Jak sklepy reagują na premierę „Barbie”? Raport Mojej Gazetki,

O autorze
2 min czytania 2023-07-27

Każdy zna Barbie, wiele z nas bawiła się nią w dzieciństwie lub kupiło własnym dzieciom. Barbie jest na rynku od 65 lat, miała ponad 130 różnych wcieleń, od plażowiczki po astronautkę. Podobno gdzieś na świecie co 3 sekundy sprzedaje się 1 egzemplarz.

Barbie bije jednak nie tylko rekordy sprzedaży, ale też te związane z kinem. Film „Barbie” produkcji Warner Bros Pictures zarobił w weekend premiery ponad 155 milionów dolarów, wywołując nową falę zainteresowania kultową zabawką.

Jak na premierę filmu reagują sieci handlowe? W gazetkach promocyjnych zaroiło się od produktów związanych z najpopularniejszą lalką świata. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Który sklep zareagował na nową falę popularności Barbie?

W badanym okresie produkty sygnowane logiem Barbie znalazły się w 8 sklepach:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • ALDI
  • Biedronka
  • Carrefour
  • Dino
  • Empik
  • LIDL
  • Twój Market
  • Pepco

W sumie w ofercie wszystkich sieci handlowych znalazły się produkty dla dzieci i dorosłych, od zabawek, przez kosmetyki do kąpieli po elementy garderoby. Liderem w badanym okresie jest Pepco, które poświęciło ofercie związanej z Barbie niemal całą gazetkę.

Nie tylko lalka Barbie

W związku z premierą filmu, na sklepowych półkach pojawiło się sporo produktów sygnowanych logo Barbie, ale w błędzie jest ten, kto myśli, że to same lalki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ALDI i Dino możemy dostać kule do kąpieli, a w Dino także żel pod prysznic. Ceny kul różnią się między sklepami o złotówkę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Empik i Biedronka stawiają na gazetki i książeczki do czytania, wycinania i kreatywnej zabawy. Ceny takich produktów zaczynają się od 7,99 zł, a kończą na 18,99 zł.

W Pepco znajdziemy natomiast szeroką gamę produktów z logotypem Barbie – m.in. piżamy, skarpetki, bieliznę, T-shirty, legginsy, klocki, pościel, zestawy kreatywne. Całą ofertę sklepu związaną z Barbie można znaleźć w tym miejscu w momencie jej obowiązywania.

W Twoim Markecie, sieciach LIDL, Carrefour oraz Pepco dostaniemy również lalki, o których więcej piszemy w kolejnym akapicie.

Ile kosztuje lalka Barbie z supermarketu?

Ceny lalek reklamowanych w gazetkach promocyjnych oscylują w granicach 40 zł. Droższe są zestawy, w skład których wchodzą dodatkowe akcesoria.

  • Twój Market – Barbie baletnica – 39,99 zł
  • LIDL – Barbie lub Ken – 34,99 zł
  • LIDL – mała laleczka – 24,99 zł
  • Pepco – Barbie z domkiem dla zwierząt – 60 zł
  • Pepco – Barbie lub Ken z akcesoriami plażowymi – 50 zł
  • Pepco – Barbie lub Ken z deską surfingową – 80 zł

Dodatkowo, w sieci Carrefour obowiązuje 20% zniżki na wiele produktów związanych z Barbie, w tym również same lalki.

Szczegóły badania

W badaniu uwzględniliśmy oferty z gazetek promocyjnych obowiązujące w dniach 20-25 lipca 2023.

PS Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”

Dziś premiera filmu „Barbie”! Zobaczcie najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.