Użytkownicy Instagrama obejrzeli filtr #ZeroWasteCulture dokładnie 105 600 razy, a 2,5 tys. użyło go w swoich relacjach na Insta Stories.
Coraz więcej użytkowników Instagrama korzysta z filtrów AR
Zobacz również
Od 2017 r., kiedy to Instagram wprowadził do Instagram Stories, filtry wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, ich popularność nieustannie wzrasta. Fundacja Centrum Cyfrowe zdaje sobie sprawę z najpopularniejszych trendów digital marketingu, dlatego zdecydowała się na właśnie takie rozwiązanie. Nie tylko samo korzystanie z Insta Stories, ale też tworzenie własnych filtrów i publikowanie cieszy się niemalejącym zainteresowaniem. Użytkownicy Instagrama, korzystający z Instagram Stories, mają dzięki temu możliwość tworzenia własnych kreacji, bazując na tych, które już istnieją.
Warto zaznaczyć, że wspomniane muzea, jako jedne z pierwszych instytucji kultury na całym świecie, korzystają z filtrów AR, co stanowi bardzo nowatorski i kreatywny sposób ich promocji. Użytkownicy Instagrama lubią korzystać z filtrów z bardzo prostego powodu – są zabawne i łatwo dostępne. Możliwość upublicznienia swojego zabawnego zdjęcia stanowi dla nich rozrywkę. Marki, które korzystają z filtrów mogą się w ten sposób wyróżnić, ale również nawiązać interakcje z odbiorcami i budować zaangażowanie. Filtr #ZeroWasteCulture był również w podobny sposób promowany przez Pol’and’Rock Festival i Noizz.
Jak znaleźć filtr #ZeroWasteCulture?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aby znaleźć filtr #ZeroWasteCulture wystarczy wejść na Instagram @openculturestudio, kliknąć w zapisane relacje i podążać za znajdującymi się tam wskazówkami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W kampanii #BezSpiny najważniejsze jest dla nas pokazanie, że utwory, które znajdują się w domenie publicznej i na licencjach Creative Commons, można wykorzystywać zupełnie legalnie i bezpłatnie w bardzo współczesnych narzędziach, takich jak rozszerzona rzeczywistość na Instagramie, i tworzyć z nich niesamowite projekty. Niedawno razem z Muzeum Narodowym w Warszawie i Laboratorium EE wypuściliśmy aplikację mobilną Muselfie, a zeszłej jesieni zorganizowaliśmy kampanię #PoużywajSobie – wspólnym mianownikiem tych działań jest przybliżanie ludziom potencjału cyfrowych zasobów – mówi Aleksandra Janus, kierowniczka Pracowni Otwierania Kultury w Centrum Cyfrowym.
Domena publiczna – baza darmowych multimediów
Filtr #ZeroWasteCulture stworzony został przez Centrum Cyfrowe w ramach projektu #BezSpiny , który ma na celu pokazanie możliwości korzystania z darmowych zasobów Internetu i pozwala bliżej obcować ze sztuką. Poprzez wtopienie się w jeden z dwóch znakomitych obrazów, użytkownicy Instagrama mogą przenieść się w nową, niemalże magiczną rzeczywistość.
Pierwszym z dzieł wykorzystanych we wspomnianym filtrze AR jest kompozycja Józefa Mehoffera z 1902 roku zatytułowana „Dziwny ogród”. Drugim natomiast jest obraz autorstwa Ottmara Elligera z 1667 roku – „Stilleben” (tłum. „Martwa natura”).
Wyżej wymienione kreacje, które w doskonały sposób wykorzystało do stworzenia filtra #ZeroWasteCulture studio Lens That (współpraca z markami takimi jak Coca-Cola, HBO, MTV, Netflix), również znajdują się w domenie publicznej, na licencji Creative Commons. Umożliwiło to wykorzystanie ich do stworzenia nowej, całkowicie legalnej interpretacji.
W domenie publicznej dostępne są bezpłatnie również inne dzieła sztuki, filmy, książki oraz zdjęcia. Na bazie dostępnych w Internecie zasobów, każdy może stworzyć swój własny filtr. W bardzo przejrzysty, przystępny sposób uczyli tego trenerzy z Fundacji Centrum Cyfrowe w czasie darmowych warsztatów realizowanych w ramach Akademii Sztuk Przepięknych podczas 26. Pol’and’Rock Festival.