Karol Adrian (nc+): Polacy szczególnie cenią pochwały płynące z zagranicy

Karol Adrian (nc+): Polacy szczególnie cenią pochwały płynące z zagranicy
W celu promocji programu „Polska dobrze zaprojektowana” zaangażowano do współpracy zagranicznych blogerów. Na temat projektu, tego, jak wygląda taka współpraca, a także o sile influencer marketingu rozmawiamy z Karolem Adrianem, PR Manager ds. kanałów lifestyle’owych i dokumentalnych platformy nc+.
O autorze
3 min czytania 2016-07-11

Skąd pomysł na zaangażowanie do promocji „Polska dobrze zaprojektowana” zagranicznych blogerów?

W naszym programie przełamujemy popularną opinię, że w Polsce nie mamy się czym chwalić, jeśli chodzi o architekturę. Oczywiście jest to nieprawda, bo w ciągu ostatnich lat na architektonicznej mapie Polski pojawiło się wiele znakomitych i docenianych za granicą budynków. Wystarczy wspomnieć o uhonorowanej prestiżową nagrodą imienia Miesa van der Rohe filharmonii w Szczecinie. Żeby odczarować tę sytuację stworzyliśmy właśnie „Polskę dobrze zaprojektowaną”. Wiemy też, że Polacy szczególnie cenią pochwały płynące z zagranicy i dlatego poprosiliśmy znanych zagranicznych blogerów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec, aby wypowiedzieli się w kwestii architektury w Polsce. W ten sposób udało nam się wywołać dyskusję w polskim internecie.

Czy współpraca z zagranicznymi influencerami różni się od współpracy z influencerami w Polsce?

Na pewno! Każdy rynek rządzi się swoimi prawami, a my nawiązując współpracę z zagranicznymi blogerami musieliśmy te prawa bardzo szybko poznać i przyswoić. Blogosfera w każdym z państw ma swoją własną specyfikę oraz skalę. Zasięgi influencerów na poszczególnych rynkach trzeba interpretować zupełnie inaczej. Analiza danych z polskiego, dobrze nam znanego rynku, jest na pewno o wiele prostsza. Poza tym zawsze wkradają się drobne różnice kulturowe, które również trzeba mieć na uwadze.

W jaki sposób dobierani byli blogerzy do współpracy?

Bardzo zależało nam na tym, aby do naszego projektu dołączyli prawdziwi liderzy opinii. Bez wątpienia ważnym kryterium były zasięgi, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Robin Roding, która swoje teksty publikuje dla milionów czytelników Huffington Post, z twórcą bloga Aluxurytravelblog.com zajmującego 1. miejsce w rankingu Top 1000+ Travel Blogs czy autorką niemieckiego bloga Justtravelous.com, który zajmuje 2. miejsce w rankingu Influma dla najlepszych niemieckich blogów podróżniczych. To jednak nie było najważniejsze. Agencja Havas PR Warsaw, która odpowiadała za realizację tego projektu wytypowała osoby, którym temat architektury i Polski był po prostu bliski. Myślę, że dobrze obrazuje to przykład Robin Rodig z USA, która kilka miesięcy temu była w Polsce i napisała na temat naszego kraju bardzo pozytywny artykuł. Robin była więc dla nas naturalnym wyborem.

Co jest najtrudniejszego w takiej współpracy z międzynarodowymi influencerami?

Najtrudniejszym elementem, który mocno determinuje całość współpracy jest oczywiście odległość i wynikające z niej ograniczenia. Ustalając zasady współpracy nie możemy, tak jak w przypadku polskich blogerów, spotkać się i spokojnie przy kawie odpowiedzieć sobie na wszystkie pytania. Przy tym projekcie pracowaliśmy z blogerami z 3 różnych krajów, dlatego byliśmy zdani wyłącznie na kontakt telefoniczny i mailowy. Sprawy na pewno nie ułatwiała różnica czasowa. Z Robin publikującą dla Huffington Post dzieliło nas 6 godzin różnicy. W takiej sytuacji nie można załatwić już czegoś na ASAP. 🙂

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy często decydujecie się na współpracę z influencerami?

Każdego dnia jesteśmy zalewani olbrzymią ilością komunikatów ze świata sportu, kultury czy polityki. W związku z tym szukamy osób, które jako znawcy, pomogą nam wyłowić to, co najważniejsze i najbardziej wartościowe. Tak urodziła się ogromna rola influencerów. W związku z tym stale rośnie też znaczenie czynnika rekomendacji. Dla firm myślących nowocześnie to już praktycznie chleb powszedni i standardowy model działania. I tak też o komunikacji myślimy my. Z drugiej strony sami, poprzez naszych prowadzących, chcemy wyznaczać trendy np. w wystroju wnętrz, więc czujemy się w tym rodzaju komunikacji dość naturalnie.

Na czym polega siła influencer marketingu?

Na autentyczności i na silnej relacji influencerów z odbiorcami. Coraz trudniej jest nam wymienić swoje autorytety, ale bez problemu wymieniamy osoby publiczne, które lubimy, szanujemy i z których poglądami się zgadzamy. Siła komunikatu płynąca ze strony tak postrzeganej osoby jest znakomitym uzupełnieniem komunikatu w mediach tradycyjnych. W ten sposób jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy macie w planach kolejne projekty we współpracy z międzynarodowymi influencerami?

Współpraca przy serii „Polska dobrze zaprojektowana” była formą unikalną i wpisywała się idealnie w charakter naszego programu. Osiągnęliśmy zamierzony efekt, lecz trudno powiedzieć, czy w przyszłości będziemy wspierać się zagranicznymi mediami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

O rozmówcy:

Karol Adrian
PR Manager ds. kanałów lifestyle’owych i dokumentalnych platformy nc+

PR Manager kanałów lifestyle’owych i dokumentalnych nc+, w tym CANAL+ DISCOVERY, Kuchni+, Domo+ i Planete+. Jest odpowiedzialny za promocję zawartości programowej, wydarzeń i projektów specjalnych poszczególnych kanałów, a także za rozwój działań komunikacyjnych w internecie, ze szczególnym wskazaniem na media społecznościowe. Wcześniej pracował w agencji Pi-aR+, w której realizował projekty dla firm z branży telewizyjnej, filmowej i gastronomicznej. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz ukończył studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej.