W drugiej odsłonie kampanii stworzonej z pomocą sztucznej inteligencji bohaterami są zwierzęta, które kojarzą się z silnymi, pozytywnymi cechami charakteru.
Grafiki wygenerowane przez sztuczną inteligencję przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Zwierzęta te symbolizują cechy, które firma ceni u pracowników, zgodnie z przekonaniem, że wiedzę czy doświadczenie można zdobyć, predyspozycje trzeba posiadać.
Zobacz również
– W pierwszej, wiosennej akcji rekrutacyjnej wykorzystaliśmy motyw zabytków i atrakcji turystycznych z różnych części świata, które wcieliły się w rolę pracowników kilku obszarów. Tym razem postanowiliśmy skupić się na zagrożonych gatunkach zwierząt. Po pierwsze chcemy nawiązać do charakterystycznych dla nich cech, które są pożądane u pracowników, po drugie pokazać, że turystyka może działać w zgodzie z naturą, co więcej, edukować w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju – mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii.
Pomysł na kampanię, w której głównymi bohaterami są zwierzęta, narodził się z fascynacji naturą i jej różnorodnością. Zwierzęta od wieków są synonimem cech, które podziwiamy i chcemy przejąć. W naszej kampanii wykorzystujemy te symboliczne znaczenia, aby podkreślić wartości kluczowe dla Wakacje.pl. Przykładowo: słoń kojarzy się z mądrością i pamięcią, a lampart z szybkością i zwinnością.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zwierzęta zachwycają nas swoją determinacją, inspirują adaptacyjnością i unikalnymi umiejętnościami. W kampanii pokazujemy, że te same cechy są istotne w życiu zawodowym. Pracownicy, którzy potrafią adaptować się do zmieniających się warunków, działają z determinacją i wykorzystują swoje unikalne talenty, są nieocenionym zasobem dla każdej organizacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Agent, przy tworzeniu kampanii, ponownie sięgnął po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Kreacje powstały przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – stosowne narzędzie zostało w odpowiedni sposób zaprojektowane przez zespół grafików, którzy czuwali nad prawidłową implementacją pomysłu. To przyspieszyło prace, ale ostateczną decyzję co do ostatecznego kształtu reklamy podjęli specjaliści.
Kampania ma dwa cele – po pierwsze pomóc pozyskać pracowników, którzy zasilą zespół Wakacje.pl, po drugie jest formą edukacji na temat zagrożeń dla środowiska naturalnego.
– Bohaterowie kampanii nie są przypadkowi, to przedstawiciele zagrożonych gatunków zwierząt. Spośród wielu wybraliśmy te, które żyją zarówno w umiarkowanym klimacie, jak i w dalekich krajach, bo taka jest właśnie nasza oferta turystyczna. W Wakacje.pl można kupić wypoczynek w Polsce, w krajach ościennych, ale też w basenie Morza Śródziemnego czy w bardzo odległych kierunkach turystycznych – wyjaśnia Piotr Piankowski.
Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.
Zdjęcia: mat. pras.