Jak reklamować e-commerce w mobile? Case study nc+

Jak reklamować e-commerce w mobile? Case study nc+
W 2016 roku wspólnie z działem e-commerce nc+ zrealizowaliśmy kilka kampanii z wykorzystaniem bazy danych o użytkownikach mobile. Działania te są dobrym przykładem tego, jak obecnie przebiega proces planowania i realizacji kampanii mobile nastawionych na generowanie sprzedaży online, a także...
O autorze
2 min czytania 2016-11-15

…jakie możliwości targetowania daje mobile.

Smartfon i tablet to dzisiaj jedna z najbardziej osobistych rzeczy. Oprócz kontaktów do znajomych posiadamy w nich dziesiątki aplikacji, które mówią dużo o naszych zainteresowaniach, np. monitorujące treningi sportowe czy przebieg ciąży. Ponadto smartfon daje nam marketerom informacje o bieżącej lokalizacji użytkownika. Dzięki danym GPS, wiemy czy konsument spędza wieczór w domu, czy jest w restauracji. Dzięki połączeniu tych wszystkich danych możliwe stało się budowanie bardzo precyzyjnych profili behawioralnych i planowanie kampanii tak precyzyjnych, jak nigdy wcześniej.

Dotrzeć do fanów piłki nożnej

Pierwsza kampania promowała możliwość zamówienia online pakietu nc+ i skierowana była do osób zainteresowanych sportem, w tym szczególnie piłką nożną.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania została skierowana zarówno do osób, które aktywnie uprawiają sport, jak i tych jedynie czytających o nim na stronach takich, jak: sport.wp.pl czy EkstraklasaLive. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji reklamy były wyświetlane nie tylko w aplikacjach sportowych, ale również w innych aplikacjach i na nie-sportowych stronach WWW. Istotne było to, że odbiorca jest fanem sportu.


Fizyczna lokalizacja poszczególnych użytkowników zebranych do kampanii mobile.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mieszkańcy osiedli domów jednorodzinnych

Większość klientów nc+ to osoby mieszkające w domu jednorodzinnym. Do kolejnej kampanii została przygotowana więc baza osób, które w godzinach nocnych przebywają na osiedlach domów jednorodzinnych i na terenach pozamiejskich. Emisja reklam odbywała się jednak przez całą dobę i niezależnie od aktualnej lokalizacji użytkownika.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Precyzyjna lokalizacja użytkownika z dokładnością do 2-5 metrów w momencie, gdy zobaczył i kliknął w naszą reklamę.

Tworzenie listy odbiorców w kanale mobile

Jak wspomniałem na wstępie, na podstawie informacji o wykorzystywanych aplikacjach, odwiedzanych stronach i fizycznej lokalizacji da się bardzo dużo wywnioskować. Przykładowo, z informacji z aplikacji wiemy, że użytkownik X to kobieta w wieku 30-35 lat. W godzinach 8-16 przebywa na terenie tzw. warszawskiego Mordoru, a godzinach 22-5 na Wilanowie. To pierwsze to jej „strefa pracy”, a druga lokalizacja to „strefa zamieszkania”.

Jeżeli używa aplikacji Licznik kalorii lub MyFitnessPal możemy założyć, że zależy jej na zdrowiu i zgrabnej figurze. Może więc być zainteresowana karnetem na siłownię lub innymi aktywnościami fizycznymi w pobliżu domu lub pracy.

Jeżeli ta sama kobieta zacznie używać WomenLog, lub innych aplikacji do planowania, to może być zainteresowana konsultacjami medycznymi w pobliskiej klinice na Wilanowie. Następnie może zostać potencjalnym klientem sklepu internetowego z produktami dla dzieci. Jeżeli dodatkowo w godzinach wieczornych z tej samej sieci wi-fi, co użytkowniczka X, korzysta użytkownik Y płci męskiej, to możemy założyć, że już wkrótce będzie zainteresowany zakupem nowego, większego i rodzinnego samochodu.