Jak zwiększyć sprzedaż o 455% w 30 dni? [case study]

Jak zwiększyć sprzedaż o 455% w 30 dni? [case study]
Sukcesy w e-commerce nie są zarezerwowane wyłącznie dla branży fashion czy beauty. Wzrost liczby transakcji o 605 proc., zwrot inwestycji z kampanii o 253 proc., przy jednoczesnym obniżeniu stawki za kliki o 30 proc. w zaledwie 30 dni to sukces osiągnięty dla marki Szyjposwojemu.pl.
O autorze
2 min czytania 2020-06-17

O kliencie…

Szyjposwojemu.pl to sklep internetowy, który powstał z myślą o osobach, których pasją jest szycie. Nieważne, czy robi się to profesjonalnie, hobbystycznie – najważniejsze, aby po prostu realizować swoje pomysły i szyć po swojemu. Taka jest idea marki.

W ofercie e-sklepu znajdują się produkty takie jak: maszyny do szycia, owerloki, hafciarki, urządzenia do krojenia, prasowania, manekiny krawieckie, wyposażenie szwalni, akcesoria krawieckie, czyli bogata oferta wszystkich czołowych producentów związanych z szyciem.

Dodatkowo oferta wzbogacona jest także o serwis i naprawę maszyn do szycia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O celu, założeniach i realizacji…

Wzrost przychodów ze sprzedaży – główny cel właściciela sklepu. Jego realizacja była możliwa poprzez dostarczenie wartościowego i konwertującego ruchu. Wykorzystano do tego kampanię Smart Google Shopping Ads. Skuteczność kampanii produktowej zagwarantował remarketing, który bazując na intencjach zakupowych i profilach behawioralnych użytkowników, wyświetlał reklamy dopasowane do aktualnych potrzeb zakupowych klientów.

Kampania została zrealizowana w kwietniu br. i stała się odpowiedzią na bieżącą analizę, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji na temat epidemii koronawirusa i wprowadzaniu obostrzeń, zespół Sales Intelligence zaobserwował wzrost zainteresowania asortymentem do szycia. Dlatego rekomendacją firmy było uruchomienie inteligentnej kampanii składającej się z trzech etapów:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • wdrożenia kampanii Smart w Google Shopping Ads w miejsce zwykłej kampanii produktowej,
  • rekomendacji wyboru asortymentu do kampanii na podstawie całego katalogu produktów sklepu,
  • optymalizacji kampanii na podstawie zarządzania zmieniającymi się stawkami CPC na podstawie stałego monitorowania wyników przez opiekuna sklepu.

Najważniejsza była maksymalizacja efektywności kampanii, dlatego została ona wzbogacona o profile behawioralne i intencje zakupowe. Wykorzystano do tego autorskie technologie Sales Intelligence: BackMarketing i NaviMarketing, które gromadzą dane o użytkownikach na stronie sklepu internetowego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O efektach…

Przyjęte przez zespół założenia i sposób podejścia do realizacji celu klienta, pozwoliły osiągnąć dla niego sukces. Analityczne podejście, doświadczenie i przede wszystkim otwartość wraz z zaufaniem to składowe sukcesu, o którym mówi sam klient.

– Współpracujemy z zespołem Sales Intelligence już od dłuższego czasu i efekty były na zadowalającym poziomie. Za radą naszego opiekuna poszliśmy o krok dalej i zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii Smart w Google Shopping Ads, działających na remarketingu. Zdaliśmy się na doświadczenie zespołu, dostosowując budżet kampanii do wytycznych. Ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę – już po miesiącu nasze przychody ze sprzedaży wzrosły o 455%, a wskaźnik konwersji podbił do 4,2%. Jesteśmy zachwyceni podejściem do klienta i ogromnym profesjonalizmem całego zespołu – mówi Konrad Mioduszewski, właściciel sklepu Szyjposwojemu.pl.

O korzyściach…

Kampanie Smart w Google Shopping Ads to połączenie kampanii produktowej (PLA) i remarketingowej. W związku z tym oferty są wyświetlane osobom, które wcześniej interesowały się danym asortymentem. Stawki za klik (CPC) są dynamicznie dopasowywane do aktualnych trendów. Inteligentne kampanie opierają się na maksymalizacji konwersji. Automatyzacja procesu tworzenia reklam i towarzyszenie klientom na wszystkich etapach ścieżki zakupowej to niewątpliwie szansa na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Sales Intelligence jest częścią Grupy Digitree Group, która zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększenie sprzedaży i przychodów klientów.