TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak zwiększyć wyniki sprzedaży oraz satysfakcję klientów e-commerce na etapie „post-checkout”?

Jak zwiększyć wyniki sprzedaży oraz satysfakcję klientów e-commerce na etapie „post-checkout”?
O autorze
3 min czytania 2023-05-15

Już 77 proc.* konsumentów kupuje online, a e-sklepy konkurują o lojalność klientów nie tylko asortymentem i sprawną ścieżką zakupową, ale również działaniami posprzedażowymi. To etapy post-checkout w dużej mierze przesądzają o końcowej satysfakcji klienta. O jakich procesach należy pamiętać i dlaczego bezcenne może okazać się wsparcie platformy logistycznej?

Klienci e-sklepów oczekują, że zamówiony przez nich towar zostanie wysłany jak najszybciej – przy czym dla 53 proc.* jest to czynnik decydujący. Z tego powodu sprawne i terminowe zrealizowanie zamówienia staje się dla sprzedawców e-commerce priorytetem. Aby zautomatyzować proces wysyłki, warto postawić na zróżnicowane formy dostawy oraz dostępność popularnych przewoźników – 75 proc. kupujących porzuciło koszyk ze względu na brak preferowanej formy dostawy, a 29 proc.* deklaruje, że nie dokona zakupów, jeśli nie będzie zadowolona z oferowanych przewoźników.

Istotną kwestią jest również możliwość śledzenia przesyłki za pomocą numeru przekazywanego klientowi wraz z potwierdzeniem nadania zamówienia. Dzięki temu kupujący będzie mógł na bieżąco monitorować status swojego zamówienia oraz kiedy może się go spodziewać. Sprzedawcy korzystający z platformy logistycznej Apaczka.pl zyskają natomiast możliwość bieżącego śledzenia przesyłki i jej poszczególnych etapów. W ramach śledzenia statusu mogą np. otrzymać informację, że przesyłka uzyskała status „wyjątek”, oznaczający, że z różnych przyczyn nie została ona doręczona do odbiorcy. Dzięki tej informacji, sprzedawcy mogą szybko zainterweniować, aby ustalić przyczynę problemu z dostawą.

Każdy przedsiębiorca powinien być także przygotowany na ewentualny zwrot towaru. Aż 56 proc. konsumentów dokonało go choć raz, a 47 proc. zdarzało się to częściej. Ważne jest, aby wraz z wysyłką produktu dołączyć odpowiedni dokument i wygodny formularz zwrotu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rola operatora logistycznego

Wymagania e-konsumentów są coraz wyższe, a waga, jaką kupujący przywiązują do procesów posprzedażowych, zyskuje na znaczeniu.

Oczekiwania klientów w dalszym ciągu związane są z niskim kosztem lub bezpłatną dostawą, sprawną obsługą i krótkim czasem doręczenia. Jednak coraz częściej konsumenci szukają bardziej zaawansowanych procesów posprzedażowych:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Dostaw w modelu Same Day Delivery,
  • Ekologicznych i wielorazowych opakowań oraz wypełniaczy,
  • Dostępu do ekologicznych serwisów kurierskich (konsumenci mają świadomość niskiego śladu węglowego zapewnionego przez dostawy do punktów, głównie automatów paczkowych),
  • Łatwego procesu zwrotów produktów zakupionych online już w momencie odbioru przesyłki, np. przymiarka ubrań i ich natychmiastowy zwrot podczas oczekiwania kuriera lub odbiór, przymiarka i zwrot produktu w salonie sprzedaży,
  • Aktualizowanych na bieżąco statusów zamówionej przesyłki dostępnych za pośrednictwem ulubionych kanałów komunikacji, np. SMS, strona śledzenia, wiadomość w komunikatorze społecznościowym, czy wiadomości e-mail.

