Ogłoszenie wyników nastąpiło w trakcie Polskiej Kartowej Gali w ramach siódmej edycji konferencji Central European Electronic Card Warsaw 2014. Jury konkursu zdecydowało, że najładniejszą kartę płatniczą na polskim rynku ma w swojej ofercie Deutsche Bank. Karta debetowa IQ MasterCard, której została przyznana pierwsza nagroda w konkursie, przyciąga uwagę intensywnymi kolorami i niepowtarzalnym wizerunkiem: słynnym zdjęciem Alberta Einsteina, uwiecznionym w 1951 podczas przyjęcia urodzinowego genialnego fizyka, gdy ten próbował uciec przed licznie zgromadzonymi fotoreporterami.
Pomysłodawcą powiązania wizerunku karty z Albertem Einsteinem, autorem nazwy karty i jej wizerunku jest agencja Directors.
Zobacz również
Karta jest cześcią idei, którą propagujemy z Deutsche Bank – sztuki inteligentnych zakupów „The Art of Shopping”, czyli dokonywania właściwych wyborów zakupowych za najlepszą cenę. Naszym celem było stworzenie pierwszej karty, z której posiadania klienci będą dumni. Bardzo istotnym momentem w projektowaniu była decyzja o wykorzystaniu Einsteina. Wszystkim nam ten wybitny fizyk kojarzy się z inteligencją, a to, jedyne w swoim rodzaju, wyjątkowe zdjęcie, na którym uczony pokazuje język dziennikarzom idealnie podkreśla to co chcemy przez kartę powiedzieć – zerwij z tradycyjnym stylem kupowania na rzecz sztuki inteligentnych zakupów – mówi Piotr Górecki, managing director & partner Directors.
Wykorzystanie techniki pop-artu, wydawało się dla nas oczywistym wyborem. Mamy doczynienia z twarzą, wszak znaną, jednak funkcjonującą tylko na kilkucentymentrowej karcie. Po jej wyciągnięciu z portfela, karta miała od razu przykuwać uwagę. Dlatego intensywny w kolarach, rzucający się w oczy popart, przeżywający aktualnie swój renesans pasował doskonale – mówi Łukasz Myszkowski, chief creative director & partner w Directors.
Słuchaj podcastu NowyMarketing