze bloga ideas2action.pl i studiuje Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.