Na rynku dostępnych jest coraz więcej rozwiązań pozwalających właścicielom e-sklepów spełnić powyższe wymagania, a także umożliwiających automatyzację kluczowych etapów posprzedażowych. Serwisem, który proponuje rozwiązania do zarządzania procesami wysyłkowymi dla firm, szczególnie z branży e-commerce jest platforma logistyczna Apaczka.pl. Współpracując z nią e-sprzedawcy zyskują m.in.:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Automatyzację dostaw u wielu przewoźników – klienci e-sklepu mają możliwość wyboru spośród wszystkich wiodących firm kurierskich działających w Polsce i za granicą, a sprzedawca zyskuje do nich dostęp za pomocą tylko jednej integracji. W koszyku e-sklepu jest również możliwość pokazania mapy z listą najbliższych punktów odbioru należących do wszystkich firm kurierskich. Obsługa przesyłek odbywa się za pośrednictwem jednego panelu, nawet jeśli pochodzą one z różnych źródeł sprzedaży, np. e-sklep, czy sklepu na Allegro.
  • Usługę PRO Brand – klienci e-sklepu otrzymują powiadomienia o statusach przesyłek zarówno w formie wiadomości e-mail, czy dostępu do dedykowanej strony śledzenia. Co ważne, wszystkie te punkty styku z klientem mogą zostać skonfigurowane indywidualnie przez sprzedającego i zawierać materiały reklamowe oraz brandingowe dzięki usłudze PRO Brand. Do wiadomości e-mail sprzedający może dołączyć baner informujący o aktualnej promocji lub zawierający kod rabatowy, zamieścić odnośniki do mediów społecznościowych, a także złożyć życzenia z okazji świąt – sam decyduje o treści i sposobie komunikacji już po dokonaniu zakupu przez konsumenta. Warto pamiętać, że maile ze statusem przesyłki mają jeden z wyższych współczynników otwieralności (OR) sięgający nawet 80 proc. Tym samym sprzedawca zwiększa ruch powracający w swoim sklepie, przekładający się również na wyniki sprzedaży, a klienci cieszą się spójną komunikacją w trakcie całej customer journey.
  • Usługę PRO Returns – narzędzie to ułatwia klientom dokonywanie zwrotów poprzez prosty formularz udostępniany przez e-sklep. Sprzedający może ustalić, czy zwrot towaru jest bezpłatny lub płatny, a także poznać przyczynę zwrotów. Z kolei kupujący dostaje do wypełniania prosty formularz wraz z listem przewozowym do naklejenia na zwracanej przesyłce.
  • Usługę PRO Dashboard – najnowsze narzędzie analityczne dostępne w serwisie Apaczka.pl, agregujące dane na temat procesów kurierskich zachodzących w e-biznesie. Przy jego pomocy sprzedawca może na bieżąco przeglądać statystyki dotyczące czasu dostarczenia przesyłek, zwrotów i statusów zleceń z podziałem na przewoźników. Ponadto, panel udostępnia możliwość generowania raportów, które pozwolą zoptymalizować koszty dostaw i wybrać najlepsze firmy kurierskie dla firmy.

Serwis Apaczka.pl posiada integracje z ponad 50 platformami e-commerce, jak np.: Shoper, IdoSell, WooCommerce, czy Presta Shop, co sprawia, że dostawy realizowane są automatycznie, a dodatkowo każdy z klientów działających w branży e-commerce może liczyć na indywidualnie negocjowane stawki.

Sprawna realizacja zamówienia, śledzenie jego statusu, możliwość łatwego i szybkiego dokonania zwrotu towaru to elementy, które wpływają na postrzeganie sklepu oraz decyzję o ewentualnym ponownym zakupie. Nadrzędny cel, jaki powinien przyświecać sprzedającym, to utrzymanie klienta – jego satysfakcja sprawi, że pozostanie lojalny, a sklep zaoszczędzi na ewentualnym pozyskaniu nowego konsumenta. Platformy logistyczne to dziś prawa ręka e-handlu, wznosząca customer experience na jeszcze wyższy poziom. Poprzez wykorzystanie najnowszych technologii i rozwiązań, znacząco odciążają one sprzedających na etapie post-checkout, dzięki czemu mogą oni poświęcić czas na strategiczne projekty budujące ich przewagę konkurencyjną.

Poznaj pełną ofertę usług Apaczka PRO.

-www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html
-www.postnord.se/siteassets/pdf/rapporter/e-commerce-in-europe-2021.pdf
-www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/dhl-online-shopper-report-2022.html

 

Materiał reklamowy powstały na zlecenie Apaczka.pl.