Kampanie Banku Pekao nagrodzone w konkursie Kreatura 2020

Bank Pekao S.A. może pochwalić się niestandardową i kreatywną komunikacją marketingową, również w czasie pandemii. W konkursie Kreatura 2020 otrzymał wyróżnienie w kategorii Marketing w czasie pandemii i nagrodę specjalną za spot „Uziemiony” z mistrzem świata w szybownictwie, Sebastianem Kawą.
O autorze
1 min czytania 2020-11-26

Ogólnopolski Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura od lat nagradza twórców najlepszych kampanii marketingowych oraz firmy uczestniczące w ich realizacji. Jego organizatorem jest VFP Communications, wydawca magazynu Media Marketing Polska. W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 132 prace, z czego jury przyznało 13 kreatur, 28 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną, która trafiła właśnie do Banku Pekao.

– Potrafiliśmy szybko przystosować się i biznesowo i komunikacyjnie do nowych warunków. Tworzenie kampanii w czasie pandemii było oczywiście wyzwaniem, ale potrafiliśmy efektywnie i kreatywnie mu sprostać. W swojej komunikacji pokazaliśmy, jak dbać o siebie i swoich bliskich oraz jak dzięki aplikacjom mobilnym banku można bankować zdalnie i korzystać z wielu produktów finansowych, całkowicie bezpiecznie, bez wychodzenia z domu – mówi Jorge Sánchez Klosiński, dyrektor Biura Marketingu Banku Pekao S.A.

Spot którego bohaterem był Sebastian Kawa, 15-krotny mistrz świata w szybownictwie, spodobał się jury tak bardzo, że otrzymał nie tylko wyróżnienie w swojej kategorii Marketing w czasie pandemii, ale przyznano mu również nagrodę specjalną za „nowe, wysokie standardy w zdalnej produkcji wideo”. Bank Pekao chciał udowodnić nim swoim klientom, że mogą brać życie za rogi w każdej sytuacji i z każdego miejsca, także z własnych czterech ścian. Spot emitowany był w telewizji wiosną, kiedy to sportowiec, podobnie jak większość Polaków, został „uziemiony” w domu. Reklama została zrealizowana w wyjątkowych okolicznościach – całkowicie zdalnie – a szybownik wcielił się na planie w kilka ról jednocześnie. Bank promował w spocie ofertę 200 zł za założenie Konta Przekorzystnego na selfie w aplikacji PeoPay oraz 2,5 proc. w skali roku na Koncie Oszczędnościowym.

Bank Pekao otrzymał również wyróżnienie w kategorii Digital – social media za edukacyjne dubbingi w ramach promocji pakietu PeoPay KIDS. Aby ułatwić rodzicom rozmawianie z dziećmi o pieniądzach i oszczędzaniu, Bank Pekao stworzył bota w Facebook Messengerze. W wakacje rodzice mogli wcielić się w wirtualnego trenera i podłożyć swój głos, by dubbingować bohaterów z brygady PeoPay KIDS (żubra, lisa, złotówkę). Znajomy głos miał pomóc przykuć uwagę malucha, by przekazać mu cenne finansowe rady.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy tworzeniu nagrodzonych kampanii Bank Pekao współpracował z agencjami Saatchi&Saatchi IS, Tank oraz Digital Kingdom Poland.

Słuchaj podcastu NowyMarketing