1. Kalifornijski startup pomoże budować studnie. Przekaże część dochodów ze sprzedaży inteligentnych butelek
Producent inteligentnych butelek dla dzieci Gululu nawiązał współpracę z organizacją humanitarną Generosity. W efekcie przekaże część dochodów ze sprzedaży własnych produktów na budowę studni w krajach rozwijających się. Brak dostępu do czystej wody i urządzeń sanitarnych w tamtych regionach jest przyczyną 80 proc. wszystkich chorób. Jak na razie jednak nie wiadomo, kiedy powstaną pierwsze studnie współfinansowane przez Gululu.
Zobacz również
2. 5 powodów, dla których nie warto używać słowa startup
Zdaniem Edyty Wojtas, wiceprezes BrainSHARE IT, nie zawsze warto nazywać swój projekt startupem i działać jakby nim był. Głównie dlatego, że część ludzki, którzy tworzy startupy robi je dla zabawy oraz myśli, że dobry pomysł i głośna kampania na Kickstarterze wystarczy, żeby wyskalować model biznesowy i zarabiać pieniądze. Zamiast tego sugeruje, żeby od początku budować firmę nastawioną na zysk.
3. Airbus tworzy autonomiczne latające taksówki. Pierwsze kursy za cztery lata
Koncern produkujący samoloty Airbus zapowiedział, że stworzy autonomiczną i latającą taksówkę, którą będzie można zamówić za pośrednictwem aplikacji mobilnej, jak Ubera. Testy maszyny, o której jak na razie niewiele wiadomo, mają ruszyć jeszcze w tym roku, a za cztery lata zostać zrealizowane pierwsze kursy. Będą one odbywać się na krótkich odcinkach w obrębie jednego miast.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Zebrali 34 mln dolarów, żeby stworzyć drona. Urządzenie jednak nigdy nie powstanie, a właściciele zamykają firmę
– Po tak ciężkiej pracy przykro nam jest widzieć, że ta przygoda dobiegła końca – napisali współtwórcy drona Lily, który miał powstać, a nie powstanie. Wyjaśnili, że przyczyną porażki jest brak środków finansowych na dalszy rozwój projektu. Skończyły się im pieniądze mimo tego, że wcześniej zebrali w przedsprzedaży 34 miliony dolarów. Wygląda na to, że nawet ich nie ruszyli – i dobrze, bo przynajmniej będą mieli, co zwrócić pierwszym klientom.
5. Potrafi słuchać, szybko wyciągać wnioski i gasić pożary. Taki powinien być dobry Sales Manager
Praca w dziale sprzedaży nie należy do łatwych. Z jednej strony trzeba mieć wiedzę produktową, a z drugiej umiejętności komunikacyjne, dzięki którym przekona się klienta do zakupu produktu, czy usługi. Jaki więc powinien być dobry Sales Manager? Ile trwa przygotowanie go do pracy i jaka forma rozliczenia z nim jest efektywna? Odpowiedzi na między innymi te pytania udzielają polscy startupowcy.