Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Wygraj książkę, w której Bartek Majewski zebrał wnioski pochodzące z rozmów z ponad 3 tys. menedżerów.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Jaki będzie 2024 rok w social mediach? Hootsuite prezentuje raport Social Media Trends 2024

Jaki będzie 2024 rok w social mediach? Hootsuite prezentuje raport Social Media Trends 2024
Jakie będą najważniejsze i najciekawsze trendy w branży marketingowej i social mediowej na 2024 rok? Jakie czekają nas zmiany i czy w zasięgu naszego wzroku (i rąk) są prawdziwe rewolucje? Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem Hootsuite!
O autorze
2 min czytania 2024-01-12

Najnowszy raport Hootsuite wśród najgorętszych trendów w social mediach i marketingu na 2024 roku wskazuje między innymi:

Sztuczna inteligencja

Technologia sztucznej inteligencji w ubiegłym roku niemal szturmem wdarła się do naszego życia i zdominowała wiele dziedzin oraz obszarów. Generatywna AI wywołała wręcz sejsmiczną zmianę, a zainteresowanie nią było tak ogromne, że od 2022 do 2023 roku wszystkie tematy związane z tą technologią zanotowały wzrost zainteresowania o 550%! Organizacje i firmy deklarują, że planują dodatkowo zwiększyć wykorzystanie sztucznej inteligencji w swoich działaniach. 

Co ciekawe, poziom zaufania do treści generowanych przez sztuczną inteligencję różnicuje się w zależności od pokolenia. Przykładowo pokolenie Z twierdzi, że potrafi bez problemu rozróżnić, co zostało stworzone przez człowieka, a w czym swój udział miało AI. 

Obecność sztucznej inteligencji wydaje się być już koniecznością, a mocniejsze ograniczenie jej wykorzystania w różnych działaniach mogłoby teraz równać się z zaprzestaniem korzystania z komputerów i powrotem do…maszyn do pisania. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chcąc nadążyć za nową rzeczywistością, marketerzy i marki muszą wyjść poza definiowanie prawdy i autentyczności jedynie na podstawie tego, czy coś zostało stworzone od początku do końca przez człowieka. 

Platformy społecznościowe 

Utrzymanie i zaznaczenie swojej obecności na wielu platformach społecznościowych jednocześnie jest zwyczajnie trudne. Bycie aktywnym i rozwijanie się wymaga wiele czasu i jeszcze więcej energii, ale, jak pokazuje raport, są to działania niezbędne dla utrzymania pozycji marki. Dlaczego? Media społecznościowe dają wyjątkową możliwość dotarcia ze swoimi treściami do unikalnych odbiorców czy zapoczątkowania konkretnych trendów. Jednakże platformy ulegają nieustannym zmianom i jak twierdzą marketerzy – chwilami ciężko jest za nimi nadążyć. Ponadto każda z platform ma swoją specyfikę, co oznacza, że często wymaga modyfikacji językowych i wizualnych danego komunikatu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z raportu wynika jednak, że nie ma potrzeby bycia na wszystkich możliwych platformach społecznościowych. Widoczny jest trend, w którym marki i firmy decydują się na wykorzystanie zwrotu z własnych inwestycji do zastanowienia się, które z podjętych strategii będą dla nich realnie opłacalne. Tym samym stawiają na ustalenie priorytetów i podejmowanie odpowiednich decyzji biznesowych na podstawie analizy konkretnych wyników. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim to, że w 2024 roku organizacje, firmy i marki będą przeciwstawiać się nieuzasadnionym oczekiwaniom pojawiania się wszędzie. Swoją uwagę będą chciały skupić na najważniejszych dla nich kanałach komunikacji i opanować je na naprawdę zadowalającym poziomie. 

Zwrot z inwestycji 

Z raportu wynika, że głównym powodem, dla którego konsumenci korzystają z mediów społecznościowych, jest rozrywka i odprężenie po ciężkim dniu. Co poza tym? Okazuje się, że ludzie nie lubią, kiedy marki zbyt mocno koncentrują się na kwestii autopromocji. 

Marki mają w tym względzie jednak inne zdanie. Problem leży w tym, co wynika z przeprowadzonych badań, że prawie połowa marketerów publikuje aktualizacje dotyczące produktów lub usług nawet kilka razy w ciągu tygodnia. To pokazuje, jak ogromna jest rozbieżność pomiędzy tym, co publikują marki, a tym, co rzeczywiście chcą widzieć ludzie. 

Ciężko wykazać zwrot z inwestycji za pomocą wskaźników zaangażowania, kiedy odbiorcy dostają dokładnie to, w co nie chcą się zaangażować. 

Jakie może być rozwiązanie dla tego problemu? Jeżeli Twoja stara, sprawdzona i nastawiona na promocję strategia nie działa tak dobrze, jakbyś tego chciał, to najwidoczniej nadszedł dobry moment na jej rewizję. Prawdziwą siłą mediów społecznościowych jest oferowana przez nie możliwość budowania świadomości marki, a co z tym idzie – długotrwałych i opartych na szczerości relacji z odbiorcami, którzy cenią treści angażujące i autentyczne. 

Po więcej informacji, analiz i konkretnych danych zapraszamy do pełnej wersji raportu, która jest do pobrania tutaj.  

Źródło: Hootsuite