Kampania przypominająca reklamę zupki instant porusza ważną kwestię społeczna

Kampania przypominająca reklamę zupki instant porusza ważną kwestię społeczna
„Jest taki smak, który pamięta wszystkie nasze święta” mówi jedna ze świątecznych reklam telewizyjnych. Jednak nie wszystkie wspólne obiady są przeżywane w tak pięknej atmosferze.
O autorze
1 min czytania 2017-12-06

„Jeśli to słyszysz. Jeśli to mówisz” to pierwsza kampania społeczna w Polsce, która dotyczy zjawiska przemocy domowej wobec społeczności LGBT.

Statystyki i doświadczenia organizacji pozarządowych wskazują, że osoby LGBT doświadczają przemocy, w tym przemocy domowej, częściej niż osoby nie-LGBT. Przemoc domowa często wynika z uprzedzeń oraz braku akceptacji członków rodziny dla orientacji seksualnej lub tożsamości płciowej.

Reklama na pierwszy rzut oka wydaje się być spotem wychwalających gotową zupę instant, jednak mówi o czymś więcej niż tylko o „pomyśle na obiad”…

Ideą kampanii jest ukazanie komunikacji w rodzinach, które nie pogodziły się z coming-outem jednego z domowników oraz wskazanie – zarówno ofiarom przemocy, jak i jej sprawcom – miejsca, w którym obie strony mogą uzyskać wsparcie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stowarzyszenie Lambada ma już na swoim koncie głośną akcję w tej dziedzinie. W maju tego roku rozpoczęła kampanię outdoorową na terenie Warszawy oraz w mediach społecznościowych, w ramach której pokazano wymowne plakaty.

Za wszystkie wymienione działania odpowiada agencja K2.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Innym przykładem działań polegających na akceptacji homoseksualizmu jest kampania marki Absolut. Z okazji 50. rocznicy zakazu dyskryminowania miłości homoseksualnej w Anglii, marka stworzyła kampanię OOH, która miała na celu podniesienie świadomości o prawach homoseksualistów.

PS2

Jeśli plakaty i spoty nie wystarczą, warto wziąć pod lupę filmik „In a Heartbeat”, który doceniono nie tylko za animację i ilustrację, ale także za wiadomość i ładunek emocjonalny, który ze sobą niesie. Miłość nie dba o płeć, kolor skóry i nie zna granic. To pierwsza taka animacje o tematyce LGBT, która stała się viralem w zaledwie 24h.