TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak Polki i Polacy rozmawiają o poglądach? Wyniki projektu „Polska rozmawia” [CASE STUDY] 

Jak Polki i Polacy rozmawiają o poglądach? Wyniki projektu „Polska rozmawia” [CASE STUDY] 
Na początku 2024 roku Fundacja Nowej Wspólnoty zorganizowała akcję pt. „Polska rozmawia”, w ramach której połączyła w pary osoby o odmiennych poglądach. Celem było sprawdzenie, czy potrafimy rozmawiać, nawet jeśli wyraźnie się od siebie różnimy.
O autorze
1 min czytania 2024-06-27

Pojedyncze spotkanie trwało średnio 1,5 godziny, jednak zdarzały się również pary, które umawiały się kilkukrotnie.

Chęć udziału w projekcie zgłosiły 1122 osoby, z których niecałe 50% przystąpiło do rozmów. Wśród rozmówców było nieco więcej (52,4%) kobiet niż mężczyzn, a największa grupa pytanych była w wieku od 30 do 39 lat (34,7%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, wśród pań przeważającymi tematami były: aborcja i antykoncepcja, panowie rozmawiali zaś najchętniej o podatkach. W puli poruszanych tematów znalazły się również m.in. duma z Polski czy kwestie związane z imigracją.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Efekt projektu „Polska rozmawia” jest naprawdę pozytywny. Aż 92% badanych uczestników chciałoby wziąć udział w kolejnej rozmowie, co udowadnia, że w naszym społeczeństwie istnieje silna potrzeba kontaktu na przekór podziałom. Jakie jeszcze wnioski wyciągnięto z akcji?

  • 76% badanych dostrzega elementy wspólne z osobami o odmiennych poglądach,
  • 55% mniej obawia się spotkań z osobami o odmiennych poglądach,
  • 39% ma bardziej pozytywne uczucia wobec osób o odmiennych poglądach.

Liczy się poczucie bycia wysłuchanym

Wśród korzyści płynących z udziału w projekcie, najczęściej wymienianą była możliwość bycia wysłuchanym. Ponadto, w czołowej trójce znalazły się również: możliwość zobaczenia cudzej perspektywy oraz refleksji nad własnymi poglądami.

Zdjęcia: raport pt. „Polska rozmawia”

PS „Polska Rozmawia”: ogólnopolska kampania przeciw podziałom

Fundacja Nowej Wspólnoty rusza z ogólnopolskim projektem „Polska rozmawia”, którego celem jest złagodzenie podziałów w społeczeństwie. W marcu br. 1000 Polek i Polaków o odmiennych poglądach, wartościach i stylach życia spotka się w rozmowach jeden na jeden – by się poznać i znaleźć wspólny język.