Jet Line wdrożył wyniki badań widowni tablic Motorway 12x4m

Jet Line zakończył i wdrożył pierwszy etap projektu badawczego „Badanie widowni tablic Motorway”. Tablice reklamowe w należącej do Jet Line ogólnopolskiej sieci Motorway 12x4 m, zyskały nowy wskaźnik: liczbę widowni.
O autorze
1 min czytania 2018-03-08

Dla każdego reklamodawcy bardzo ważna jest rzetelna informacja o wszystkich czynnikach wpływających na jakość i skuteczność reklamy. Jednym z tych czynników jest widownia: ile osób może zobaczyć komunikat?

– Dzięki zaangażowaniu agencji badawczej PBS oraz badaczy związanych z Politechniką Gdańską i Krakowską a także wykorzystując naszą najlepszą wiedzę oraz doświadczenia zachodnie, został opracowany model badawczy, którego efekty przedstawiamy domom mediowym ale również możemy oprzeć się o niego w kolejnych etapach badania widowni. To bardzo dobra wiadomość dla rynku OOH w Polsce – mówi Andrzej Słomka, dyrektor sprzedaży i marketingu, dyrektor zarządzający Jet Line.

Dzięki badaniu, Jet Line może przedstawić liczbę kontaktów generowanych przez każdy nośnik należący do sieci Motorway – lub grupę nośników – ułatwiając w ten sposób media plannerom projektowanie i podsumowywanie realizowanych kampanii outdoorowych.

Wiadomo bowiem, ile osób w ciągu doby może zobaczyć reklamę umieszczoną na tablicy czy tablicach Motorway wybranych do kampanii, na przykład przy wybranej trasie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie widowni tablic Motorway trwało od kwietnia 2016 r. do grudnia 2017 r. Jego celem było policzenie widowni reklam na billboardach sieci Motorway 12x4m a także scharakteryzowanie osób, które miały kontakt z nośnikiem oraz częstotliwość tych kontaktów.

Model badawczy może być zastosowany do każdej powierzchni OOH, której jakość i parametry spełniają standardy należącej do Jet Line sieci Motorway. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt „Badanie widowni tablic Motorway” został zrealizowany we współpracy agencji badawczej PBS, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Krakowskiej i Jet Line. Oparto się także o pomiary GPR, czyli badanie prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Projekt składał się z trzech głównych etapów:

  • wyznaczenia parametru SDR (Średni Dobowy Ruch) dla wszystkich powierzchni Motorway,
  • policzenia widowni brutto,
  • wyznaczenia współczynnika widoczności i policzenia widowni netto.

Więcej informacji o projekcie i badaniu na stronie