Kampania rekrutacyjna Wakacje.pl stworzona przy użyciu AI łączy rozwój firmy z ochroną zwierząt

Kampania rekrutacyjna Wakacje.pl stworzona przy użyciu AI łączy rozwój firmy z ochroną zwierząt
Odznaczasz się odwagą tygrysa, masz inteligencję słonia albo działasz zwinnie jak lampart? - tymi sloganami Wakacje.pl zachęca do aplikowania o pracę w nowej – zainspirowanej naturą – kampanii rekrutacyjnej.
O autorze
2 min czytania 2024-11-07

W drugiej odsłonie kampanii stworzonej z pomocą sztucznej inteligencji bohaterami są zwierzęta, które kojarzą się z silnymi, pozytywnymi cechami charakteru.

Grafiki wygenerowane przez sztuczną inteligencję przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Zwierzęta te symbolizują cechy, które firma ceni u pracowników, zgodnie z przekonaniem, że wiedzę czy doświadczenie można zdobyć, predyspozycje trzeba posiadać.

– W pierwszej, wiosennej akcji rekrutacyjnej wykorzystaliśmy motyw zabytków i atrakcji turystycznych z różnych części świata, które wcieliły się w rolę pracowników kilku obszarów. Tym razem postanowiliśmy skupić się na zagrożonych gatunkach zwierząt. Po pierwsze chcemy nawiązać do charakterystycznych dla nich cech, które są pożądane u pracowników, po drugie pokazać, że turystyka może działać w zgodzie z naturą, co więcej, edukować w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju – mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysł na kampanię, w której głównymi bohaterami są zwierzęta, narodził się z fascynacji naturą i jej różnorodnością. Zwierzęta od wieków są synonimem cech, które podziwiamy i chcemy przejąć. W naszej kampanii wykorzystujemy te symboliczne znaczenia, aby podkreślić wartości kluczowe dla Wakacje.pl. Przykładowo: słoń kojarzy się z mądrością i pamięcią, a lampart z szybkością i zwinnością. 

Zwierzęta zachwycają nas swoją determinacją, inspirują adaptacyjnością i unikalnymi umiejętnościami. W kampanii pokazujemy, że te same cechy są istotne w życiu zawodowym. Pracownicy, którzy potrafią adaptować się do zmieniających się warunków, działają z determinacją i wykorzystują swoje unikalne talenty, są nieocenionym zasobem dla każdej organizacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Agent, przy tworzeniu kampanii, ponownie sięgnął po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Kreacje powstały przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – stosowne narzędzie zostało w odpowiedni sposób zaprojektowane przez zespół grafików, którzy czuwali nad prawidłową implementacją pomysłu. To przyspieszyło prace, ale ostateczną decyzję co do ostatecznego kształtu reklamy podjęli specjaliści. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania ma dwa cele – po pierwsze pomóc pozyskać pracowników, którzy zasilą zespół Wakacje.pl, po drugie jest formą edukacji na temat zagrożeń dla środowiska naturalnego.  

– Bohaterowie kampanii nie są przypadkowi, to przedstawiciele zagrożonych gatunków zwierząt. Spośród wielu wybraliśmy te, które żyją zarówno w umiarkowanym klimacie, jak i w dalekich krajach, bo taka jest właśnie nasza oferta turystyczna. W Wakacje.pl można kupić wypoczynek w Polsce, w krajach ościennych, ale też w basenie Morza Śródziemnego czy w bardzo odległych kierunkach turystycznych – wyjaśnia Piotr Piankowski

Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.

Zdjęcia: mat. pras.

PS „Idzie lato”: Kampania serwisu Nocowanie.pl z postaciami stworzonymi przez AI