Jak przygotować chwytliwą kampanię na Black Friday? Można na przykład… śpiewająco

Jak przygotować chwytliwą kampanię na Black Friday? Można na przykład… śpiewająco
Sposobów na zachęcenie klientów do skorzystania z promocji na Black Friday jest wiele. W przygotowywaniu kampanii marketingowych ponad wszystko liczy się więc kreatywność. Tej z pewnością nie brakuje Michałowi Sadowskiemu z Brand24.
O autorze
3 min czytania 2023-11-24

fot. LinkedIn

Rabaty procentowe, reklamy wielkoformatowe, newslettery kolorowe… Tak mogłaby się zaczynać piosenka promująca akcje promocyjne organizowane z okazji Czarnego Piątku. Co roku w ostatni listopadowy piątek konsumenci mają okazję do zakupu wybranych produktów i usług w okazyjnych, często znacznie obniżonych cenach.

Pomysłów na to, jak przyciągnąć klientów akurat do tego konkretnego sklepu nie brakuje, jednak wiele z nich okazuje się kopią wcześniej zrealizowanych pomysłów innych marek. Co zatem zrobić, aby nasz przez trafił bezpośrednio do ściśle określonej grupy odbiorców, a następnie doprowadził do wysokiego poziomu konwersji?

Odpowiedzią może być niestandardowe podejście do tematu, które w tym roku zaprezentował m.in. Michał Sadowski z firmy Brand24.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: LinkedIn

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brand24 śpiewająco zachęca do zakupów

Na swoim profilu na LinkedIn, Sadowski prezentuje piosenkę discopolo stworzoną przy użyciu sztucznej inteligencji. W utworze jest wszystko: prosty beat, wpadająca w ucho linia melodyczna i nieskomplikowane rymy (które, swoją drogą, nie zawsze się zgadzają).

Co ważniejsze, kompozycja stworzona przez AI to chwytliwy i humorystyczny sposób na poinformowanie internautów o promocji, jaką z okazji Black Friday przygotował Brand24.

Już w godzinę po publikacji posta z piosenką pojawiło się pod nim trzydzieści komentarzy pełnych uznania dla pomysłu Sadowskiego. I rzeczywiście — odrobina humoru, podejście do klientów z przymrużeniem oka, a do tego konkretne informacje podane w krótkim czasie wydają się świetnym, a co najważniejsze efektywnym pomysłem na zwiększenie sprzedaży.

fot. LinkedIn

To nie jest pierwsza piosenka przygotowna przez Michała Sadowskiego. Komunikacja i reklamy w podobnym stylu to znak rozpoznawczy założyciela Bland24, a wcześniejszych propozycji („Internety robie”) można posłuchać w serwisie YouTube.

Czy tegoroczny pomysł Brand24 przyniesie zamierzony efekt? O to będzie można zapytać dopiero po za jakiś czas, jednak już dziś wiadomo, że podobnych kreacji nie spotyka się na polskim rynku zbyt często.

A wy jaką najciekawszą reklamę z okazji Black Friday i Cyber Monday widzieliście w tym roku? Dajcie znać w komentarzach, czego absolutnie nie można przegapić.

Stwórz własną piosenkę z Suno AI

Odkąd sztuczna inteligencja na dobre zagościła wśród narzędzi marketingowych, pomysłów na jej wykorzystanie nie brakuje. Głośnym echem odbił się m.in. pomysł na tworzenie kreacji z rozmaitych branż przy pomocy specjalnego filtra nadającego grafikom charakter niczym z animacji studia Pixar. Do miłośników bajkowego klimatu dołączyli m.in. Michał Marszał, twórca treści internetowych i influencer, a także wiele miast w Polsce (np. Łódź). W tym przypadku kluczem do sukcesu okazało się narzędzie pod nazwą Image Creator from Microsoft Bing.

Po warstwie wizualnej przyszedł czas na dźwiękową, a w zasadzie muzyczną. Tym razem pomaga aplikacja Suno AI, umożliwiająca szybkie tworzenie gotowych piosenek na zadany temat. Jak to działa?

  • Na początku tworzymy bezpłatne konto, np. wykorzystując do tego login z Google.
  • Następnie w okienku u dołu ekranu wpisujemy prompt, czyli prostą instrukcję na temat tego, jakiego rodzaju utwór chcielibyśmy stworzyć.
  • Ważne jest to, że prompt może być napisany w języku polskim – podobnie jak tekst piosenki wygenerowany przez AI.
  • A na koniec klikamy CREATE i po kilku chwilach mamy do wyboru dwie wersje utworu muzycznego z tekstem na temat opisany w prompcie.

Przy okazji tego tekstu również postanowiliśmy wypróbować Suno AI, a efektów tego eksperymentu możecie posłuchać poniżej.

Źródło: (Suno AI/redakcja NowyMarketing.pl)

Przegląd najciekawszych ofert na Black Friday 2023

Black Friday i następujący zaraz po nim Cyber Monday to dla branży marketingowej jeden z najciekawszych, a jednocześnie najważniejszych dni w kalendarzu. Media społecznościowe pękają wtedy w szwach od bardziej lub mniej udanych kampanii, a w sklepach stacjonarnych i internetowych upolować można nie lada promocje.

W redakcji NowegoMarketingu zebraliśmy w jednym miejscu najciekawsze propozycje reklam stworzonych z tej okazji. Jeśli jesteś ciekawy, które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć, zachęcamy do przejrzenia najlepszych marketingowych ofert na Black Friday w jednym miejscu.

PS Pierwszy Black Friday od wprowadzenia dyrektywy Omnibus

Od początku roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką. To szczególnie ważne w kontekście zbliżających się największych świąt sprzedażowych – Black Friday i Cyber Monday.

PS2 Najlepsze marketingowe oferty na Black Friday w jednym miejscu

Budzisz się, bierzesz telefon w rękę, a tam tona maili z ofertami. Brzmi jak Black Friday? Ten dzień nie musi być koszmarem. W „Niezbędniku marketera” znajdziesz to, czego naprawdę potrzebujesz, jeśli pracujesz w branży marketingowej.