…jakie możliwości targetowania daje mobile.
Smartfon i tablet to dzisiaj jedna z najbardziej osobistych rzeczy. Oprócz kontaktów do znajomych posiadamy w nich dziesiątki aplikacji, które mówią dużo o naszych zainteresowaniach, np. monitorujące treningi sportowe czy przebieg ciąży. Ponadto smartfon daje nam marketerom informacje o bieżącej lokalizacji użytkownika. Dzięki danym GPS, wiemy czy konsument spędza wieczór w domu, czy jest w restauracji. Dzięki połączeniu tych wszystkich danych możliwe stało się budowanie bardzo precyzyjnych profili behawioralnych i planowanie kampanii tak precyzyjnych, jak nigdy wcześniej.
Zobacz również
Dotrzeć do fanów piłki nożnej
Pierwsza kampania promowała możliwość zamówienia online pakietu nc+ i skierowana była do osób zainteresowanych sportem, w tym szczególnie piłką nożną.
Kampania została skierowana zarówno do osób, które aktywnie uprawiają sport, jak i tych jedynie czytających o nim na stronach takich, jak: sport.wp.pl czy EkstraklasaLive. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji reklamy były wyświetlane nie tylko w aplikacjach sportowych, ale również w innych aplikacjach i na nie-sportowych stronach WWW. Istotne było to, że odbiorca jest fanem sportu.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Fizyczna lokalizacja poszczególnych użytkowników zebranych do kampanii mobile.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mieszkańcy osiedli domów jednorodzinnych
Większość klientów nc+ to osoby mieszkające w domu jednorodzinnym. Do kolejnej kampanii została przygotowana więc baza osób, które w godzinach nocnych przebywają na osiedlach domów jednorodzinnych i na terenach pozamiejskich. Emisja reklam odbywała się jednak przez całą dobę i niezależnie od aktualnej lokalizacji użytkownika.
Precyzyjna lokalizacja użytkownika z dokładnością do 2-5 metrów w momencie, gdy zobaczył i kliknął w naszą reklamę.
Tworzenie listy odbiorców w kanale mobile
Jak wspomniałem na wstępie, na podstawie informacji o wykorzystywanych aplikacjach, odwiedzanych stronach i fizycznej lokalizacji da się bardzo dużo wywnioskować. Przykładowo, z informacji z aplikacji wiemy, że użytkownik X to kobieta w wieku 30-35 lat. W godzinach 8-16 przebywa na terenie tzw. warszawskiego Mordoru, a godzinach 22-5 na Wilanowie. To pierwsze to jej „strefa pracy”, a druga lokalizacja to „strefa zamieszkania”.
Jeżeli używa aplikacji Licznik kalorii lub MyFitnessPal możemy założyć, że zależy jej na zdrowiu i zgrabnej figurze. Może więc być zainteresowana karnetem na siłownię lub innymi aktywnościami fizycznymi w pobliżu domu lub pracy.
Jeżeli ta sama kobieta zacznie używać WomenLog, lub innych aplikacji do planowania, to może być zainteresowana konsultacjami medycznymi w pobliskiej klinice na Wilanowie. Następnie może zostać potencjalnym klientem sklepu internetowego z produktami dla dzieci. Jeżeli dodatkowo w godzinach wieczornych z tej samej sieci wi-fi, co użytkowniczka X, korzysta użytkownik Y płci męskiej, to możemy założyć, że już wkrótce będzie zainteresowany zakupem nowego, większego i rodzinnego samochodu.