Kantar Creative Effectiveness Awards 2023

Corona, Lurpak i Bosch w czołówce globalnych nagród Kantara dla najskuteczniejszych kreacji reklamowych, w Polsce Radio Zet, Żywiec, Lajkonik.
O autorze
2 min czytania 2023-06-12

Kantar ogłosił zwycięzców konkursu 2023 Creative Effectiveness Awards, czyli wyróżnienia dla najbardziej wpływowych reklam z ubiegłego roku. Nagrody Creative Effectiveness Awards są wyjątkowe, ponieważ jurorami są w tym przypadku konsumenci. Przez cały rok 2022 Kantar wykorzystywał swoją platformę testowania reklam do oceny ponad 13 tys. Reklam przeznaczonych dla mediów cyfrowych i serwisów społecznościowych, telewizji, prasy i nośników zewnętrznych. Nagrodzono te reklamy, które okazały się najskuteczniejsze w budowaniu sprzedaży i zwiększaniu kapitału marki w perspektywie długofalowej.

Zwycięskie reklamy są także odbiciem kluczowych trendów, stanowiących wyróżnik najskuteczniejszych reklam. Można powiedzieć, że są one „kreatywnym sygnałem” dla branży w czasach, gdy coraz większego znaczenia nabierają takie cechy jak kreatywność i skuteczność. Nowa analiza opublikowana niedawno wspólnie przez Kantar i WARC wykazała, że najbardziej kreatywne i najskuteczniejsze reklamy generują ponad 4-krotną rentowność. 

Wyróżnione marki na rynku polskim

Radio ZET

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

wideo

Żywiec

Słuchaj podcastu NowyMarketing

wideo

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lajkonik

wideo

Tyskie

wideo 

Cillit Bang

wideo

Pudliszki

wideo

Wedel Mleczna

wideo

Viagra

wideo

Tena Men

wideo

Möller’s

wideo

Vanish

wideo

Hortex

wideo

Ricola

wideo

Jordan

wideo

Cif

wideo

Lego

wideo

Wyróżnione marki na rynku globalnym

Corona

wideo

Lurpak

wideo

Bosch

wideo

Ekspertki i eksperci Kantar po przeanalizowaniu kreacji wyróżnili sześć elementów, które stoją za sukcesami reklam w 2022 roku.

1.     ESKAPIZM

Zaproszenie do alternatywnego świata marki: nostalgicznego, fantastycznego czy groteskowego – byle odrealnionego. Oferta oddechu od codziennych trosk. 

2.     MAGIA METAFORY

Trafne metafory warte są więcej niż 1000 słów! Hiperbolizacje pozwalają na zrozumienie intencji komunikacyjnej marki w sposób intuicyjny i bezwysiłkowy, a często – zabawowy.

3.     PROSTOTA DLA PRZECIĄŻONEGO UMYSŁU

Krótko, prosto i na temat to recepta na łatwe zrozumienie komunikacji – wprost chwalona przez konsumentów. A jeśli łatwo zrozumieć – łatwiej również zapamiętać.

4.     SZCZERZE I WPROST

 Efektywni reklamowawcy umiejętnie zdejmują napięcie z wymagających czy problematycznych sytuacji mówiąc o nich szczerze i bez ogródek. Okazując odbiorcom  pełne zrozumienie przekazują komunikat „to OK, że tak masz”.

5.     ŻYCIOWY PRAGMATYZM

Im bardziej złożona rzeczywistość wokół nas, tym większą popularnością cieszą się life-hacki. Uproszczenie codzienności, jakie oferują marki, wpisuje się w punkt potrzeby konsumentów.

6.     WIĘCEJ NIŻ PRODUKT

Na każdą znaczącą zmianę składa się suma małych kroków. Konsumenci doceniają marki, które wspomagają ich w dążeniu do bycia lepszymi. I nie muszą to być od razu rewolucje, ale codzienna kontrybucja.

O wyróżnionych reklamach opowiadają ekspertki Kantar Polska z działu Creative w specjalnym filmie. Zarejestruj się i obejrzyj za darmo.

– Właśnie osiągnęliśmy ważny etap, czyli zakończenie oceny skuteczności ponad 250 tys. reklam w ramach rozwiązania Link. Świetne reklamy mają jedną wspólną cechę: wykorzystują technologię, dzięki której kreacja reklamowa prezentowana na wszystkich platformach pomaga markom wyróżnić się i odegrać rolę w życiu konsumentów. Wśród autorów reklam wyróżniliśmy tych, którzy starają się zrozumieć, co oddziałuje na ludzi i co pomaga markom zapisać się w pamięci konsumentów. Żyjemy w czasach, gdy w każdym zakątku świata rośnie presja finansowa, więc nie zaskakuje, że wszystkie nagrodzone reklamy zawierają humor oraz przepełniony emocjami storytelling – powiedziała Jane Ostler, EVP, Global Thought Leadership w firmie Kantar.

PS SAR, Google i Kantar: Jak prowadzić efektywną komunikację w świecie wielu ekranów? [badanie]

Co daje połączenie telewizji i YouTube’a w kampanii? Między innymi na to pytanie odpowiada raport „Efektywność marek w świecie wielu ekranów” Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR zrealizowanego we współpracy z Google oraz Kantarem.