Pojedyncze spotkanie trwało średnio 1,5 godziny, jednak zdarzały się również pary, które umawiały się kilkukrotnie.
Zobacz również
Chęć udziału w projekcie zgłosiły 1122 osoby, z których niecałe 50% przystąpiło do rozmów. Wśród rozmówców było nieco więcej (52,4%) kobiet niż mężczyzn, a największa grupa pytanych była w wieku od 30 do 39 lat (34,7%).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, wśród pań przeważającymi tematami były: aborcja i antykoncepcja, panowie rozmawiali zaś najchętniej o podatkach. W puli poruszanych tematów znalazły się również m.in. duma z Polski czy kwestie związane z imigracją.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Efekt projektu „Polska rozmawia” jest naprawdę pozytywny. Aż 92% badanych uczestników chciałoby wziąć udział w kolejnej rozmowie, co udowadnia, że w naszym społeczeństwie istnieje silna potrzeba kontaktu na przekór podziałom. Jakie jeszcze wnioski wyciągnięto z akcji?
- 76% badanych dostrzega elementy wspólne z osobami o odmiennych poglądach,
- 55% mniej obawia się spotkań z osobami o odmiennych poglądach,
- 39% ma bardziej pozytywne uczucia wobec osób o odmiennych poglądach.
Liczy się poczucie bycia wysłuchanym
Wśród korzyści płynących z udziału w projekcie, najczęściej wymienianą była możliwość bycia wysłuchanym. Ponadto, w czołowej trójce znalazły się również: możliwość zobaczenia cudzej perspektywy oraz refleksji nad własnymi poglądami.
Zdjęcia: raport pt. „Polska rozmawia”
PS „Polska Rozmawia”: ogólnopolska kampania przeciw podziałom
Fundacja Nowej Wspólnoty rusza z ogólnopolskim projektem „Polska rozmawia”, którego celem jest złagodzenie podziałów w społeczeństwie. W marcu br. 1000 Polek i Polaków o odmiennych poglądach, wartościach i stylach życia spotka się w rozmowach jeden na jeden – by się poznać i znaleźć wspólny język.