Na gali podsumowującej konkurs Innovation 2018 nagrodzono kampanię NMD VR Tokyo Tour realizowana przez grupę Dentsu Aegis Network (Posterscope, Isobar Poland Group oraz dom mediowy Carat). Projekt został uhonowany srebrem w kategorii Innowacyjne Doświadczenie, w podkategorii Event.
Działania reklamowe realizowane przez Dentsu Aegis Network towarzyszyły premierze butów adidas z linii NMD w sklepach sieci Sizeer w 2017 roku. Produkt ten został stworzony z myślą o eksplorowaniu miast. Pomysłem na promocję było stworzenie unikalnego kontekstu, w którym konsumenci mogliby przymierzyć buty i przenieść się do miejsca jedynego w swoim rodzaju, by doświadczyć unikatowości butów NMD, a zadaniem Dentsu Aegis Network – zachęcenie klientów w sklepach do przymierzenia modelu NMD, aby konsument doświadczył komfortu spaceru w tym obuwiu. Agencja przygotowała serię 3 eventów in-store, opartą o pierwszą na świecie mobilną instalację, umożliwiającą spacer w wirtualnej rzeczywistości. Spacer odbywał się po Tokio, co nawiązywało do inspirowanej japońskim wzornictwem bryły buta. Dedykowany kontent VRowy, w największej metropolii świata, dawał klientom wrażenie, że odbywają spacer w rzeczywistości w butach adidas. Dzięki specjalnie stworzonej aplikacji, mobilnej tempo odtwarzanego filmu zsynchronizowano ze sportową bieżnią, co również nawiązywało do butów NMD, które inspirowane były butami do biegania. W kampanii wykorzystano materiał wideo 360 stopni, który dzięki aplikacji synchronizował się z działaniem bieżni, po której poruszał się użytkownik. Aktywacja była dostępna w dniach 14-27 kwietnia 2017 roku w trzech sklepach sieci Sizeer (Warszawa – Złote Tarasy, Kraków – Galeria Krakowska, Katowice – Silesia City Center).
Zobacz również
Działania realizowane dla marki adidas przez Dentsu Aegis Network to wyrazisty przykład zastosowania kreatywnej technologii do wsparcia tradycyjnej sprzedaży, który zadziałał niezwykle efektywnie – podczas trwania kampanii NMD były najchętniej przymierzanymi butami w sieci sklepów Sizeer. Nowoczesna instalacja wykorzystana w promocji lifestyle’owej kolekcji butów adidas nawiązywała do japońskiego charakteru ich designu oraz podkreślała technologiczne zaawansowanie nowego modelu – Paulina Olender, Brand Manager marki adidas.
Wydarzenie komunikowane było za pomocą local awareness ads na Facebooku. Komunikacja eventów na Facebooku dotarła do ponad 400 tysięcy potencjalnych klientów.
To nie pierwsza nagroda dla kampanii zrealizowanej dla marki adidas przez Dentsu Aegis Network. W zeszłym roku działania wyróżniono w Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Case study działań dostępne jest na stronie: media.dentsuaegisnetwork.pl/15827-adidas-dzieki-vr-przenosil-klientow-do-japonii
Słuchaj podcastu NowyMarketing