fot. unsplash.com
Strona internetowa marki nie powinna być ani wybrakowana, ani przeładowana ilością tekstu — trzeba znaleźć złoty środek i zaproponować czytelnikom to, co będzie dla nich najcenniejsze. O co warto zadbać i na co zwracać uwagę?
Zobacz również
Podzakładka „O nas”
To świetny sposób na opowiedzenie historii o swojej marce i zastosowanie technik storytellingu. Ciekawa opowieść daje większe szanse na zwrócenie uwagi czytelnika i zostanie w jego pamięci na dłużej. Poza tym dzięki temu możemy wyróżnić naszą firmę na tle pozostałych. Przedstawienie pracowników jako superbohaterów i kreatywne, a przede wszystkim „ludzkie” podejście do tematu, przyniesie firmie dużo korzyści. Lubimy przecież czytać o osobach, które są nam w pewien sposób bliskie, dlatego, jeśli możemy sobie na to pozwolić, odejdźmy od sztywnych i powielanych schematów.
Blog firmowy
Żeby nie wrzucać wartościowych treści i newsów w przypadkowe zakładki, warto pomyśleć o osobnej, przeznaczonej tylko do tego, czyli o blogu firmowym. Jest to doskonałe miejsce na zaproponowanie czytelnikom i klientom dawki praktycznej wiedzy. Nowości w ofercie, recenzje produktów, zrealizowana współpraca z blogerami czy vlogerami, kampanie reklamowe to przykładowe tematy, jakie można poruszyć w tego typu zakładce. Dobrym pomysłem jest włączenie opcji komentowania i tym samym wejścia w interakcję z odbiorcą. Dzięki temu zyska on poczucie więzi z firmą i jej przedstawicielami, którym można zadać pytanie w przypadku wątpliwości.
Aktualna oferta
Jedna z ważniejszych zakładek na stronie internetowej marki. Interesuje chyba każdego odwiedzającego Twoją stronę. Nie pozwól, żeby znajdowały się w niej informacje sprzed dwóch lat. Oferta musi być na bieżąco aktualizowana. Możesz rozpisać poszczególne punkty i już na tym etapie podać najważniejsze informacje — czy jest możliwe dopasowanie oferty pod indywidualne potrzeby klienta, czy są oferowane zniżki w przypadku zamówienia większej liczby produktów etc. Mile widziane jest załączenie pokazu slajdów, infografiki, grafiki czy dodatkowych materiałów odsyłających do bardziej szczegółowych informacji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Czym się zajmujesz — informacje na stronie głównej
Zadbaj, żeby czytelnicy i klienci dokładnie wiedzieli, czym zajmuje się Twoja firma. Oprócz rozbudowanej zakładki „o nas” już na stronie głównej poinformuj, jaki jest profil Twojej firmy, czym się zajmuje i z kim współpracowała do tej pory. Podstawowe informacje muszą znajdować się na pierwszym planie — może jest to oczywiste, ale doświadczenie pokazuje, że bywa różnie. Pomyśl także o zaproponowaniu ciekawego hasła, które odzwierciedli wyznawane przez Twoją organizację wartości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Referencje zadowolonych klientów
Potwierdzenie skuteczności działań firmy i jakości oferowanych produktów to niezbędnik strony marki. Potencjalny klient zyskuje potwierdzenie, że nie będzie żałował swojej decyzji zakupowej – „skoro inni są zadowoleni, to ja też będę”. Postaraj się na bieżąco gromadzić referencje i zamieszczać je na swojej stronie — może być w formie przyjaznej grafiki lub przesuwanych elementów.
Dane kontaktowe
Nie możesz o tym zapomnieć! Podaj numer telefonu do osoby, która zawsze (w godzinach pracy firmy :)) odbierze telefon i przekaże najważniejsze informacje. Możesz zamieścić zdjęcie pracownika i napisać o nim kilka słów. Oprócz tego zastanów się, czy nie warto dodać do strony chatu i zaproponować zainteresowanym osobom stały kontakt z firmą.
Wspomniane zakładki i elementy to propozycje, które możesz zmodyfikować na potrzeby własnej działalności. To, co sprawdzi się u Ciebie w jednej formie, w przypadku innej strony może nie zdać egzaminu. Pamiętaj, że to Ty najlepiej znasz swoich czytelników i klientów i wiesz, czego oczekują po wejściu na Twoją witrynę.