Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Jak przygotować chwytliwą kampanię na Black Friday? Można na przykład… śpiewająco

Jak przygotować chwytliwą kampanię na Black Friday? Można na przykład… śpiewająco
Sposobów na zachęcenie klientów do skorzystania z promocji na Black Friday jest wiele. W przygotowywaniu kampanii marketingowych ponad wszystko liczy się więc kreatywność. Tej z pewnością nie brakuje Michałowi Sadowskiemu z Brand24.
O autorze
3 min czytania 2023-11-24

fot. LinkedIn

Rabaty procentowe, reklamy wielkoformatowe, newslettery kolorowe… Tak mogłaby się zaczynać piosenka promująca akcje promocyjne organizowane z okazji Czarnego Piątku. Co roku w ostatni listopadowy piątek konsumenci mają okazję do zakupu wybranych produktów i usług w okazyjnych, często znacznie obniżonych cenach.

Pomysłów na to, jak przyciągnąć klientów akurat do tego konkretnego sklepu nie brakuje, jednak wiele z nich okazuje się kopią wcześniej zrealizowanych pomysłów innych marek. Co zatem zrobić, aby nasz przez trafił bezpośrednio do ściśle określonej grupy odbiorców, a następnie doprowadził do wysokiego poziomu konwersji?

Odpowiedzią może być niestandardowe podejście do tematu, które w tym roku zaprezentował m.in. Michał Sadowski z firmy Brand24.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: LinkedIn

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brand24 śpiewająco zachęca do zakupów

Na swoim profilu na LinkedIn, Sadowski prezentuje piosenkę discopolo stworzoną przy użyciu sztucznej inteligencji. W utworze jest wszystko: prosty beat, wpadająca w ucho linia melodyczna i nieskomplikowane rymy (które, swoją drogą, nie zawsze się zgadzają).

Co ważniejsze, kompozycja stworzona przez AI to chwytliwy i humorystyczny sposób na poinformowanie internautów o promocji, jaką z okazji Black Friday przygotował Brand24.

Już w godzinę po publikacji posta z piosenką pojawiło się pod nim trzydzieści komentarzy pełnych uznania dla pomysłu Sadowskiego. I rzeczywiście — odrobina humoru, podejście do klientów z przymrużeniem oka, a do tego konkretne informacje podane w krótkim czasie wydają się świetnym, a co najważniejsze efektywnym pomysłem na zwiększenie sprzedaży.

fot. LinkedIn

To nie jest pierwsza piosenka przygotowna przez Michała Sadowskiego. Komunikacja i reklamy w podobnym stylu to znak rozpoznawczy założyciela Bland24, a wcześniejszych propozycji („Internety robie”) można posłuchać w serwisie YouTube.

Czy tegoroczny pomysł Brand24 przyniesie zamierzony efekt? O to będzie można zapytać dopiero po za jakiś czas, jednak już dziś wiadomo, że podobnych kreacji nie spotyka się na polskim rynku zbyt często.

A wy jaką najciekawszą reklamę z okazji Black Friday i Cyber Monday widzieliście w tym roku? Dajcie znać w komentarzach, czego absolutnie nie można przegapić.

Stwórz własną piosenkę z Suno AI

Odkąd sztuczna inteligencja na dobre zagościła wśród narzędzi marketingowych, pomysłów na jej wykorzystanie nie brakuje. Głośnym echem odbił się m.in. pomysł na tworzenie kreacji z rozmaitych branż przy pomocy specjalnego filtra nadającego grafikom charakter niczym z animacji studia Pixar. Do miłośników bajkowego klimatu dołączyli m.in. Michał Marszał, twórca treści internetowych i influencer, a także wiele miast w Polsce (np. Łódź). W tym przypadku kluczem do sukcesu okazało się narzędzie pod nazwą Image Creator from Microsoft Bing.

Po warstwie wizualnej przyszedł czas na dźwiękową, a w zasadzie muzyczną. Tym razem pomaga aplikacja Suno AI, umożliwiająca szybkie tworzenie gotowych piosenek na zadany temat. Jak to działa?

  • Na początku tworzymy bezpłatne konto, np. wykorzystując do tego login z Google.
  • Następnie w okienku u dołu ekranu wpisujemy prompt, czyli prostą instrukcję na temat tego, jakiego rodzaju utwór chcielibyśmy stworzyć.
  • Ważne jest to, że prompt może być napisany w języku polskim – podobnie jak tekst piosenki wygenerowany przez AI.
  • A na koniec klikamy CREATE i po kilku chwilach mamy do wyboru dwie wersje utworu muzycznego z tekstem na temat opisany w prompcie.

Przy okazji tego tekstu również postanowiliśmy wypróbować Suno AI, a efektów tego eksperymentu możecie posłuchać poniżej.

Źródło: (Suno AI/redakcja NowyMarketing.pl)

Przegląd najciekawszych ofert na Black Friday 2023

Black Friday i następujący zaraz po nim Cyber Monday to dla branży marketingowej jeden z najciekawszych, a jednocześnie najważniejszych dni w kalendarzu. Media społecznościowe pękają wtedy w szwach od bardziej lub mniej udanych kampanii, a w sklepach stacjonarnych i internetowych upolować można nie lada promocje.

W redakcji NowegoMarketingu zebraliśmy w jednym miejscu najciekawsze propozycje reklam stworzonych z tej okazji. Jeśli jesteś ciekawy, które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć, zachęcamy do przejrzenia najlepszych marketingowych ofert na Black Friday w jednym miejscu.

PS Pierwszy Black Friday od wprowadzenia dyrektywy Omnibus

Od początku roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką. To szczególnie ważne w kontekście zbliżających się największych świąt sprzedażowych – Black Friday i Cyber Monday.

PS2 Najlepsze marketingowe oferty na Black Friday w jednym miejscu

Budzisz się, bierzesz telefon w rękę, a tam tona maili z ofertami. Brzmi jak Black Friday? Ten dzień nie musi być koszmarem. W „Niezbędniku marketera” znajdziesz to, czego naprawdę potrzebujesz, jeśli pracujesz w branży marketingowej.