Jak przewidujecie – jak długo będzie trwała jeszcze moda na podcasty w Polsce?
Nie wiem, czy warto to rozpatrywać to w kategoriach mody. Ludzie od zawsze potrzebują opowieści, a podcast to tylko jedna z form ich podania.
My jesteśmy w zasadzie ludźmi od opowieści, a nie od podcastów. Choć pewnie sami zaczęliśmy ich słuchać w wyniku mody.
Zobacz również
Czym jest marka NEWHOMERS? Czym się będzie wyróżniać, w czym specjalizować?
Nasz największy wyróżnik? NEWHOMERS bez wątpienia składa się z ekspertów od storytellingu. I nie tylko od tego marketingowego, ale też od tego, który na co dzień odbiorcy konsumują w serialach, książkach i wreszcie w podcastach.
Te kompetencje chcemy wykorzystać przy produkcji podcastów dla brandów. Chcemy, by marki dzięki nam nabrały odwagi i zaczęły robić podcasty o rzeczach ważnych, żeby opowiadały historie zmieniające spojrzenie na świat lub po prostu oferowały naprawdę dobrą rozrywkę.
Mamy kontakty z najlepszymi autorami i autorkami w Polsce i jesteśmy w stanie ich talenty wykorzystać do tworzenia takich brandowych superstories.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dość istotną rzeczą, która nas wyróżnia jest to, że część zysku z produkcji brandowych podcastów chcemy przeznaczać na wydawanie podcastów tworzonych przez wartościowych według nas autorów, niezwiązanych z żadną marką.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czyli bierzecie pod uwagę tworzenie podcastów stricte dla konkretnych marek?
Tak, takie jest nasze główne założenie. Stworzyliśmy NEWHOMERS, aby pisać i realizować wciągające brandowe historie. Już od startu brandu pracujemy nad podcastem dla marki Tefal (Groupe SEB Polska), który realizujemy wspólnie z Nieagencją, a jego premiera już niebawem.
Jak autorzy będą łączeni z markami?
W porozumieniu z autorami. Nie chcemy zmuszać żadnej strony do współpracy. Wierzymy w to, że kampanie reklamowe mogą być zrobione odpowiedzialnie, bez nachalności. Chcemy, aby zarówno autor, jak i marka, czuli do siebie tzw. chemię. Nie akceptujemy sztucznych, pozbawionych sensu lokowań, które będą tylko przewijane przez użytkowników.
Jak wygląda zespół NEWHOMERS i jakie role w nim pełnicie?
Jakub Żulczyk i Juliusz Strachota czuwają nad kwestiami koncepcyjnymi i kreatywnymi, ja nad procesami, Monika Regulska dba o autorów, a Bartek Wilim i Marcin Żukowski czuwają nad strategią biznesową oraz promocją firmy. Choć jak to zawsze bywa, zdarzają się sytuacje, że nasze role się mieszają.
Czy jesteście konkurencją dla wydawców, agencji czy innych firm mających w swoim portfolio produkcję podcastów?
Nie jesteśmy konkurencją i nie chcemy nią być. Naszym założeniem jest tworzenie wciągających treści premium. Jeżeli możemy zrobić to wspólnie z wydawcą, agencją czy inną firmą mającą w swoim portfolio produkcję podcastów to czemu nie?
Jacy autorzy będą mogli dołączyć do NEWHOMERS? Będą mogli się zgłaszać także ci bez doświadczenia? Jaka będzie ich selekcja?
Każdy się może zgłosić. Wybór autora jest oczywiście wypadkową wielu czynników, ale może najpierw powiemy od czego on nie zależy. Nie zależy od czyichkolwiek zasięgów w social mediach. Za dużo mamy podcastów influencerów, którzy nie mają nic do opowiedzenia.
Nam zależy na ludziach, którzy mają talent narracyjny, przeżycia, niezwykłe spojrzenie na świat, mają do opowiedzenia rzeczy ważne, niezwykły pomysł…
Chcemy wkładać energię i czas w każdego autora, więc tych podcastów nie będziemy oczywiście wydawać masowo.
Czy do NEWHOMERS dołączą też autorzy zagraniczni?
Już nasz pierwszy autor jest zagraniczny – Ivan Davydenko. W przyszłości nie wykluczamy zakontraktowania kolejnych autorów spoza Polski. W tym momencie skupiamy się na realizacji kolejnych autorskich podcastów. Zagraniczni autorzy to tylko kwestia czasu szczególnie, że rynek podcasterów zaczyna dopiero rosnąć i nie ma przesytu na audio treści. Wychodzimy z założenia, że każdy ma do opowiedzenia jakąś historię.
Jakich już teraz macie autorów?
Na start mamy autorski podcast Ivana Davydenki, a kolejne premiery ogłosimy niebawem. Nie chcemy odkrywać jeszcze wszystkich kart, ale możemy uchylić rąbka tajemnicy, że aktualnie pracujemy nad autorskim podcastem Jakuba Żulczyka. Premierę planujemy na pierwszy kwartał 2023.
Czy podcasty powstałe w ramach NEWHOMERS będą darmowe? Czy będzie obowiązywać subskrypcja?
Obecnie nie przewidujemy płatnych autorskich podcastów. Stworzyliśmy taki model, którego obydwa filary mają generować najlepsze bezpłatne treści.
Oczywiście obserwujemy rynek z dużą ciekawością i dużo się uczymy.