4, 6, 9, a może 20? W tradycyjnym menu McDonald’s do wyboru są trzy rozmiary opakowań słynnych McNuggets, czyli niewielkich kawałków kurczaka w panierce. Z nieco inną propozycją przyszła szwajcarska filia marki, w której klienci mogą kupić… jednego Nuggetsa.
Wszystko ma związek z 40. rocznicą pojawienia się tego dania w menu restauracji fast food i kampanią reklamową przygotowaną z tej okazji. W krótkim, 30-sekundowym klipie widzimy różne sposoby zdobycia ostatniego Nuggetsa. Podstęp? Walka wręcz? Odwrócenie uwagi? Tutaj nie ma reguł! Powód? Ostatni kawałek McNuggets, który nagle zyskuje niezwykłą wartość.
Zobacz również
Jeden McNuggets wart znacznie więcej (niż cztery)
Twórcy akcji reklamowej tłumaczą, że pomysł na nią narodził się właściwie z ich doświadczenia. Chyba każdy z nas choć raz był w sytuacji, w której wraz z przyjaciółmi lub rodziną dzielił się jedzeniem. Wszystko przebiega pomyślnie do chwili, w której na talerzu zostaje ostatnia porcja dania. Co wtedy?
Aby podkreślić wyjątkowość pojedynczego Nuggetsa, określona została jego (wyjątkowo wysoka) cena. Za jeden, nieco większy niż przeciętnie, kawałek kurczaka szwajcarscy klienci muszą bowiem zapłacić tyle samo, ile za standardową porcję czterech McNuggets.
Złoty McNugget, czyli McDonald’s zaskakuje
Akcja związana z 40-leciem obecności McNuggets w menu McDonald’s to niepierwszy niecodzienny pomysł restauracji. W historii fast foodu pojawiły się już nawet promocje związane właśnie z daniami z kurczaka. Warto przypomnieć choćby legendarnego złotego McNuggeta, którego w 2016 roku oferowała do wygrania restauracja w Japonii. Akcja miała związek z pojawieniem się nowych smaków sosów, a do szczęśliwego zwycięzcy trafił 18-karatowy McNugget.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Poza złotym kawałkiem kurczaka, uczestnicy konkursu mieli również możliwość zdobycia kuponów na zestawy McNuggets do wykorzystania przez kolejnych kilkadziesiąt dni. W Polsce McDonald’s również zaskakuje, m.in. przygotowując dla klientów barwne instalacje świąteczne wokół wybranych punktów gastronomicznych w całej Polsce. Dodatkowo w niektórych restauracjach można obecnie zagrać w planszówki dedykowane Mc-brandingowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: adage.com
PS McDonald’s wprowadza ofertę weselną do menu
Testy tego rozwiązania rozpoczęły się w Dżakarcie, stolicy Indonezji. Oferta składa się z dwóch opcji do wyboru. Jedna z nich składa się ze stu burgerów z kurczakiem oraz stu pudełek McNuggets’ów. Druga z takiej samej ilości cheesburgerów oraz paluszków z kurczaka.
PS2 Śnieżna kula McDonald’s na Placu Zamkowym w Lublinie
McDonald’s zaprosił mieszkańców Lublina do poszukiwania lepszej strony zimy. Na Placu Zamkowym pojawiła się niezwykła instalacja – przezroczysta kula z restauracją McDonald’s w śnieżnej scenerii.