Dwie lubiące innowacje i digital firmy – CitiesAI, czyli dynamicznie rozwijająca się firma technologiczna oraz AMS, lider rynku OOH w Polsce – wypracowały i wdrożyły przełomową metodologię pomiaru ruchu w sąsiedztwie nośników cyfrowych w galeriach handlowych. Co więcej, są to nie tylko dane ilościowe, lecz obejmują również demografię, jak płeć i grupa wiekowa przechodzących w pobliżu ekranu indoorowego osób. Takiego rozwiązania dotąd nie było, a branża OOH była zmuszona bazować na szacunkowych danych.
– Nośniki i systemy cyfrowe to przyszłość OOH, dotyczy to również indooru, a więc ekranów w zamkniętych przestrzeniach, jak galerie i centra handlowe. Wiele badań i analiz na świecie wskazuje na trend rosnący i ogromny potencjał digital indooru – wyjaśnia Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS.
Zobacz również
– Łączymy wiedzę statystyczną, jak i computer vision oraz możliwości sztucznej inteligencji. Marzyliśmy o takim rozwiązaniu, które sprawi, że AI będzie mogła oceniać odległość, rozpoznawać ludzi, a także logotypy. Nasz model pozwala wskazać, skąd wchodzą klienci, w jakim są wieku, jakiej płci i dokąd się poruszają. To sprawiło, że wyeliminowaliśmy nawet dziesięciokrotne zaniżanie natężenia ruchu w poszczególnych galeriach – mówi Robert Migas-Mazur, data scientist w CitiesAI.
To doskonały przykład jak transformacja cyfrowa zmienia oblicze całego rynku OOH, dostarczając wartościowych danych i niedostępną do niedawna wiedzę o kliencie.
Posłuchaj o prawdziwej rewolucji cyfrowej w outdoorze!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ten epizod powstał we współpracy z AMS i CitiesAI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing