TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kampania ZF Aftermarket #ZawódMechanik z ambasadorem Adamem Małyszem

ZF Aftermarket prowadzi kampanię #ZawódMechanik, której celem jest podkreślenie znaczenia pracy mechaników samochodowych, która często pozostaje niezauważona, a jednak stanowi klucz do sukcesu i bezpieczeństwa – nie tylko w sportach motorowych.
O autorze
3 min czytania 2021-09-24

Bezapelacyjna rola mechaników

W motorsporcie najwięcej mówi się o kierowcach oraz o producentach samochodów, ale w tle ich medialnego blasku stoją cisi bohaterowie – mechanicy, bez których sukces jest niemożliwy. To przesłanie filmu promującego trzecią odsłonę kampanii firmy ZF Aftermarket, stanowiącej wyraz uznania dla przedstawicieli tego zawodu. W filmie wystąpili Adam Małysz, ambasador ZF Aftermarket, oraz Bartosz Ostałowski, jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy prowadzący stopą. Prawdziwym bohaterem filmu i całej kampanii są jednak mechanicy. To oni odpowiadają za jakość i bezpieczeństwo podczas jazdy.

– Kocham samochody, a mechanicy są niezbędni do realizowania mojej pasji motoryzacyjnej. Przecież bez ich wsparcia, prędzej czy później, nawet najlepsze auto stanie się bezużyteczne. Świadomość, że w razie potrzeby mogę liczyć na pomoc fachowców, pozwala mi z optymizmem planować nawet najdalsze podróże, a za kierownicę siadać bez obaw i dla przyjemności z jazdy – mówi Adam Małysz, mający doświadczenie jako kierowca rajdowy.

Rolę, jaką mechanicy pełnią w wymagających sportach motorowych podkreśla też Bartosz Ostałowski, ambasador marki SACHS.

– Jestem inżynierem i osobiście projektuję swoje samochody, ale przy budowie współpracuję ściśle z moimi mechanikami. Natomiast podczas zawodów na torze jestem ja i moje auto, ale nie zapominam, że drift to również sport zespołowy. Bez moich mechaników, którzy opiekują się samochodem sportowym, nie byłbym w stanie startować. Pracują nad odpowiednim przygotowaniem auta, czuwają nad częściami eksploatacyjnymi, a w przypadku awarii – szybko interweniują. Dzięki połączeniu sprawnego działania kierowcy, maszyny i mechaników możemy walczyć z najlepszymi – mówi drifter.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii #ZawódMechanik powstały już trzy filmy. Każdy z nich stanowi wyraz uznania dla mechaników, ich pasji, zaangażowania oraz profesjonalizmu. We wcześniejszych odsłonach firma ZF Aftermarket  pokazywała, że nieważne, czy chodzi o jazdę SUBARU po zaśnieżonych górskich trasach czy nocną przejażdżkę Porsche po ulicach Warszawy – mechanicy są ludźmi, na których zawsze można polegać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Startujemy? Nawet zaraz!

Bartosz Ostałowski to postać wyjątkowa. Drifter, który kilkanaście lat temu w wyniku wypadku stracił obie ręce, dziś z powodzeniem rywalizuje ze sprawnymi kierowcami. Swoją determinacją udowadnia, że nie ma barier, których nie dałoby się pokonać i stanowi inspirację dla sportowców na całym świecie. Obecnie jest ambasadorem marki SACHS i na co dzień korzysta z produktów firmy ZF Aftermarket.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Najnowocześniejsza skrzynia biegów ZF 8HP90 otworzyła przede mną zupełnie nowe możliwości – opowiada. – Pozwoliła mi na rywalizację na wyższym poziomie i indywidualne sterowanie biegami. Dzięki tej skrzyni zmniejszyłem znacznie handicap do pełnosprawnych kierowców. W tak wymagającym sporcie, jakim jest drift, cieszę się bezawaryjnością i precyzyjnym działaniem skrzyni już 4 sezon, co świadczy o wysokiej jakości wykonania i perfekcyjnym zaprojektowaniu. Dodatkowo mój samochód wyposażony jest w amortyzatory z serii SACHS Performance. Dzięki szybkiej reakcji dostosowują się błyskawicznie do warunków panujących na torze, co wpływa na stabilną przyczepność – mówi Bartosz Ostałowski.

Bartosz Ostałowski jak nikt inny rozumie znaczenie wysokiej jakości części samochodowych oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Jako człowiek kierujący się w życiu pasją, szczególnie docenia ją u osób dbających o przygotowanie techniczne jego samochodu.

– W sporcie, jak w biznesie, warto mieć Partnera, któremu można zaufać. Współpraca z ZF daje poczucie stabilności, która pozwala mi skupić się przede wszystkim na realizacji założonych celów sportowych i dalszym rozwoju jako kierowca. Cenie sobie jakość, jaką oferuje ZF, a także partnerską relację, którą wypracowaliśmy z przedstawicielami tej marki. Działając razem łatwiej jest osiągać sukcesy – podsumowuje.

Urodzony mechanik, czyli pasja i serce do pracy

Adam Małysz, który wystąpił w każdym odcinku z serii #ZawódMechanik, również podkreśla znaczenie pracy mechaników. Zarówno w jego karierze skoczka, jak i kierowcy rajdowego, zawsze miał wokół siebie ludzi odpowiedzialnych za sprzęt, którzy pomagali mu w osiąganiu dobrych wyników.

– Doskonale wiem, że praca wcale nie musi oznaczać nudnej harówki. Codzienne obowiązki mogą być również pasjonującym zajęciem, które daje wiele satysfakcji. Tak się złożyło, że w mojej karierze sporo współpracowałem z osobami zajmującymi się kwestiami technicznymi sprzętu, z którego korzystałem. W skokach narciarskich byli to serwismeni przygotowujący moje narty, a w rajdach – mechanicy przygotowujący samochody do startów. Widziałem z bliska, ile energii i poświęcenia wkładają w swoje zadania, przez co nabrałem jeszcze większego szacunku do ich pracy. Udziałem w kampanii poświęconej mechanikom samochodowym mogę odwdzięczyć się za ich wysiłki i pokazać moje uznanie dla osób wykonujących ten zawód – dodaje Adam Małysz.

Kampania #ZawódMechanik to podziękowanie dla mechaników, sygnał dla przedstawicieli tego zawodu, że ich praca i zaangażowanie są doceniane zarówno przez firmy z branży automotive, jak i zawodowych kierowców.

– W Polsce jest blisko 145 tys. niezależnych mechaników samochodowych*. Chcemy wysłać światu przesłanie, że mechanicy to świetni fachowcy, którzy w codziennej pracy wykorzystują zarówno swoją wiedzę, jak i intuicję. Nie zawsze ich widać, ale bez nich nasze samochody po prostu nie pojadą. Mają w swoich rękach nasz komfort i bezpieczeństwo – mówi Monika Chomicka, Marketing Manager ZF Aftermarket.

Film z udziałem Adama Małysza i Bartosza Ostałowskiego oraz pierwszy i drugi odcinek kampanii są dostępne na platformie YouTube: 



Efekty kampanii #ZawódMechanik można śledzić na stronie ZF Aftermarket, na oficjalnych kanałach social media marek ZF Aftermarket: SACHS i TRW, a także stronach ambasadorów marek.


* Źródło: SDCM – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, 2021 r.