Skąd wziął się pomysł na wykorzystanie tak niestandardowego narzędzia w procesie rekrutacji? Jak eksperyment wpisuje się w wizerunek i strategię IKEA?
Pomysł padł spontanicznie w czasie rozmowy z Kasią Piwowarczyk-Atys, country marketing director IKEA, o tym, jak się wyróżnić z naszym ogłoszeniem rekrutacyjnym.
Poszukiwanie niestandardowych, a jednocześnie prostych rozwiązań mamy we krwi. Tak samo jak szybkie działanie. Te trzy czynniki są istotne w budowaniu naszej marki i bardzo nas charakteryzują. Działamy niestandardowo, prosto, szybko.
Zobacz również
Jak do pomysłu o podcaście podszedł zespół pracowników IKEA? Jak wyglądało współtworzenie tego przedsięwzięcia?
Od wspomnianego pomysłu do realizacji upłynęło kilka dni. Jesteśmy organizacją, w której lubimy dawać i brać odpowiedzialność, dlatego tego typu działania mają szansę pojawić się w krótkim czasie. Nie wymagają prezentacji PowerPoint, akceptacji szeregu osób i łańcuszka maili. Chętnie też wychodzimy poza ramy sztywnego zakresu odpowiedzialności, pomagając sobie nawzajem.
Dlatego wystarczył jeden telefon do Twojego Studia Pracy (naszego centrum rekrutacyjnego), gdzie dwie wspaniałe rekruterki podjęły rękawice i Edyty Kowal, która poprowadziła nas przez zawiłości tego typu nagrań. Po drodze pomogło nam jeszcze kilka wspaniałych osób.
A Jakie były trudności podczas jego realizacji?
Z mojej perspektywy – zdecydowanie samo nagranie. Podcasty mogą wydawać się banalnie prostym formatem… dopóki nie stanie się przed mikrofonem 🙂
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dlaczego zdecydowano się akurat na podcast w rekrutacji na stanowisko content team leadera?
Szukamy osoby, która będzie odpowiadała za budowanie treści i zaangażowania na social mediach oraz na stronie www.ikea.pl. Osoby, która będzie poszukiwać nowych rozwiązań, ma pasję do szeroko rozumianego digitalu, a najnowsze, wchodzące trendy są jej paliwem do działania. Chcemy dotrzeć do osoby, która czyta media branżowe, słucha podcastów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dlatego wierzę, że takie osoby docenią też niestandardową formę zaproszenia do rekrutacji.
Już dostajecie sygnały, że doceniają?
Tak! Już od pierwszego dnia publikacji ogłoszenia spływają do nas aplikacje z adnotacją, że to podcast przykuł ich uwagę, zainspirował, zaraził energią.
O czym właściwie możemy usłyszeć w podcaście IKEA?
Podcast trwa 15 minut i można odsłuchać go na Spotify na kanale IKEA SMÄLTALK:
Rozmawiamy o tym, dlaczego rekrutacja została uruchomiona, jak firma rozwija się w obszarze digital, jakiego stylu pracy oczekujemy, albo raczej jaki styl pracy oferujemy oraz jak wygląda proces rekrutacyjny.
Merytoryczne wymagania zostały opisane w standardowym ogłoszeniu – rolą podcastu nie jest powielanie treści z ogłoszenia, tylko uzupełnienie ich o to, czego nie da się przekazać tekstem.
Są to przede wszystkim wartości, jakimi się kierujemy, czyli m.in. poczucie wspólnoty, troska o ludzi i planetę, prostota, poszukiwanie ulepszeń i nowych rozwiązań, nieszablonowe myślenie, branie i dawanie odpowiedzialności, przywództwo przez przykład i świadomość kosztów.
Czy podcast IKEA, oprócz wspomagania procesu rekrutacji, spełnia jeszcze inne funkcje?
Zdecydowanie tak. Dotarcie z przekazem o naszych wartościach.