Jak napisać skuteczny tekst sprzedażowy

Jak napisać skuteczny tekst sprzedażowy
Pisanie to sposób komunikacji. Tekst sprzedażowy ma za zadanie skutecznie przekonać odbiorcę do wyboru określonego produktu, ale by to zrobić musi nieść z sobą wartość merytoryczną.
O autorze
2 min czytania 2013-02-18

grafika: fotolia.pl

Współcześnie klienci oczekują czegoś więcej niż tylko przekonywania o zaletach produktu. Dziś trzeba przekazać także solidną porcję wiedzy.

Poniżej kilka porad, które będą pomocne przy redagowaniu treści, która pomoże sprzedawać.

1. Traktuj odbiorcę jako partnera, z którym dzielisz się wiedzą i doświadczeniem

Jako ekspert w swojej branży, w której działasz od dłuższego czasu, jesteś skarbnicą informacji dla klientów. Prowadzenia bloga czy napisanie poradnika może być dobrym sposobem na pokazanie swojego profesjonalizmu oraz zyskania szacunku odbiorców. Osoba poszukująca informacji w sieci trafiając na kompleksową informację na temat danego zagadnienia, chętniej pozostanie na danej stronie i dokona zakupu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Postaw sobie jasno określone cele w komunikacji

Przede wszystkim zastanów się, co chcesz przekazać. Jasne sformułowania, czytelnie określone argumenty, które popierają konkretną tezę tekstu pozwolą przede wszystkim na dobre zrozumienie przekazu przez odbiorców. Nie ma bowiem nic gorszego niż zagmatwany tekst. Autor może zostać odebrany jako niekompetentny, gdy czytelnik ma wrażenie, że osoba pisząca nie formułuje klarownie myśli. Dobrze sformułowany cel zapobiegnie odbieganiu od tematu. Każdy, kto tworzy tekst musi pamiętać, że jego zadaniem jest zaspokojenie głodu informacji odbiorcy.

3. Dobierz odpowiednią formę, dostosowaną do adresata

Opisując techniczne zagadnienia np. przy tworzeniu opisów produktowych, trzeba przedstawić informacje tak, aby były zrozumiałe dla adresatów. Terminy branżowe oraz fachowe pojęcia powinny być w przystępny sposób wytłumaczone. Przed stworzeniem tekstu należy dokładnie zapoznać się z grupą docelową. Pisząc np. dla kobiet, które kupują jako prezent narzędzia dla swoich partnerów, należy uwzględnić poziom ich wiedzy oraz odnieść się do ich konkretnych potrzeb.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Stylistyka i metafory służą lepszemu obrazowaniu

Posługuj się językiem jako narzędziem. Postaraj się przekonać odbiorcę o zaletach produktu stosując różnego rodzaju środki stylistyczne. Metafory, epitety i porównania sprawdzają się nie tylko w poezji. Im bogatszy zasób słów, tym łatwiej jest przekazać walory opisywanego przedmiotu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5. Przekaż to, co stanowi o sile produktu

Opisując produkt , który ma już pewną markę na rynku można, a nawet trzeba zastanowić się nad dopasowaniem tekstu do dotychczasowej strategii marketingowej. Podkreśl jego naturalne cechy oraz to co czyni go czymś wyjątkowym. Tworząc opis produktu warto skupić się na jego kluczowych cechach. Wybierz kilka, które stanowią jego siłę i używając obrazowania pokaż, dlaczego są zaletami.

6. Zdjęcia i infografiki pozwolą Ci na lepsze dotarcie do grupy odbiorców

Nie sam tekst stanowi o sile przekazu. Informacje warto zawrzeć także w ciekawych infografikach czy tabelach. Odbiorcy łatwiej przyswajają wiedzę, która podawana jest w niekonwencjonalny sposób.

7. Czytelność tekstu, czyli jak układ wypływa na jego zrozumienie

Przy tworzeniu tekstów sprzedażowych dla podobnych produktów zastanów się nad stworzeniem jednolitej formy. Ułatwi ona porównanie przedmiotów, a także wprowadzi porządek na stronie. Nieczytelna treść automatycznie traci na wartości – jest trudniejsza w odbiorze, a przez to rzadziej udostępniana innym. Zwróć uwagę przede wszystkim na czcionkę, tło, nagłówki i długość paragrafów.

Generowanie angażującej treści jest jedynym z największych wyzwań dla tworzących content. Jest to potwierdzone wynikami ankiety przeprowadzonej przez MarketingProfs i Junta4. Dzielenie się wiedzą pomaga sprzedawać i czyni produkt bardziej wartościowym dla klienta.

 

Barbara Jurak, Divante

Barbara Jurak zajmuje się w Divante content marketingiem i tworzeniem opisów produktów. Pasjonatka e-commerce i logistyki. Pisze bloga ideas2action.pl i studiuje Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.