„Jeśli to słyszysz. Jeśli to mówisz” to pierwsza kampania społeczna w Polsce, która dotyczy zjawiska przemocy domowej wobec społeczności LGBT.
Statystyki i doświadczenia organizacji pozarządowych wskazują, że osoby LGBT doświadczają przemocy, w tym przemocy domowej, częściej niż osoby nie-LGBT. Przemoc domowa często wynika z uprzedzeń oraz braku akceptacji członków rodziny dla orientacji seksualnej lub tożsamości płciowej.
Zobacz również
Reklama na pierwszy rzut oka wydaje się być spotem wychwalających gotową zupę instant, jednak mówi o czymś więcej niż tylko o „pomyśle na obiad”…
Ideą kampanii jest ukazanie komunikacji w rodzinach, które nie pogodziły się z coming-outem jednego z domowników oraz wskazanie – zarówno ofiarom przemocy, jak i jej sprawcom – miejsca, w którym obie strony mogą uzyskać wsparcie.
Stowarzyszenie Lambada ma już na swoim koncie głośną akcję w tej dziedzinie. W maju tego roku rozpoczęła kampanię outdoorową na terenie Warszawy oraz w mediach społecznościowych, w ramach której pokazano wymowne plakaty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za wszystkie wymienione działania odpowiada agencja K2.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Innym przykładem działań polegających na akceptacji homoseksualizmu jest kampania marki Absolut. Z okazji 50. rocznicy zakazu dyskryminowania miłości homoseksualnej w Anglii, marka stworzyła kampanię OOH, która miała na celu podniesienie świadomości o prawach homoseksualistów.
PS2
Jeśli plakaty i spoty nie wystarczą, warto wziąć pod lupę filmik „In a Heartbeat”, który doceniono nie tylko za animację i ilustrację, ale także za wiadomość i ładunek emocjonalny, który ze sobą niesie. Miłość nie dba o płeć, kolor skóry i nie zna granic. To pierwsza taka animacje o tematyce LGBT, która stała się viralem w zaledwie 24h.